Tεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για την υποστήριξη της βαφής των οχημάτων της Nissan

Η Nissan χρησιμοποιεί το σύστημα επιθεώρησης AUTIS, που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, για να αναβαθμίσει περαιτέρω τη διαδικασία της βαφής.

Οι επιθεωρητές ποιότητας στα εργοστάσια της Nissan τις παλαιότερες εποχές εντόπιζαν κατά 85%-95% τις ατέλειες στο φινίρισμα των αυτοκινήτων που έβγαιναν από τον θάλαμο βαφής. Αυτό το μεγάλο εύρος διακύμανσης οφείλεται στην κόπωση των επιθεωρητών, αναφέρει ο μηχανικός βαφής νέων μοντέλων της Nissan Rod Lynch. Συγκριτικά, το σύστημα επιθεώρησης AUTIS AI είναι σταθερά 98% έως 99% ακριβές.

Το AUTIS είναι καλό στον εντοπισμό ελαττωμάτων, αλλά χρειάζεται βοήθεια από τους τεχνικούς για να μάθει η τεχνητή νοημοσύνη πώς να ταξινομεί αυτές τις ατέλειες. Με την ανατροφοδότηση στοιχείων από τον τεχνικό, θα είναι σε θέση να αναγνωρίσει την υφή αυτών των ατελειών και να δημιουργήσει μια «βιβλιοθήκη» για να τις αναγνωρίζει στο μέλλον. Η άμεση αντίδραση της Nissan σε αυτές τις πληροφορίες είναι να βάλει τους τεχνικούς να διορθώσουν τις εντοπισμένες ατέλειες βαφής, πριν το βαμμένο αμάξωμα προχωρήσει στη γραμμή συναρμολόγησης, γεγονός που προφανώς θα κρατήσει τους πελάτες ευχαριστημένους στο εγγύς μέλλον. Το μακροπρόθεσμο όφελος, ωστόσο, είναι η γνώση από αυτές τις πληροφορίες σχετικά με το ποιες είναι οι αιτίες των ατελειών, για να εξαλειφθούν από την πηγή αντί να διορθωθούν εκ των υστέρων.

Nissan AUTIS

«Το AUTIS μας βοήθησε σημαντικά να αναβαθμίσουμε τις διαδικασίες καθαρισμού μας για να περιορίσουμε τις ατέλειες, να βελτιώσουμε τα καλύμματα των ρομπότ μας για να μειώσουμε την ποσότητα χνουδιών και ινών που εισάγονται στο σύστημα και να παρακολουθούμε τα υλικά για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα παρατηρήσουμε έξαρση των ατελειών», δήλωσε ο Travis Fritsche, μηχανικός διεργασιών βαφής της Nissan. «Αυτά είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που έχουμε βελτιώσει με βάση την ανατροφοδότηση από το σύστημα, που χρησιμοποιείται καθημερινά για την παρακολούθηση των επιδόσεων του εργαστηρίου και την πραγματοποίηση βελτιώσεων. Από την έναρξη λειτουργίας του συστήματος, έχουμε δει μείωση των ατελειών κατά 21% με βάση τις αλλαγές που κάναμε, μόνο από τα δεδομένα που παρέχει το σύστημα».

Τα ζητήματα της διαδικασίας κατηγοριοποιούνται ανά τύπο οχήματος και χρώμα, ώστε να στοχεύουν σε προβλήματα που αφορούν συγκεκριμένες αποχρώσεις. Το AUTIS χρησιμοποιεί 42 κάμερες που τραβούν 15.000 εικόνες του βαμμένου αμαξώματος για να εντοπίζει ατέλειες στο φινίρισμα. Το προηγούμενο σύστημα της Nissan χρησιμοποιούσε λέιζερ που μπορούσαν να ανιχνεύσουν ελαττώματα μεγέθους μόλις 0,3 mm. Αυτό το νέο σύστημα που βασίζεται σε κάμερες εντοπίζει ελαττώματα που είναι μόλις 0,2 mm και το κάνει στο μισό χρόνο από το σύστημα λέιζερ, ενώ «συλλαμβάνει» 7% περισσότερες ατέλειες. Η Nissan ξεκίνησε την εγκατάσταση του συστήματος στην γραμμή βαφής της Smyrna του Tennessee και της Canton του Mississippi, αλλά επεκτάθηκε και στο Aguascalientes του Μεξικού.

Tags: