Οδηγούμε τη νέα BMW Σειρά 1
Ευτυχώς που ακόμα υπάρχουν αυτοκίνητα που δεν είναι SUV. Όπως η νέα Σειρά 1, το entry-level μοντέλο στην οικογένεια BMW, που συνεχίζει δυναμικά στην αρένα της μικρομεσαίας κατηγορίας διαθέτοντας τώρα περισσότερες αναβαθμίσεις από ποτέ. Την οδηγούμε στη Γερμανία και ευπειθώς αναφέρουμε.
Σε μια εποχή στην οποία σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα ψηλώνουν… επικίνδυνα υιοθετώντας το κυρίαρχο σχεδιαστικό δόγμα που έχουν επιβάλει σήμερα τα Sport Utility Vehicles, οι Βαυαροί της BMW, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τους συμπατριώτες τους από τα γερμανικά επίσης premium στρατόπεδα των Audi και Mercedes, συνεχίζουν να επενδύουν στα «χαμηλά» και συμπαγή σε διαστάσεις 5θυρα χάτσμπακ. Με αιχμή του δόρατος για την περίσταση του… Μονάχου την Σειρά 1, που τώρα γυρίζει την τέταρτη κατά σειρά σελίδα στην 20ετή και πλέον ιστορία της στην κατηγορία.
Αισθητικά οι αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που παραδίδει την σκυτάλη είναι διακριτές -όχι όμως και δραστικές- ακολουθώντας τη γνώριμη φιλοσοφία σχεδίασης που καθιέρωσαν τα τελευταία χρόνια τη Σειρά 1. Η μάσκα είναι ανασχεδιασμένη, με τα γνωστά νεφρά να είναι τώρα πιο μικρά σε ύψος και πιο πλατιά. Το μακρύ καπό που κατεβαίνει ακόμα πιο χαμηλά δίνει τον σπορτίφ τόνο, με τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με τους στάνταρ προβολείς LED να διακρίνονται για τα κάθετα στοιχεία τους για τα φώτα ημέρας και τα φλας.
Με το πακέτο M Sport Package και τον εξοπλισμό M Sport Design που διατίθενται προαιρετικά από την BMW με το λανσάρισμά της νέας Σειράς 1 στην Ευρώπη, τo γερμανικό χάτσμπακ αποκτά ακόμα πιο δυναμική αισθητική. Τα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά M περιλαμβάνουν μεγάλες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, έντονες πλαϊνές ποδιές και ένα τρισδιάστατο στοιχείο διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα.
Από πλευράς μεγέθους, το αποκλειστικά 5θυρο «χατς» -που συγχρόνως αποτελεί το μοντέλο εισαγωγής στη γκάμα BMW- έχει αυξημένο κατά 42 χλστ. μήκος, φτάνοντας τώρα τα 4.361 χλστ. Με το μεταξόνιο να ορίζεται στα «συγκρατημένα» 2.670 χλστ., διευρυμένο είναι και το πλάτος του αμαξώματος, που αγγίζει τα 1,8 μ., ενώ το ύψος (+25 χλστ.) ανέρχεται στα 1.459 χλστ.
Το εσωτερικό της νέας Σειράς 1 της BMW
Στο ανανεωμένο εσωτερικό, η επίσης γνώριμη αύρα BMW παραμένει μεν, με αρκετές δόσεις ψηφιοποίησης δε. Η κυρτή και ενιαία οθόνη αποτελείται από… κάτω από δύο ξεχωριστές με διαγώνιο 10,25 και 10,7 ιντσών, ενσωματώνοντας σχεδόν κάθε τι που χρειάζεται ο οδηγός για τον έλεγχο των επιμέρους λειτουργιών του οχήματος, συμπεριλαμβανομένου του κλιματισμού. Η πιο πρόσφατη έκδοση του iDrive με QuickSelect δηλώνει βροντερό «παρών» και είναι αυτή που τρέχει το σύστημα βασιζόμενο στο λειτουργικό BMW Operating System 9.
Περί ποιότητας, ελάχιστα πράγματα μπορούμε να πούμε και να καταλογίσουμε, ενώ κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τους χώρους στο πίσω κάθισμα, οι οποίοι ωστόσο δεν διεκδικούν δάφνες για τα δεδομένα του μεγέθους της κατασκευής. O δε χώρος αποσκευών φτάνει στα 380 λίτρα, τιμή που για τις βασικές βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ανέρχεται στα 300 λίτρα, προφανώς λόγω του χώρου που «κλέβει» η 48βολτη μπαταρία (δείτε περισσότερα στη συνέχεια).
Παρουσιάζουμε τις «φτερωτές» μπότες του Ricciardo ενώ συζητάμε περί F1 | Speedzone Podcast EP61
Τρεις εκδόσεις κινητήρων για τη νέα Σειρά 1 της BMW
Χαρμόσυνα είναι τα νέα που αφορούν τις κινητήριες μονάδες της νέας Σειράς 1 – που όλες συνδυάζονται αποκλειστικά με 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η εισαγωγική έκδοση με τον κωδικό «120» (χωρίς πλέον το «i» στο τέλος, μιας και το γράμμα αυτό «ανήκει» δικαιωματικά πλέον στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Γερμανού κατασκευαστή), εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα της BMW, με απόδοση 170 ίππων.
Στην αντίπερα όχθη καυσίμου, η «120d» τροφοδοτείται από έναν 4κύλινδρο ντίζελ με χωρητικότητα 2,0 λίτρων και μέγιστη ισχύ 163 ίππων, ο οποίος υποστηρίζεται από ένα 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, όπως και ο 3κυλινδρος της «120». Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται η «Μ135 xDrive», η οποία τροφοδοτείται από τον 2λιτρο 4κύλινδρο των 300 ίππων της BMW και υποστηρίζεται από «πλούσιες» οδηγοκεντρικές τεχνολογίες όπως το σπορ τιμόνι, το Adaptive M Chassis, το M Technology Package, τα φρένα Μ Compund και το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης της εταιρείας.
Από εκεί και πέρα, στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, η νέα Σειρά 1 προτάσσει ένα πλαίσιο με βελτιωμένη ακαμψία που συνολικά ενισχύει την ευελιξία του οχήματος και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Ταυτόχρονα, η κινηματική του συστήματος ανάρτησης έχει αναβαθμιστεί, οι βάσεις στήριξης των αντιστρεπτικών δοκών έχουν πλέον υψηλή προφόρτιση, ενώ νέα είναι και η τεχνολογία των αμορτισέρ. Επιπρόσθετα, η γωνία κάστερ των μπροστινών τροχών έχει αυξηθεί κατά 20% υποσχόμενη καλύτερη κατευθυντική ευστάθεια και βελτιστοποιημένη αίσθηση του τιμονιού.
Για όσους έχουν ακόμα πιο υψηλές απαιτήσεις, η BMW προσφέρει για τη Σειρά 1 το προαιρετικό M Sport Package, το οποίο περιλαμβάνει το Adaptive M Chassis, το οποίο χαμηλώνει το όχημα έως και 8 χλστ., σπορ σύστημα διεύθυνσης και ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών. Προαιρετικά διατίθενται επίσης ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών και σύστημα σπορ φρένων M.
Πίσω από το τιμόνι της νέας Σειράς 1 της BMW
Οδηγώντας στα περίχωρα του Μονάχου και τις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις της νέας Σειράς 1, το σπορ…. πνεύμα του Βαυαρού κατασκευαστή είναι άμεσα «ορατό», ακόμα και στη μικρή «120», η οποία σε πείθει με το καλημέρα στους γερμανικούς δρόμους χάρη στο στιβαρό της πλαίσιο που έχει ως αρωγό ένα «σοφό» σε κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων που υποστηρίζει ιδανικά τις ταπεινές πλην όμως αποτελεσματικές στην πράξη προδιαγραφές του 3κύλινδρου κινητήρα. Για την μεγάλη έκδοση με τις αναρίθμητες επιλογές παραμετροποίησης της απόδοσης των επιμέρους συστημάτων της, τα πρώτα σχόλια είναι ακόμα πιο υπερθετικά σε επίπεδο επιδόσεων και αποτελεσματικότητας με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία. Με ένα μικρό τίμημα στην άνεση ασφαλώς.
BMW 120
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3κύλινδρος β/κ τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 170 ίπποι > ΡΟΠΗ: 280 Nm > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > ΜΗΚ.ΠΛ.ΥΨ.: 4.361 x 1.800 x 1.459 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 300 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,8 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 226 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,0-5,3 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: γρ./χλμ> 135-121
BMW 120d
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος ντίζελ τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.995 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 163 ίπποι > ΡΟΠΗ: 400 Nm > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > ΜΗΚ.ΠΛ.ΥΨ.: 4.361 x 1.800 x 1.459 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 300 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 222 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,8-4,3 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: γρ./χλμ> 125-112
BMW M135 xDrive
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος β/κ τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 300 ίπποι > ΡΟΠΗ: 400 Nm > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > ΜΗΚ.ΠΛ.ΥΨ.: 4.361 x 1.800 x 1.459 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,1-7,6 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: γρ./χλμ> 184-173
Παρουσιάζουμε τις «φτερωτές» μπότες του Ricciardo ενώ συζητάμε περί F1 | Speedzone Podcast EP61