Αποκάλυψη για το νέο Skoda Elroq
To Skoda Elroq είναι ένα συμπαγές ηλεκτρικό SUV με μήκος 4,5 μ. που εισάγει μεταξύ άλλων τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της τσέχικης εταιρείας.
Το Elroq είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Skoda στην κατηγορία των συμπαγών SUV οχημάτων. Και συνάμα το πρώτο μοντέλο της μάρκας που έρχεται να «προβάλλει» στο σώμα του τη νέα σχεδιαστική της γλώσσα, η οποία φέρει την ονομασία Modern Solid.
Σχεδιαστικά, ξεχωρίζει από τα παλαιότερα μοντέλα της Skoda από τη νέο εμπρός τμήμα. Το οποίο φέρει την ονομασία Tech Deck και περιλαμβάνει μια εμφανή μαύρη μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του εμπρός μέρους. Διαθέτει στα άκρα πολύ λεπτά φώτα ημέρας LED, ενώ οι κύριοι προβολείς βρίσκονται στο κάτω τμήμα της εμπρόσθιας όψης.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην αεροδυναμική απόδοση -κάτι σημαντικό για ένα σύγχρονο EV. Εκτός από το νέο προσωπείο, οι καθαρές στο σύνολό τους επιφάνειες και η κεκλιμένη γραμμή της οροφής που εισάγονται στο νέο Elroq, σε συνδυασμό με μια σειρά ενεργών στοιχείων, όπως το πτερύγιο ψύξης που κλείνει αυτόματα για να μειώσει την αντίσταση του αέρα, εξασφαλίζουν έναν συντελεστή οπισθέλκουσας που δεν ξεπερνά την τιμή 0,26.
Δομικά, το Elroq βασίζεται στο γνωστό πλέον δάπεδο MEB του VW Group, στο οποίο «πατούν» τα VW ID.3, Cupra Born και Audi Q4. Εν προκειμένω, το μήκος της πλατφόρμας έχει αυξηθεί, με το αμάξωμα να φτάνει για την περίσταση τα 4,49 μ. Τιμή μεγαλύτερη από εκείνη του Karoq αλλά και μικρότερη συγχρόνως από την αντίστοιχη του Enyaq.
Στα ενδότερα του νέου Elroq
Στο εσωτερικό, το Elroq αντλεί μπόλικη έμπνευση το μεγαλύτερο Enyaq. Εδώ, το τσέχικο EV προτάσσει την ίδια οθόνη αφής για το σύστημα infotainment με διαγώνιο 13 ιντσών, που περιλαμβάνει αρκετές συντομεύσεις για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τις λειτουργίες οδήγησης, τον κλιματισμό κ.α. Μπροστά από το οπτικό πεδίο του οδηγού υπάρχει μια ακόμα οθόνη, ενώ στάνταρ είναι και μια διάταξη προβολής πληροφοριών (head-up display). Χωροταξικά, το Elroq υπόσχεται χώρους μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το πορτ μπαγκάζ μπορεί να χωρέσει αποσκευές με όγκο 470 λίτρα, τιμή που φτάνει έως και τα 1.580 λίτρα με πλήρως αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Επιπλέον, το σύνολο των αποθηκευτικών χώρων στην καμπίνα φτάνει τα 48 λίτρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τρία τέταρτα του εσωτερικού της βασικής έκδοση είναι επενδυμένα με ανακυκλωμένο PET, που ανακτάται από αντικείμενα όπως μπουκάλια νερού ή αναψυκτικών. Από εκεί και πέρα, οι πιο πλούσιες εκδόσεις διακοσμούνται κατά 75% από Econyl – ένα νάιλον που προέρχεται από δίχτυα ψαρέματος και άχρηστα χαλιά, τα οποία μπορούν να ανακυκλωθούν χωρίς να δημιουργούν απόβλητα.
Τα συστήματα κίνησης και οι μπαταρίες του νέου Elroq
Σύμφωνα με την Skoda, από το λανσάρισμα, το νέο Elroq θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις με τις διακριτικές ονομασίες 50, 60, 85 και 85x. Η πρώτη χρησιμοποιεί μια μπαταρία με χωρητικότητα 55 kWh (ωφέλιμη: 52 kWh) σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 170 ίππων και ροπή 310 Nm. Αυτό το πακέτο υπόσχεται αυτονομία με μια φόρτιση που φτάνει τα 370 χλμ. Το Elroq 60 «φορά» μια μπαταρία με χωρητικότητα 63 kWh (ωφέλιμη: 59 kWh), ενώ ο ηλεκτροκινητήρας, που επίσης κινεί τους πίσω τροχούς, αποδίδει 204 ίππους. Η αυτονομία στην έκδοση αυτή φτάνε τα 400 χλμ.
Οι δύο πιο δυνατές εκδόσεις εφοδιάζονται με μια μπαταρία 82 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα: 77 kWh). Η έκδοση 85 έχει μέγιστη αυτονομία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση που φτάνει τα 560 χλμ. και τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 285 ίππους και ροπή 545 Nm, ενώ το Elroq 85x εξοπλίζεται με μια ακόμα μονάδα ενσωματωμένη στον εμπρός άξονα (σ.σ.: η μέγιστη συνδυαστική ισχύς δεν ανακοινώνεται).
Η Skoda ανακοινώνει ότι η μπαταρία των 82 kWh μπορεί να φορτιστεί σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με μέγιστη ισχύ 175 kW. Σε αυτό το σενάριο, η ανάκτηση ενέργειας για την πλήρωση της μπαταρίας από το 10 στο 80% ολοκληρώνεται σε 28 λεπτά. Για τις μικρότερες εκδόσεις 50 και 60, η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε πηγή DC είναι 145 και 165 kW αντίστοιχα. Όλες οι εκδόσεις μπορεί να φορτιστούν με εναλλασσόμενο ρεύμα έως και τα 11 kW.
Η μέρα που μας κυρίεψε ο τρόμος
Παρουσιάζουμε τις «φτερωτές» μπότες του Ricciardo ενώ συζητάμε περί F1 | Speedzone Podcast EP61