Ευρωπαϊκό ντεμπούτο στο Παρίσι για το BYD Sealion 7
To αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV της BYD πραγματοποιεί την πρώτη δημόσια εμφάνισή του στην Ευρώπη, στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού.
Το Sealion 7 είναι το όγδοο αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό μοντέλο που λανσάρει η BYD στην Ευρώπη, με τη φιλοδοξία να τοποθετηθεί στην καρδιά μιας από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες οχημάτων. Με συνολικό μήκος 4.830 mm και μεταξόνιο 2.930 mm, σε συνδυασμό με χαρακτηριστικά η ταχύτητα ταχείας φόρτισης έως και 230kW και οι επιδόσεις (τελική ταχύτητα 215km/h και επιτάχυνση 0-100km/h 4,5 δευτερόλεπτα), το Sealion 7 έχει ως αποστολή να ανταποκριθεί στις ανάγκες των τεχνολογικά ευαισθητοποιημένων Ευρωπαίων πελατών που αναζητούν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια.
Το Sealion 7, που δημιουργήθηκε στο στούντιο της BYD στο Shenzhen, υπό την καθοδήγηση του Παγκόσμιου Διευθυντή Σχεδιασμού της εταιρείας Wolfgang Egger, υιοθετεί τη σχεδιαστική γλώσσα Ocean Series, που συναντάμε σε μοντέλα όπως το χάτσμπακ Dolphin και το σεντάν Seal, προσαρμόζοντας την σε ένα σπορ SUV αμάξωμα. Το μπροστινό μέρος του SEALION 7 ενσωματώνει ένα μοτίβο σε σχήμα «X», γνωστό από άλλα μοντέλα της Ocean Series. 7. Tο θέμα του Ωκεανού (Ocean) διατηρείται μέσω της χρήσης των «πλευστών» προβολέων LED Dual U και των βαθιά σμιλευμένων καμπυλών που θυμίζουν την κίνηση των κυμάτων. Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου είναι κατά 10 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό του BYD Seal, αλλά η διαφορετική κατηγορία στην οποίο κατατάσσεται αντικατοπτρίζεται καλύτερα στο ύψος του αμαξώματος, καθώς η γραμμή οροφής του Sealion 7 είναι κατά 160 χιλιοστά ψηλότερη από αυτή του κουπέ-σεντάν μοντέλου.
Το Sealion 7 βασίζεται στην αρχιτεκτονική οχήματος της εταιρείας e-Platform 3.0. Σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα διαθέτει την μπαταρία τύπου Blade Battery της BYD, που βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των μοντέλων που παρουσιάζει η εταιρεία στην Ευρώπη. Η BYD έχει τεχνογνωσία στην τεχνολογία μπαταριών για πάνω από δύο δεκαετίες, γεγονός που την έχει καθιερώσει σε ηγέτη της αγοράς έχοντας ήδη πουλήσει περισσότερα από εννέα εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.
Η μπαταρία τύπου Blade Battery αναπτύχθηκε από την BYD και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κορυφαία ασφάλεια, αντοχή, απόδοση και να καταλαμβάνει όσο το δυνατόν λιγότερο χώρο. Η τεχνολογία που υιοθετεί αποδεικνύεται αποδοτική σε επίπεδο χωροταξίας καθώς επιτρέπει τη συμπίεση περισσότερων κυψελών στον ίδιο χώρο από ό,τι με μια συμβατική δομή μπαταρίας. Αυτό εξακολουθεί να έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας εξαιρετικά λεπτής μπαταρίας που βοηθά τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της BYD να βελτιστοποιήσουν το χώρο της καμπίνας του Sealion 7. Επιπλέον, η Blade Battery χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Η συγκεκριμένη χημεία εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι επίσης 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο, ένα υλικό που έχει εγείρει περιβαλλοντικούς προβληματισμούς στη βιομηχανία εξόρυξης. Οι μπαταρίες LFP είναι επίσης πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας, γεγονός που τους εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Εκτός από τη μπαταρία τύπου Blade Battery, το Sealion 7, όπως και το Seal, επωφελείται από την εγκατάσταση μπαταρίας Cell-to-Body (CTB) της BYD, μια βασική τεχνική διαφορά σε σύγκριση με άλλα EV. Αντί για μια παραδοσιακή διάταξη, ενσωματώνει τη Blade Battery σε ολόκληρη τη δομή του οχήματος, με το πάνω κάλυμμα του «πακέτου» να λειτουργεί και ως δάπεδο του χώρου επιβατών. Διαθέτει μια δομή αλουμινίου υψηλής αντοχής που μοιάζει με κυψέλη, ενισχύοντας την ασφάλεια. Επίσης, η χρήση της μπαταρίας ως δομικό στοιχείο συμβάλλει επίσης στην επίτευξη στρεπτικής ακαμψίας.
Το νέο Sealion 7 διατίθεται σε διάφορες εκδόσεις. Στην ισχυρότερη έκφανσή του, με δύο κινητήρες και έξυπνη τετρακίνηση, το Sealion 7 μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 100km/h σε 4,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 215km/h. Το αυτοκίνητο μπορεί να επαναφορτιστεί με ταχύτητες έως και 230kW. Στο δρόμο, το Sealion 7 διαθέτει πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού και αξιοποιεί την αρχιτεκτονική e-Platform 3.0. Η δομή Cell-to-Body συμβάλλει στην εξασφάλιση όχι μόνο υψηλών επιπέδων στρεπτικής ακαμψίας αλλά και χαμηλού κέντρου βάρους, ενώ η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζει ασφαλή έλεγχο του οχήματος.
Η οδηγική συμπεριφορά ενισχύεται περαιτέρω από το νέο σύστημα Intelligent Torque Adaption Control (iTAC), το οποίο προσφέρεται στις εκδόσεις με τετρακίνηση και δύο ηλεκτροκινητήρες. Λειτουργεί κατανέμοντας έξυπνα τη ροπή, χρησιμοποιώντας torque shift, μειώνοντας τη ροπή και εφαρμόζοντας ακόμη και αρνητική ροπή για να ελαχιστοποιηθεί η ολίσθηση. Αυτό βελτιώνει την ασφάλεια και την οδηγική εμπειρία.
Με το υπερυψωμένο αμάξωμα τύπου SUV, το Sealion 7 εξασφαλίζει χώρους και πρακτικότητα στην καμπίνα, κάτι σημαντικό για τους Ευρωπαίους πελάτες. Το συνολικό του μήκος των 4.830 mm και το μακρύ μεταξόνιο των 2.930 mm (10mm μακρύτερο από του BYD Seal), καθώς και το εντελώς επίπεδο δάπεδο της πλατφόρμας e-Platform 3.0 στο πίσω μέρος, δημιουργούν άνετο χώρο στο θάλαμο των επιβατών για πέντε ενήλικες. Η δομή Cell-to-Body και η συμπαγής Blade Battery εξασφαλίζουν ένα σχετικά λεπτό δάπεδο για ένα EV μεγάλης αυτονομίας, επιτρέποντας γενναιόδωρο χώρο για το κεφάλι, παρά την επικλινή γραμμή της οροφής.
Οι τιμές και οι πλήρεις προδιαγραφές του BYD Sealion 7 θα ανακοινωθούν στις ευρωπαϊκές αγορές στο εγγύς μέλλον. Θα αρχίσει να πωλείται αργότερα αυτό το μήνα σε ορισμένες χώρες στην Ευρώπη, ενώ οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες αναμένονται πριν από το τέλος του 2024.