Πρεμιέρα για το Alpine Alpenglow Hy6
Το εντυπωσιακό υδρογονοκίνητο πρωτότυπο της Alpine παρουσιάζεται ακόμη ισχυρότερο στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, διαθέτοντας πλέον έναν νέο V6 κινητήρα.
Το Alpenglow, που αποκαλύφθηκε το 2022 ως ένα πρωτότυπο σχεδιασμένο για τη μελλοντική κατεύθυνση της εταιρείας στον τομέα της βιώσιμης καινοτομίας, παρουσίασε ήδη τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων του κινητήρα υδρογόνου, μια ρεαλιστική λύση για την προσφορά σπορ μοντέλων με υψηλούς στόχους μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Πρόκειται επίσης για μια συμβολική εφαρμογή του ονόματος Alpenglow: ένα οπτικό φαινόμενο που αφήνει ένα λαμπερό φως να λάμψει στα βουνά πριν από την ανατολή του ήλιου, με άλλα λόγια, μια επίκληση της αυγής ενός νέου κόσμου. Σε συνέχεια του πρώτου πρωτοτύπου που εφοδιάστηκε με έναν υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων με 340 ίππους, πρόκειται για το Alpenglow Hy6 εξοπλισμένο με έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα που προσφέρει υπερδιπλάσια ισχύ. Πρόκειται για έναν V6 3,5 λίτρων, που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από την Alpine για βέλτιστη καύση υδρογόνου. Αποδίδει 544 kW (740 ίππους) ή περισσότερους από 210 ίππους ανά λίτρο, προσφέροντας στην Alpenglow κορυφαίες επιδόσεις.
Από την πρώτη του έκδοση που εμφανίστηκε πριν από δύο χρόνια, το πρωτότυπο Alpine Alpenglow εξελίχθηκε μέσα από τη συνεργασία σχεδιαστών και μηχανικών, ώστε να συνδυάσει την αεροδυναμική απόδοση με την αναβαθμισμένη σχεδίαση. Αυτή η έκδοση Alpenglow Hy6, η οποία διαθέτει τον νέο κινητήρα V6, έχει διάφορες τροποποιήσεις και τεχνικές βελτιώσεις. Ταυτόχρονα, η σχεδίαση του αμαξώματος του πρωτότυπου, το οποίο είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα Specular Blue, έχει μια πιο ακραία όψη.
Ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί σε μια θήκη που τον αφήνει ορατό. Προστατεύεται από γυαλί χρωματισμένο με μια πινελιά μπλε, ενώ ο χώρος του κινητήρα έχει σχεδιαστεί προσεκτικά μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Το σχήμα του πίσω παραθύρου, που θυμίζει το A110, ενσωματώνει δύο εισαγωγές αέρα που τροφοδοτούν ισάριθμους αγωγούς που οδηγούν στο ψυγείο λαδιού του κιβωτίου ταχυτήτων. Η πολλαπλή εισαγωγή αέρα που φέρει σφραγίδα με το λογότυπο Hy6 θυμίζει την επεξεργασία των καλυμμάτων της κυλινδροκεφαλής στα παλιά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Νέες εισαγωγές αέρα έχουν ενσωματωθεί για να εξασφαλίσουν την ψύξη αυτού του μεγαλύτερου κινητήρα, με μια σειρά από τρεις «περσίδες» που εξασφαλίζουν τον εξαερισμό και συμβάλλουν στην ασφάλεια του περιβάλλοντος του κινητήρα υδρογόνου.
Η όλη εργασία οδήγησε σε ελαφρύτερα εξαρτήματα, ιδίως χάρη στη χρήση άνθρακα. Ο νέος κινητήρας Hy6, ο οποίος είναι δύο φορές ισχυρότερος από τον κινητήρα Hy4 της Alpenglow, είναι πιο αποδοτικός και απαιτεί ενισχυμένη αεροδυναμική υποστήριξη. Η ανταπόκριση μπορεί να φανεί πιο καθαρά στην πίσω πτέρυγα, η οποία εξακολουθεί να είναι κατασκευασμένη από διαφανές υλικό, αλλά με πιο επιθετική εμφάνιση, ενσωματώνοντας νέα πλευρικά πτερύγια και υποστηριζόμενη σταθερά από δοκούς αλουμινίου. Ως αποτέλεσμα, η αεροτομή είναι πιο ευδιάκριτη, ορατή από το μπροστινό μέρος του πρωτοτύπου, ενώ το πτερύγιο «καρχαρία» είναι μεγαλύτερο και πιο εμφανές, φέροντας το λογότυπο της Alpine, τον χημικό τύπο του υδρογόνου. Το σύστημα εξάτμισης Inconel που είναι ενσωματωμένο στα πίσω φώτα εκπέμπει υδρατμούς όταν το αυτοκίνητο κινείται, δίνοντας στη διαφανή αεροτομή ένα όμορφο παγωμένο εφέ.
Το τρίγωνο στο μπροστινό μέρος του κόκπιτ εξακολουθεί να υπάρχει και αποτελεί επίσης ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Alpine, που παραπέμπει στα βουνά. Παρέχει διάφορες οπτικές λειτουργίες για τον οδηγό: δίνει σήμα και κατεύθυνση και μπορεί να αλλάξει χρώμα, όπως σε ένα βιντεοπαιχνίδι, για να υποδεικνύει, για παράδειγμα, το επίπεδο των πλευρικών G σε πραγματικό χρόνο, την ταχύτητα του κινητήρα ή πληροφορίες σχετικά με τις ταχύτητες διέλευσης. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό θυμίζουν τον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων, με ταπετσαρίες από ανθρακονήματα, αλουμίνιο και Alcantara που κοσμούνται με τρισδιάστατα εκτυπωμένα μοτίβα.
Το πισωκίνητο πρωτότυπο Alpine Alpenglow Hy6 με κινητήρα υδρογόνου έχει σχεδιαστεί ως ένα γνήσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο που βασίζεται σε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα της κατηγορίας LMP3. Από την αρχή, το πλαίσιο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ταιριάζει με τις επιδόσεις που προσφέρει ο ολοκαίνουργιος κινητήρας Hy6 V6, ο οποίος υπερδιπλασιάζει την ισχύ σε σύγκριση με τον 4κύλινδρο κινητήρα που χρησιμοποιήθηκε στην πρώτη έκδοση. Ο Hy6 V6, που σχεδιάστηκε από ένα λευκό χαρτί, είναι ένας κινητήρας που αναπτύχθηκε από τις ομάδες της Alpine στο Viry-Châtillon για χρήση με υδρογόνο. Για την ανάπτυξή του χρειάστηκαν δύο χρόνια εργασίας. Επρόκειτο για μια σημαντική μηχανολογική πρόκληση όσον αφορά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της καύσης του υδρογόνου, η οποία οδήγησε σε μια εξαιρετική αύξηση της τεχνογνωσίας. Η Oreca είναι ο τεχνικός συνεργάτης που επέτρεψε την εφαρμογή αυτής της τεχνογνωσίας στο σχεδιασμό του κινητήρα.
Ο κινητήρας είναι ένας V6 3,5 λίτρων 100°, υπερτροφοδοτούμενος από δύο υπερσυμπιεστές. Αποτελείται από ένα συμπαγές μπλοκ κινητήρα από αλουμίνιο με ξηρό κάρτερ. Ένας στροφαλοφόρος άξονας με στροφαλοφόρους πείρους μετατοπισμένους κατά 20° εξασφαλίζει ομαλή ανάφλεξη. Οι κυλινδροκεφαλές είναι κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο με βελτιστοποιημένο κύκλωμα ψύξης. Ταυτόχρονα, ο χρονισμός των βαλβίδων εξασφαλίζεται από 4 εκκεντροφόρους άξονες και ισάριθμες βαλβίδες ανά κύλινδρο που ελέγχονται από δακτυλοφόρους οδοντωτούς τροχούς. Πρόκειται για έναν «υπερτετράγωνο» κινητήρα με διάμετρο 95 mm και διαδρομή 82,3 mm. Ο ήχος που αναδύεται από το σύστημα εξάτμισης Inconel έχει ρυθμιστεί ειδικά ώστε να ακούγεται μέχρι τις μέγιστες στροφές των 9.000 σ.α.λ.. Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα είναι 740 ίπποι στις 7.600 σ.α.λ., που αντιστοιχεί σε μια εντυπωσιακή ειδική ισχύ 211 ίππων/λίτρο για μια τελική ταχύτητα άνω των 330 km/h. Ένας φυγοκεντρικός συμπλέκτης και ένα σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Xtrac συνδράμουν τον Hy6. Η φιλοσοφία ανάπτυξής του ευνοεί αρχικά μια έκδοση σχεδιασμένη για αγώνες, αλλά θα μπορούσε να μεταφερθεί στη σειρά παραγωγής. Οι τρεις δεξαμενές Hy6 της Alpenglow αποθηκεύουν υδρογόνο σε αέρια μορφή (2,1 kg η καθεμία) υπό υψηλή πίεση700 bar. Βρίσκονται στα πλαϊνά και πίσω από το κόκπιτ, απομονωμένες από τον χώρο των επιβατών.