WRC 2024: Αδιάφορο ή μήπως ενδιαφέρον;

Ένα γύρο του πρωταθλήματος πριν το τέλος, μεθαύριο στo Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης και τα ερωτηματικά για τη συνέχεια του WRC σε βάθος χρόνου, πληθαίνουν… Φτάνοντας στο τέλος του πρωταθλήματος, στο σχόλιο ο Στρατισίνο.

Φυσιολογικά διχάζονται οι γνώμες κρίνοντας ένα θεσμό κατά τη γνώμη μας, όπως ευτυχώς και άλλων, η πεμπτουσία του motorsport, με τη φιλοσοφία του ομαδικού παιχνιδιού να το διαφοροποιεί και είναι το αβέβαιο περιβάλλον που εναλλάσσεται, ότι συναρπάζει.

Ότι πρέπει να ζήσεις στο βουνό για να το αξιολογήσεις σωστά ως θεατής, ενώ αντίστοιχα να συμμετέχεις ως αθλητής, μηχανικός ή μέλος της οργάνωσης ώστε να έχεις άποψη συνδεδεμένη με την εμπειρία που αποκτάς. Γεγονός πως η τηλεόραση κρύβει αλήθειες παρά τον καταιγιστικό ρυθμό, που σε αγώνες όπως το Ράλλυ Ακρόπολις στοιχίζει…

WRC - Rally Chille

Έχουν αλλάξει τα δεδομένα, οι ρυθμοί είναι τέρμα γκάζι παρά τα τερτίπια της βαθμολογίας που αξιολογούνται για τη συνέχεια, ενώ δεν λείπουν οι συζητήσεις, σε ότι αφορά τη συμμετοχή των εργοστασίων ήδη στη σκηνή. Δυστυχώς δεν προβλέπεται παρέμβαση με τη συμμετοχή από άλλο γκρουπ κατασκευαστών, εκτός αν προκύψει πακέτο τεχνικών κανονισμών με προσανατολισμό σε επίπεδα Rally2. To τέλειο ώστε να συναντηθούν επί ίσοις όροις η Toyota με τη Skoda και τη Citroen, ότι θα διατηρήσει το ενδιαφέρον της Hyundai, αναβαθμίζοντας και τη Rally3, οπότε η Renault. όντας με την εξαιρετική βάση θα βάλει δύσκολα στη Ford, προκαλώντας την αντίδραση της. Θα είναι μια διαφορετική εικόνα που θα δώσει τη δυνατότητα διάκρισης και σε σοβαρές ιδιωτικές ομάδες, ειδικά σήμερα με την έντονη παρουσία της Toyota σε κάθε μορφή του motorsport, οπότε και μπορεί να χόρτασαν από Ράλλυ, ότι αποδεδειγμένα συμβαίνει με τη Hyundai. Αντίστοιχα, η Rally2 επαναφέρει τον τοπικό ήρωα στο προσκήνιο, ότι θα αναβαθμίσει την παρουσία του θεατή, στη live παρακολούθηση, που ποτέ δεν θα ξεπεραστεί από το τηλεοπτικό πρόγραμμα.

EKO Acropolis Rally 2024

Το Ράλλυ είναι εκδρομή στο βουνό ή στον κάμπο, είναι διαφυγή με άποψη συνδεδεμένη με το θέαμα που άλλωστε προδίδει την πίεση, αποτέλεσμα συναγωνισμού.

Ακούγεται και ενδεχομένως φαίνεται όπως και στο ΡΑ, ότι οι οργανωτές δε θέλουν κόσμο στο δρόμο αλλά στον καναπέ και κυρίως στις SS που όπως και να έχει προσφέρονται (;) για PR και άλλα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ, αλλά μέχρις εκεί και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις η απογοήτευση που προκύπτει με την αγωνία για ένα τέλειο πέρασμα στο βαρέλι, μπορεί επιφανειακά να ευνοεί, αλλά σε βάθος χρόνου στοιχίζει.

Όπως το live τηλεοπτικό προϊόν δεν θα αντικαταστήσει ποτέ τη ζωντανή παρακολούθηση, ποτέ ένα πέρασμα-παντιλίκι σε Βαρέλα, ή fake φρένα με καπνούς από λάστιχα που δεν μυρίζουν, μη χαλάσουν το οικολογικό αποτύπωμα του Γερμανού μεθαύριο και άλλων στον κόσμο, δεν θα ισορροπήσει με το κονσέρτο από πυροβόλα στο βουνό. Είτε με σκόνη, είτε στην άσφαλτο, οπότε η ταχύτητα ισορροπεί με τα όρια της πρόσφυσης που πλέον βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Άλλωστε, σε σχέση με τους τεχνικούς κανονισμούς εύκολα προσαρμόζεσαι σε Rally2 ενώ σε παιδεύει το Rally1 και αποδεικνύεται. Από την αναβάθμιση του Fourmaux που αξιοποίησε τη σοφία του Malcolm Wilson, οπότε επέμεινε και προσαρμόστηκε, ότι δεν ισχύει για τον Munster, όταν αδυνατεί ο Mikkelsen, ενώ στη Χιλή ταλαιπωρήθηκε ο Sesks οπότε και προέκυψαν ερωτηματικά για το πόσο φαινόμενο είναι. Τους πληγώνει το rotation και δεν είναι τυχαίο ότι στον αγώνα στην κεντρική Ευρώπη τους δύο οδηγούς της Ford πλαισιώνει ο φορμαρισμένος από το Φθινοπωρινό Ράλλυ ο Σερδερίδης, που του έβαλαν δύσκολα οι δικοί μας οπότε άλλαξε ταχύτητα, ενώ θα κάνει τις επίσημες αναγνωρίσεις και ο Γιώργος Βασιλάκης. Ένας gentleman driver, επίσης «παρών» στον αγώνα του ΑΣΜΑ, ώστε να είναι έτοιμος για την Ιαπωνία. Με συγκεκριμένη στρατηγική οι επιλογές του Sir Malcom, διαχρονικά άλλωστε…

Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης

Το γνωστό τριεθνές οπότε οι σοφοί promoters, φίλοι μας και αυτοί, δεν πτοήθηκαν από το περσινό φιάσκο σε αγώνα χωρίς διαβατήριο και επιμένουν.

Αγώνας ούτε για τον καλό ερασιτέχνη και λογικά οι συμμετοχές έμειναν στις 44 με τα Rally1 στα χέρια ουσιαστικά των Ogier, Evans, Katsuta, Pajari, από τη μια και από την άλλη, τους διεκδικητές του τίτλου Neuville και Tanak, υποστηίζει ο Mikkelsen στη διεκδίκηση του τίτλου των κατασκευαστών, ότι ενδιαφέρει τα μέγιστα, είναι προτεραιότητα για τους Ιάπωνες και τους Κορεάτες,. Ρυθμιστής σε αυτό των οδηγών, ίσως ο Faurmaux που μπορεί να κινηθεί ανάμεσα τους και άθελα του να κόψει βαθμούς, ενώ σε αυτό το πόκερ που εναλλάσσεται το κόλπο, αγώνας βούτυρο στο ψωμί του Ogier, μπορεί ο Munster να δικαιολογήσει την παρουσία του στο θεσμό.

EKO Acropolis Rally - Thierry Neuville

Thierry Neuville

Στα Rally2 ο Solberg-άκος παίζει το τελευταίο του χαρτί όντας στριμωγμένος από τον Rossel που θα αξιοποιήσει και το ασφάλτινο DNA, το δικό του και της Citroen.

Ότι δεν παίζει το ρόλο του στη μάχη χωρίς αύριο όπως εξελίσσεται η κατηγορία Rally3, όπου την κυριαρχία της Ford, αμφισβητεί διακριτικά η Renault… Το σίγουρο ότι εδώ χωράει τρίτος κατασκευαστής που θα ανακατέψει την τράπουλα και το GR Υaris, όπως το δικό μας με το μηδέν στο ΡΑ, είναι πανέτοιμο…

Για τον αγώνα περίπου κλασικό μοτίβο με shakedown, εκκίνηση και SS, αλλά και ε.δ. την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου. Η συνέχεια, τα σπουδαία από την επόμενη ήμερα μέχρι και την Κυριακή 20 του Οκτώβρη. 

Oliver Solberg

Tags: