Aποκάλυψη στο Παρίσι για το νέο ηλεκτρικό Renault 4
Το ολοκαίνουργιο Renault 4 E-Tech Electric αποκαλύπτεται οριστικά στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2024.
Tο νέο Renault 4 E-Tech Electric, που αρχικά το γνωρίσαμε ως πρωτότυπο με την κωδική ονομασία 4EVER Trophy, αποκαλύφθηκε οριστικά στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού. Το συγκεκριμένο μοντέλο αντικατοπτρίζει την πρόθεση της Renault να επιταχύνει την ενεργειακή στροφή, αποτίοντας ταυτόχρονα φόρο τιμής στο all-time-classic Renault 4 του 1961. Πέρα από αυτό, το αμιγώς ηλεκτρικό Renault 4 της εποχής μας, προσφέρει μια ματιά στο μέλλον της αυτοκίνησης έτσι όπως το βλέπει η γαλλική εταιρεία. Η μπροστινή μάσκα, είναι το πρώτο που τραβάει την προσοχή.
Το πίσω μέρος διαθέτει μια ανανεωμένη εκδοχή των εμβληματικών φωτιστικών σωμάτων του Renault 4 του 1961. Ο σχεδιασμός ενσωματώνει επίσης αρκετές λεπτομέρειες που θυμίζουν το αρχικό μοντέλο της δεκαετίας του ‘60, από τις γραμμές του καπό μέχρι τις μπάρες οροφής. Ακόμη, το νέο μοντέλο προσφέρει ένα νέο χρώμα, το Hauts-de-France Green, ως φόρο τιμής στο Île-de-France Blue της δεκαετίας του ‘60. Η γκάμα του αυτοκινήτου περιλαμβάνει επίσης έξι άλλα χρώματα.
Το Renault 4 E-Tech, μεγαλύτερο από το Renault 5 και με εντυπωσιακό εσωτερικό χώρο, εισάγει σύγχρονα χαρακτηριστικά, όπως οι δύο οριζόντιες οθόνες και ο αυξημένος χώρος αποσκευών των 420 λίτρων που ενισχύεται με έξυπνες λύσεις αποθήκευσης. Με μήκος 4140 mm, πλάτος 1800 mm και ύψος 1570 mm, το 4 είναι 600 mm μακρύτερο, 100 mm φαρδύτερο και 70 mm ψηλότερο από το 5, με 120 mm μεγαλύτερη πίσω προεξοχή. Το νέο 4 είναι επίσης ελάχιστα ψηλότερο και μακρύτερο από το μοντέλο του 1961. Αυτές οι διαστάσεις τοποθετούν το 4 στον ανταγωνισμό της αγοράς μεταξύ των επίσης ηλεκτρικών μοντέλων Mini Aceman, Opel Mokka, Volkswagen ID 3 και Jeep Avenger.
Το επίπεδο φόρτωσης είναι χαμηλό, στα 607 χιλιοστά από το έδαφος (η Renault δηλώνει ότι είναι 100 χιλιοστά χαμηλότερα από τους ανταγωνιστές. Αυτό επιτρέπει την ευκολότερη φόρτωση. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει μια σειρά από θήκες, περιλαμβανομένου ενός μεγάλου (και αφαιρούμενου) κάδου 35 λίτρων κάτω από το δάπεδο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση οτιδήποτε, από βρώμικα υποδήματα μέχρι καλώδια φόρτισης.
Το αμιγώς ηλεκτρικό Renault 4 E-Tech προσφέρει δύο συστήματα κίνησης. Η μπαταρία των 52 kWh τροφοδοτεί έναν κινητήρα 148 ίππων, που επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 0-100 km/h σε λιγότερο από 8,5 δευτερόλεπτα, ενώ του δίνει αυτονομία 400 χιλιομέτρων. Διατίθεται επίσης μια επιλογή μπαταρίας με χωρητικότητα 40 kWh και ισχύ 118 ίππων, η οποία υπόσχεται αυτονομία έως και 300 χιλιόμετρα. Το ηλεκτρικό Renault 4 E-Tech θα διαθέτει τη νέα λειτουργία One Pedal που βελτιστοποιεί την πέδηση, προσφέροντας την ομαλότερη δυνατή επιβράδυνση. Περιλαμβάνονται επίσης προηγμένα βοηθήματα οδήγησης για ασφάλεια και ευκολία, όπως η ειδοποίηση ασφαλούς εξόδου των πίσω επιβατών, η ενεργή υποβοήθηση οδηγού, η παρακολούθηση τυφλών σημείων και το παρκάρισμα χωρίς χέρια. Η Renault λέει ότι τα δύο αυτοκίνητα (το 4 και το 5) μοιράζονται επίσης το 68% της τεχνικής τους σύνθεσης, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών.
Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Renault θα κατασκευάζεται στο Maubeuge, στο συγκρότημα ElectriCity, με σημαντικά εξαρτήματα, όπως ο ηλεκτροκινητήρας που κατασκευάζεται στο Cléon και η μπαταρία που συναρμολογείται στο Ruitz. Περίπου το 26,4% όλων των υλικών προέρχεται από την κυκλική οικονομία, ενισχύοντας τις δεσμεύσεις της Renault για βιωσιμότητα. Στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται στα μέσα του 2025.