Οδηγούμε το νέο Subaru Forester στη Γερμανία
Το νέο Forester άλλαξε εμφάνιση, πρόσθεσε τεχνολογία στις… αποσκευές του και έρχεται να συνεχίσει την πορεία των προκατόχων έχοντας ψηλά στις αξίες του τις εκτός δρόμου δυνατότητες.
Στην έκτη γενιά του πλέον, το νέο Subaru Forester μετρά 27 χρόνια εμπορικής πορείας, που εξαργύρωσε με μια αξιόλογη εμπορική πορεία σε παγκόσμιο επίπεδο, καταγράφοντας περισσότερες από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις. Αξιοσημείωτο της αξιοπιστίας, η οποία το συνοδεύει όλα αυτά τα χρόνια, είναι το γεγονός ότι από το σύνολο των αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί, το 1,5 εκατ. βρίσκεται ακόμα στους δρόμους.
Η αξιοπιστία λοιπόν είναι μια από τις σημαντικότερες αξίες του Forester, όπως αναμφίβολα θα γνωρίζουν όσοι το έχουν επιλέξει και ζούνε μαζί του για πολλά χρόνια. Οι δυνατότητες είναι μια ακόμα αξία του, που το χαρακτηρίζει στο πέρασμα όλων αυτών των ετών, τις οποίες μάλιστα η Subaru φροντίζει να βελτιώνει, όπως εξάλλου κάνει και με την ασφάλεια.
Σε αυτόν τον τελευταίο τομέα θέτει ψηλά τον πήχη, με μια πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, που συνοδεύεται από ένα στιβαρό αμάξωμα που του έχει χαρίσει την κορυφαία διάκριση στις δοκιμές ασφάλειας του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP, με πέντε αστέρια. Ο μεγάλος στόχος για τους Ιάπωνες, όπως μας τόνισαν στην παρουσίαση που έγινε στη Γερμανία, είναι να έχουν «μηδέν» ατυχήματα μέχρι το 2030.
Η μέρα που μας κυρίεψε ο τρόμος
Εκμοντερνισμός
Το Forester υιοθετεί μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση, με πολλά στοιχεία που το καθιστούν ξεχωριστό. Αισθητικά δείχνει να κάνει βήματα προόδου, με πιο μοντέρνες γραμμές. Οι καμπύλες έχουν δώσει τη θέση τους σε ακμές, με πιο αιχμηρό εμπρός και πίσω μέρος, αλλά και νέους θόλους που τώρα είναι πιο τετραγωνισμένοι, με τις συνολικές αλλαγές να χαρίζουν δυναμική στο σύνολο.
Το κοφτό εμπρός μέρος, με τη μεγάλη τραπεζοειδή σχεδίαση, συνδέεται με τα νέα, κομψά φωτιστικά σώματα, ενισχύοντας την αίσθηση του πλάτους. Το προφίλ με τη σειρά του κάνει το Foresterτων 4,670 χλστ. μήκους να δείχνει πιο… μακρύ, με το πίσω μέρος να είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, με πιο κοφτό τελείωμα και λεπτομέρειες που δίνουν έμφαση στην αεροδυναμική.
Διαθέσιμο σε 11 εξωτερικά χρώματα, με τα δύο από αυτά να είναι εντελώς νέα στη γκάμα του ιαπωνικού SUV, αλλά και νέας σχεδίασης ζάντες 18 και 19 ιντσών. Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση, συνοδεύεται από αξιοσημείωτη ποιότητα κατασκευής, με τα μικρούς αρμούς στη συναρμογή, που αναβαθμίζουν την εν γένει εικόνα του νέου Forester.
Περισσότερη τεχνολογία
Στο εσωτερικό το Forester ακολουθεί τη λογική που μας έχει συνηθίσει η Subaru. Με την ποιότητα κατασκευής να ξεχωρίζει για την στιβαρή συναρμογή, αλλά και την πρακτικότητα με την ευρυχωρία να συμβάλουν στην ευχρηστία που αναζητάς στην καθημερινότητα.
Η είσοδος στο εσωτερικό γίνεται χωρίς κλειδί (keyless), ενώ πλέον και η πόρτα του μεγάλου χώρου αποσκευών, με όγκο από 508 έως 1.720 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ανοίγει με το πέρασμα του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα, για μεγαλύτερα ευκολία, όταν κρατάτε πράγματα στα χέρια σας. Στις ευκολίες προσθέστε και τους οκτώ γάντζους που υπάρχουν στο πορτμπαγκάζ για να ασφαλίζετε τα αντικείμενα που μεταφέρετε.
Η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, έχει διαγώνιο 11,6 ίντσες και προσφέρει συνδεσιμότητα ασύρματη με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και βάση για επαγωγική φόρτιση του smartphone. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δώσει η Subaru στην προσφερόμενη άνεση. Για το λόγο αυτό έχει σχεδιάσει τα εμπρός καθίσματα με τρόπο τέτοιο που κρατά ξεκούραστο το σώμα, αλλά και μειώνει τις κινήσεις που μεταφέρονται στο κεφάλι. Επίσης, μειωμένος παρουσιάζεται ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα των επιβαινόντων.
Στο δρόμο…
Για την ακρίβεια στην πίστα και πιο συγκεκριμένα, σε έναν ιδιωτικό χώρο στα περίχωρα του Βερολίνου, που ήταν ειδικά διαμορφωμένος για να αποτελέσει το ιδανικό πεδίο δράσης του δραστήριου και ικανού, δίχως άλλο Forester. Ειδικά εκτός δρόμου. Εκεί όπου το ιαπωνικό SUV διαπρέπει με τη δυνατότητές του.
Η δοκιμαστική οδήγηση είχε στο μενού άσφαλτο, με ειδικά διαμορφωμένα περάσματα που ήταν στρωμένα με πέτρες, αλλά και γρήγορα κομμάτια. Στόχος να διαπιστώσουμε τη βελτίωση που έχει γίνει στον τομέα της απομόνωσης του θορύβου, της άνεσης, αλλά και την αίσθηση που προσφέρει το νέο τιμόνι (dual pinion), το οποίο αποτελεί «δάνειο» από το WRX.
Στην πράξη προσφέρει καλύτερη αίσθηση, περιορίζοντας τους κραδασμούς που περνάνε στα χέρια του οδηγού. Κάτι που ισχύει και με το πεντάλ των φρένων, το οποίο παρέχει επίσης καλύτερη αίσθηση, χάρη στις νέες ρυθμίσεις του. Μια ιδιαίτερα στενή διαδρομή, την οποία όριζαν κώνοι, μας έδωσε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε επιπλέον και την ευελιξία του νέου Forester, με το τιμόνι που «ακούει» καλύτερα, σε σχέση με αυτό που είχε το προηγούμενο μοντέλο.
Ακόμα και σε ανοιχτά κομμάτια, με παρατεταμένη καμπή, το ιαπωνικό SUV, ιδιαίτερη σταθερότητα, με περίσσευμα πρόσφυσης χάρη και στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Symmetrical All-Wheel Drive της Subaru, με το πέρασμα να είναι σε κάθε περίπτωση ασφαλές.
Κάτω από το εμπρός καπό του συναντάμε τον επίπεδο e-Boxer κινητήρα των 2,0 λίτρων με το ήπια υβριδικό σύστημα. Με μια σημαντική αλλαγή όμως, καθώς με τις νέες ρυθμίσεις, για χάρη των ρύπων και την οικονομίας, παρουσιάζεται λιγότερο ισχυρός. Πιο συγκεκριμένα αποδίδει 136 ίππους, από 150 PS που είχε, με τη ροπή να είναι 182 Nm.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μέσα στον ιδιωτικό χώρο με τους όποιους περιορισμούς είχαμε, δεν διαπιστώσαμε την έλλειψη δύναμης, αλλά κρατάμε μια επιφύλαξη για τη συμπεριφορά του σε ανοιχτό δρόμο, με περισσότερα χλμ./ώρα, εκεί όπου η δύναμη πρωταγωνιστεί.
Εξάλλου το ήπια υβριδικό σύστημα 12,3 kW (16,7 ίπποι) και 66 Nm ροπής, συμβάλει στην αίσθηση που λαμβάνεις, ειδικά από τις χαμηλές σ.α.λ., γεμίζοντας τον κινητήρα και κάνοντας πιο άμεση την απόκριση. Για τη μετάδοση που περνάει και στους τέσσερις τροχούς φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. Σε ήπιους ρυθμούς κίνησης αποδεικνύεται ήσυχο, αλλά σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού ποδιού, ανεβάζει στροφές και μαζί τα επίπεδα θορύβου που περνάνε στην καμπίνα από τον κινητήρα.
Εκτός δρόμου, το Forester βρίσκεται στο αγαπημένο πεδίο δράσης του. Ικανό όσο λίγα μοντέλα της κατηγορίας, κάνει πράγματα που δεν πιστεύεις ότι μπορεί να γίνουν. Και μάλιστα χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις από τον οδηγό. Περάσαμε από σημεία που η πρόσφυση -και λόγω βροχής ακόμα περισσότερο- ήταν ιδιαίτερα χαμηλή, με το SUV της Subaru να μην δείχνει ίχνος δισταγμού.
Η αυξημένη κατά 10% ακαμψία του αμαξώματος, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, κάνει τα πράγματα ακόμα πιο εύκολα, με το Forester να παίρνει εντυπωσιακές γωνίες, χωρίς το σασί να παραπονιέται ούτε στιγμή. Σκαρφαλώνει χωρίς δισταγμό και κατεβαίνει χωρίς φόβο σε κατηφόρες που δεν φαντάζεσαι ότι είναι δυνατόν να γίνει. Και μάλιστα χωρίς να χρειαστεί ο οδηγός να πατάει φρένο, καθώς το σύστημα Hill Descent Control φροντίζει για αυτό.
Το αναθεωρημένο σύστημα X-Mode κάνει τα πάντα πιο εύκολα, ενώ δεν απαιτείται να το απενεργοποιήσετε όταν περάσετε το εμπόδιο και η ταχύτητα ανέβει, καθώς το κάνει αυτόματα, ενώ όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 30 χλμ./ώρα επιστρέφει σε λειτουργία. Φυσικά η μεγάλη καθαρή απόσταση που έχει από το έδαφος και φτάνει τα 220 χλστ. είναι ένα ακόμα όπλο στη φαρέτρα του.
Όπως εξάλλου είναι και το EyeSight, η σουίτα συστημάτων ασφάλειας του Subaru Forester, που το καθιστά ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα. Σε αυτή τη γενιά του μάλιστα παρουσιάζεται αναβαθμισμένο, με λειτουργεία ακινητοποίησης του οχήματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, σε συνδυασμό με το adaptive cruise control.
Το Subaru Forester παρουσιάζεται εν γένει βελτιωμένο, με πιο αιχμηρή σχεδίαση, περισσότερη τεχνολογία, πιο ακριβές στο δρόμο, με καλύτερη άνεση και μειωμένο θόρυβο, έχοντας ως αιχμή του δόρατος τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Από την άλλη, η μία και μοναδική επιλογή κινητήρα με χωρητικότητα 2,0 λίτρων μπορεί να αποτελεί τροχοπέδη για κάποιους. Σε κάθε περίπτωση, το Forester είναι ένα πρακτικό αλλά και ικανό αυτοκίνητο, που σε κερδίζει όταν το οδηγείς και εξερευνάς τα όριά του, αλλά και τα δικά σου.
SUBARU FORESTER 2.0i e-BOXER
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: π/κ ατμοσφαιρικός και 48V mhev >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.995 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 136 (+16,7) ίπποι/5.600 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 182 (+66) Nm/4.000 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Διπλά ψαλίδια >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.670×1.830×1.730 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ. ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 220 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 508-1.720 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.722 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 12,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,1 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 183 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Δεν ανακοινώθηκε
Η μέρα που μας κυρίεψε ο τρόμος