WEC – Spa 6h: Νικήτρια η Toyota με το #8 στην πρεμιέρα των LMH

Το #8 Toyota GR010, με πλήρωμα τους Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima και Brendon Hartley κέρδισε στην πρεμιέρα της κατηγορίας των Hypercar στο Σπα.

Η πρεμιέρα της φετινής σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής σηματοδοτήθηκε από το ντεμπούτο των Hypercars, της νέας κατηγορίας στην κορυφή των πρωτότυπων.

Ως αναμενόταν, η Toyota πήρε τη νίκη, με το #8 των Buemi, Nakajima και Hartley, αν και όχι εύκολα. Πήρε την πρωτοπορία του αγώνα από την εκκίνηση ακόμα, μετά από σχετική εντολή του pitwall, αλλά έπρεπε να οδηγήσουν στο όριο κι οι 3 οδηγοί για να μην τεθούν υπό πίεση πρώτα από το #7 GR010, αλλά κι από το #36 Alpine.

Οι Γάλλοι, που τρέχουν με προηγούμενης γενιάς LMP1, ήρθαν 2οι, εκμεταλλευόμενοι τον δύσκολο αγώνα που διένυσαν οι Kobayashi, Conway και Lopez. Αρχικά, ο Ιάπωνας έκανε λάθος στα φρένα της Stavelot και έπεσε 3ος, ενώ αργότερα, στα τελευταία 20 λεπτά, έμεινε στην πίστα για μερικά δευτερόλεπτα, μη χάνοντας όμως το βάθρο.

Στην LMP2, το #22 United Autosports USA των Hanson, Scherer και Albuquerque πήρε τη νίκη στην κατηγορία, οδηγώντας φανταστικά σε όλο το 6ωρο, μην αφήνοντας στις δύο Jota (#28 και #38) κανένα περιθώριο να παλέψουν για την πρωτοπορία στη δεύτερη σε τάξη κατηγορία.

Εντός της LMP2, υπάρχει κι η Pro/Am κατηγορία, την οποία κέρδισε το #29 της Racing Team Nederland, με την 4η θέση στην LMP2 και την 8η γενικής.

Στην GTE Pro, η Porsche συνέχισε από εκεί που έμεινε το 2020, κερδίζοντας την κατηγορία με το #92 των Estre και Jani, που ξεκίνησαν από την pole position και δεν κοίταξαν πίσω. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι δύο AF Corse, με το #51 μπροστά.

Η επιστροφή της Corvette στον θεσμό δεν συνοδεύτηκε από κάτι καλύτερο από την 4η θέση στην κατηγορία, και 18η γενικής, με τον Oliver Gavin να δίνει τον τελευταίο του αγώνα ως επαγγελματίας οδηγός.

Τέλος, στην GTE Am, η AF Corse πήρε τη νίκη με το #83 των Perrodo, Nielsen και Rovera, ενώ η Aston Martin, που πλέον δεν έχει εργοστασιακή παρουσία στην κατηγορία των GTE, αλλά πήρε ένα βάθρο μέσω της ιδιωτικής TF Sport και του πληρώματος με το #33.

Επόμενος αγώνας θα είναι το 8ωρο στο Πορτιμάο, στις 13 Ιουνίου.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα:

Θέση # Κατηγορία Ομάδα   Αυτοκίνητο Γύροι            
1 8 Hypercar H Toyota Gazoo Racing   Toyota GR010 HYBRID 162            
2 36 Hypercar Alpine Elf Matmut   Alpine A480 – Gibson 162            
3 7 Hypercar H Toyota Gazoo Racing   Toyota GR010 HYBRID 161            
4 22 LM P2 United Autosports USA   Oreca 07 – Gibson 161            
5 38 LM P2 JOTA   Oreca 07 – Gibson 160            
6 28 LM P2 JOTA   Oreca 07 – Gibson 160            
7 29 LM P2 P/A Racing Team Nederland   Oreca 07 – Gibson 159            
8 34 LM P2 Inter Europol Competition   Oreca 07 – Gibson 159            
9 70 LM P2 P/A Realteam Racing   Oreca 07 – Gibson 158            
10 21 LM P2 P/A DragonSpeed USA   Oreca 07 – Gibson 158            
11 1 LM P2 Richard Mille Racing Team   Oreca 07 – Gibson 158            
12 20 LM P2 P/A High Class Racing   Oreca 07 – Gibson 157            
13 25 LM P2 P/A G-Drive Racing   Aurus 01 – Gibson 157            
14 24 LM P2 P/A PR1 Motorsports   Oreca 07 – Gibson 157            
15 92 LM GTE Pro Porsche GT Team   Porsche 911 RSR – 19 153            
16 51 LM GTE Pro AF Corse   Ferrari 488 GTE Evo 153            
17 52 LM GTE Pro AF Corse   Ferrari 488 GTE Evo 152            
18 63 LM GTE Pro Corvette Racing   Chevrolet Corvette C8.R 152            
19 91 LM GTE Pro Porsche GT Team   Porsche 911 RSR – 19 152            
20 83 LM GTE Am AF Corse   Ferrari 488 GTE Evo 152            
21 33 LM GTE Am TF Sport   Aston Martin Vantage AMR 152            
22 47 LM GTE Am Cetilar Racing   Ferrari 488 GTE Evo 151            
23 54 LM GTE Am AF Corse   Ferrari 488 GTE Evo 151            
24 88 LM GTE Am Dempsey – Proton Racing   Porsche 911 RSR – 19 151            
25 98 LM GTE Am Aston Martin Racing   Aston Martin Vantage AMR 150            
26 777 LM GTE Am D’Station Racing   Aston Martin Vantage AMR 150            
27 85 LM GTE Am Iron Lynx   Ferrari 488 GTE Evo 150            
28 60 LM GTE Am Iron Lynx   Ferrari 488 GTE Evo 149            
29 77 LM GTE Am Dempsey – Proton Racing   Porsche 911 RSR – 19 138            
30 31 LM P2 Team WRT   Oreca 07 – Gibson 127            
31 26 LM P2 G-Drive Racing   Aurus 01 – Gibson 125            
32 44 LM P2 P/A ARC Bratislava   Ligier JSP217 – Gibson 0            
33 86 LM GTE Am GR Racing   Porsche 911 RSR – 19 0