Δοκιμάζουμε το Honda Civic Type R
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτός είναι ο «τελευταίος των Μοϊκανών», σε αυτή την ιδιαίτερη υποκατηγορία που ορίζουμε χρόνια τώρα ως «καυτά» χάτσμπακ. Ο ερχομός του δημοσιογραφικού Honda Civic Type R, στην έκτη γενιά του, μας αναστάτωσε(!) όπως κατάφερνε να το κάνει πάντα, ήδη από τη στιγμή που μας παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, τον Σεπτέμβριο του 1997.
Η σχεδίαση του νέου Honda Civic Type R έγινε με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Οι εισαγωγές είναι απόλυτα μελετημένες έτσι ώστε να παρέχουν την απαραίτητη δύναμη που απαιτείται ώστε να αποδίδει τα μέγιστα σε δρόμο και πίστα.
Το diffuser μαζί με τη μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος παρέχουν αυξημένη κάθετη δύναμη, βελτιώνοντας την ευστάθεια. Στο εσωτερικό είναι εμφανείς οι ομοιότητες με το πιο πρόσφατο Honda Civic, με τον οδηγό όμως να κάθεται πλέον πιο χαμηλά, έχοντας τα πάντα γύρω του και σχεδιασμένα για αυτόν.
Honda Civic Type R: Ας μη χρονοτριβούμε
Σήμερα, το 2024, μπαίνεις μέσα στο κόκκινο -«πολεμικό»- κόκπιτ, με τα εξαιρετικά μπάκετ να σε αγκαλιάζουν, πιάνεις σφιχτά τον επιλογέα του καλύτερου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων της οικουμένης και ξαφνικά όλη η πεμπτουσία της παλιάς, αυθεντικής συνταγής που κάνει ευτυχισμένο και γεμάτο σε συναισθήματα τον Πραγματικό Οδηγό αρχίζει να ξετυλίγεται μπροστά σου.
Γνωρίζεις από πριν ότι είσαι μέσα στο πιο ισχυρό, πιο γρήγορο, πιο μεγάλο, αλλά και πλήρως εξοπλισμένο σε σχέση με το παρελθόν Type R, αλλά πάνω απ’ όλα σε κάτι τόσο αυθεντικό. Δύναμη; Αν και τα ηλεκτρικά μας έχουν κακομάθει, αυτό το θερμικό θηρίο έχει όση χρειάζεσαι στα σπορ προγράμματα, με το μοντέλο να διαθέτει τρία στον αριθμό: Comfort, Sport και το… +R της ευτυχίας!
Την κίνηση στο νέο Type R προσφέρει μια ανανεωμένη εκδοχή του 2λιτρου (1.996 κ.εκ.) και 4κύλινδρου εν σειρά VTEC κινητήρα της Honda (K20C1), που τροφοδοτούσε με την αρωγή υπερσυμπιεστή την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Η ομάδα εξέλιξης της Honda έχει επανασχεδιάσει τον υπερσυμπιεστή για να βελτιώσει την απόδοσή του. Με τη μείωση του αριθμού των πτερυγίων και τη βελτιστοποίηση του σχήματος και της διαμέτρου τους, η αδράνεια εντός της μονάδας έχει μειωθεί, ενώ επανασχεδιασμένο είναι και το περίβλημα της τουρμπίνας.
Παρουσιάζουμε τις «φτερωτές» μπότες του Ricciardo ενώ συζητάμε περί F1 | Speedzone Podcast EP61
Honda Civic Type R: Απόδοση, τιμόνι και… πάτημα!
Αποδίδει 329 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., ενώ τα 420 Nm της ροπής είναι διαθέσιμα σταθερά από τις 2.200 σ.α.λ. έως και τις 4.000 σ.α.λ., με το όριο περιστροφής της μονάδας να είναι οι 7.000 σ.α.λ. – και στο στροφόμετρο, την ώρα που τα χαρακτηριστικά λαμπάκια έχουν φωτίσει από άκρη σε άκρη τον πίνακα οργάνων, βλέπεις έως 7.200 σ.α.λ. με τον ήχο, εκεί στα ψηλά, να είναι απολαυστικός!
Το βάρους 1.429 κιλών αμάξωμα (43% ελαφρύτερο από το ατσάλινο πάνελ του προηγούμενου μοντέλου, ενώ η πέμπτη πόρτα από ρητίνη είναι 20% ελαφρύτερη από πριν), το οποίο βρίσκεται πάνω από τη γη μόλις 121 χλστ., επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 275 χλμ./ώρα.
Ο κινητήρας συνεργάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με το χειροκίνητο των 6 σχέσεων, το οποίο, εκτός από την κορυφαία αίσθηση, διαθέτει ελαφρύτερο κατά 18% βολάν, γεγονός που μειώνει την αδράνεια κατά 25%. Το «παρών» δίνει επίσης το καθιερωμένο στα αυτοκίνητα του είδους σύστημα rev–match.
Όλα τα λεφτά όμως είναι το πάτημα του αυτοκινήτου, και αυτό έχει την εξήγησή του στη γεωμετρία της ανάρτησης, που περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχοντας και σημαντικά φαρδύτερο μετατρόχιο πίσω, ενώ έχει 35 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο από τον προκάτοχό του, κάτι που του χαρίζει μεγαλύτερη ευστάθεια και ακρίβεια. Την ίδια ώρα, το κερασάκι στην «τούρτα της ευτυχίας» είναι χωρίς αμφιβολία το σύστημα διεύθυνσης, με το τιμόνι του να είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και ουσία.
Η Honda μάλιστα αναφέρει ότι ο εμπρός άξονας έχει γεωμετρία που περιορίζει το φαινόμενο «torque steer», διαθέτοντας ανασχεδιασμένους κάτω βραχίονες, οι οποίοι συμβάλλουν συγχρόνως στην αύξηση της ακαμψίας της κατά 16%, ενώ η αύξηση της ακαμψίας του πίσω τμήματος του αμαξώματος έχει αυξηθεί αντίστοιχα κατά 15%.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στο σύστημα εξαγωγής, με τις τρεις απολήξεις στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα, ενώ αναβαθμισμένο παρουσιάζεται και το σύστημα πέδησης, με το αυτοκίνητο να πατάει σε τροχούς ελαφρού κράματος 19 ιντσών, με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S, διάστασης 265/30 ZR19._ Μ. Σαλ.
Honda Civic Type R
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.996 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 329 ίπποι/6.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 420 Nm/2.500-4.000 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά ψαλίδια >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.594×1.890×1.401 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.734 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 410 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.429 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 275 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 13,9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 186 γρ./χλμ.
Παρουσιάζουμε τις «φτερωτές» μπότες του Ricciardo ενώ συζητάμε περί F1 | Speedzone Podcast EP61