Δοκιμάζουμε το νέο VW Golf 1.5 eTSI
Το VW Golf πέρασε στην επόμενη φάση της ζωής του, έχοντας στο επίκεντρο τους θερμικούς κινητήρες, αλλά και πλούσια τεχνολογία. Το δοκιμάζουμε στην ήπια υβριδική έκδοση των 150 ίππων και αναφέρουμε.
Κείμενο: Γιάννης Καλογερόπουλος / Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης
Το Golf είναι ο βασικός πυλώνας της VW τον τελευταίο μισό αιώνα. Σε αυτόν που έχτισε γύρω του όλες τις τεχνολογίες και την εν γένει φιλοσοφία των μοντέλων, δημιουργώντας ένα δυνατό όνομα στην αφορά που έφερε ψηλά το μοντέλο, αλλά και τη γερμανική εταιρεία.
Το έργο της διαδοχής του εμβληματικού Beetle πρώτης γενιάς, στις αρχές της δεκαετίας του 1970 έμοιαζε δύσκολο, στα όρια του αδύνατου αρχικά, αλλά αποδείχτηκε, εκ του αποτελέσματος… βούτυρο στο ψωμί του Golf.
Πέτυχε και δημιούργησε ένα δυνατό ρεύμα, με το δικό του κοινό, που συνεχώς διευρύνεται και του χάρισε έναν βαρυσήμαντο άτυπο τίτλο, ενός από τα μακροβιότερα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνηση, με 50 χρόνια ζωής. Μια επέτειο που γιορτάζει φέτος, που συμπλήρωσε και ξεπέρασε παράλληλα τα 37 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως.
Η επετειακή χρονιά του φέρνει μαζί μια ανανέωση που βασίζεται στις παραδοσιακές αξίες του μοντέλου, ενισχύοντας παράλληλα το αισθητικό κομμάτι (ελαφρώς) και το τεχνολογικό περισσότερο, έχοντας στο επίκεντρο τους θερμικούς κινητήρες, με αλλαγές στη γκάμα.
Οι αλλαγές…
Το ανανεωμένο Golf με την εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων, είναι πλέον διαθέσιμο με αλλαγή στη βάση. Πιο συγκεκριμένα, ο 3κύλινδρος 1.0 TSI βενζίνης πήρε την άγουσα για τα αποδυτήρια, δίνοντας τη θέση του τώρα στον 4κύλινδρο 1.5 TSI με απόδοση 116 ίππους.
Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας περιλαμβάνει εκδόσεις eTSI με ήπια υβριδικό σύστημα 48V, ενώ διαθέσιμες είναι και εκδόσεις plug-in υβριδικές με την ονομασία eHybrid, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας του μοντέλου.
Ξεκινώντας από την αρχή και την αισθητική του, το ανανεωμένο Golf ακολουθεί την εξελικτική οδό, χωρίς υπερβολές στις αλλαγές. Νέοι προφυλακτήρες, που διαφέρουν μάλιστα ανάλογα με την έκδοση, συνδυάζονται με τα νέα φωτιστικά σώματα LED, που είναι λεπτοί, πιο κομψοί και είναι διαθέσιμοι στάνταρ από τη βασική έκδοση.
Στην πιο πάνω εκδοχή τους, LED Plus συνδυάζονται εκτός από τη φωτεινή οριζόντια μπάρα που διατρέχει το εμπρός μέρος και με φωτιζόμενο σήμα. Η κορυφαία εκδοχή τους IQ.Light LED matrix είναι η πιο εξελιγμένη, η οποία κάνει τη νύχτα μέρα, προσφέροντας εμβέλεια που ξεπερνάει τα 50 μέτρα. Επιπλέον, οι 11 χρωματικοί συνδυασμοί εμπλουτίστηκαν με τέσσερις ακόμα, δύο αποχρώσεις του μπλε, μια ασημί και μια μαύρη.
Στο εσωτερικό…
Οι μεγαλύτερες αλλαγές όμως αφορούν το εσωτερικό του ανανεωμένου Golf. Εκεί η τεχνολογία αναβαθμίστηκε σημαντικά, με την VW να κάνει χρήση νέων hardware και software, έχοντας ως βάση τη νέα τέταρτη γενιά του συστήματος (MIB4). Η οθόνη του πίνακα οργάνων είναι ψηφιακή και έχει διαγώνιο 10,2 ίντσες, με δυνατότητες διαμόρφωσης, ενώ αυτή του συστήματος πολυμέσων στην εισαγωγική έκδοση είναι αφής 10,4 ιντσών, ενώ από εκεί και πάνω, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είναι 12,9 ιντσών.
Τα γραφικά είναι καλύτερα με υψηλότερη ευκρίνεια, ενώ βελτιωμένη είναι και η δυνατότητα περιήγησης στο μενού. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας προσφέρει ασύρματη σύνδεση με όλα τα smartphone (Android Auto ή Apple CarPlay). Διαθέσιμος ως έξτρα και με βασική προϋπόθεση το σύστημα infotainmentDiscover είναι και ένας φωνητικός βοηθός IDA, που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη ChatGPT και εκτελεί εντολές, ενώ με την πάροδο του χρόνου εξελίσσεται.
Σημαντική αλλαγή αποτελεί και η αντικατάσταση των χειριστηρίων στο τιμόνι, από αφής σε φυσικά, κίνηση που συμβάλει στη βελτίωση της χρηστικότητας, καθώς στα προηγούμενα εκτελούνταν πολλές ακούσιες εντολές. Όλα αυτά «ντυμένα» με την υψηλή ποιότητα υλικών και συναρμογής που συνοδεύει παραδοσιακά το Golf, στα καλύτερά του μάλιστα.
Τα νέα καθίσματα προσφέρουν άνεση και καλή στήριξη στο σώμα. Οι εμπρός θα καθίσουν ψηλά σχετικά, έχοντας απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση που επιθυμεί, χάρη και στο ρυθμιζόμενο τιμόνι κατά δύο έννοιες, ενώ και η εργονομία παρουσιάζεται βελτιωμένη. Οι πίσω επιβάτες έχουν τον επιθυμητό «αέρα» προς όλες τις κατευθύνσεις, με τον χώρο αποσκευών να έχει όγκο 381 λίτρα και χωρίς να εντυπωσιάζει ικανοποιεί με το κανονικό του σχήμα, που θα δεχθεί με ευκολία αντικείμενα μεγάλου μεγέθους.
Με έμφαση στην αποδοτικότητα…
Κάτω από το καπό βρίσκουμε τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo 1.5 TSI στην ήπια υβριδική του μορφή. Εκδόσεις τις οποίες η VW ονομάζει eTSI, με τη συγκεκριμένη να έχει απόδοση 150 ίππων και 250 Nm ροπής.
Η ήπια υβριδική έκδοση δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα, με το σύστημα 48V να συμβάλει με τον τρόπο του στην απόδοση, αλλά και τη μείωση της κατανάλωσης. Μάλιστα υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση, σε ήπια ή αυτόματη. Η μετάδοση περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.
Όσον αφορά τις εκδόσεις το Golf προσφέρει αρκετές επιλογές, δέκα συνολικά ή καλύτερα επτά συν τρεις, με διαφορετική προσέγγιση, από την εισαγωγική του έκδοση Essential μέχρι και την κορυφαία R-Line More, για τις «μικρές» μέχρι τα 1,5 λίτρα και οι «συν τρεις» που προαναφέραμε να είναι οι: Golf GTI, Golf R και Golf R Black Edition.
Η έκδοση της δοκιμής μας 1.5 eTSI R-Line More έχει πιο σπορ χαρακτηριστικά που υπογραμμίζονται και από την ξεχωριστή εμφάνισή του. Με πιο σπορ ανάρτηση, μεγαλύτερους τροχούς 225/40 R18 και ελαστικά Bridgestone Turanza 005. Ένας συνδυασμός, που σε θεωρητικό επίπεδο μοιάζει… εκρηκτικός για τα δεδομένα των κακοστρωμένων ελληνικών δρόμων.
Στην πράξη η σπορ ανάρτηση της έκδοσης R-Line More δεν είναι τόσο σφιχτά ρυθμισμένη, αφήνοντας περιθώρια κίνησης και προσδίδοντας καλύτερες δυνατότητες απόσβεσης, από όσο θεωρητικά περιμένεις. Στις χαμηλές ταχύτητες κάποιες πιο απότομες αντιδράσεις σε εγκάρσιες κακοτεχνίες, αλλά όσο η ταχύτητα ανεβαίνει μοιάζει να μπαίνει στη ζώνη απόδοσής του, λειτουργώντας πιο αποτελεσματικά και ισορροπώντας ανάμεσα στην άνεση και το κράτημα.
Το τιμόνι στη συγκεκριμένη έκδοση έχει προοδευτική υποβοήθηση «progressive steering», που δεν είναι διαθέσιμη στις πιο κάτω εκδόσεις. Σε κάθε περίπτωση, στην Comfort ρύθμιση του προγράμματος οδήγησης κρατά τα χέρια του οδηγού πιο ξεκούραστα, απαλλάσσοντάς τον από περιττές πληροφορίες. Στο Sport «γεμίζει» παρέχοντας καλύτερη πληροφόρηση. Εκεί και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κρατάει τις στροφές του κινητήρα πιο ψηλά, για να έχει τη δύναμη που αναζητάς, αξιοποιώντας στο έπακρο τις επιδόσεις.
Ενδεικτικά το VW Golf 1.5 eTSI επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα και συνεχίζει δυναμικά μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα που ορίζεται από τον κατασκευαστή στα 224 χλμ./ώρα. Ταξιδιάρικο και άνετο στον ανοιχτό δρόμο, με καλή πληροφόρηση από τα επιμέρους χειριστήρια, αλλά και χαμηλά επίπεδα θορύβου, που θα εκτιμηθούν δεόντως, τόσο από τον οδηγό, όσο και από τους επιβαίνοντες. Η κατανάλωση κυμαίνεται πέριξ των 7 λτ./100 χλμ., ενώ είναι ικανό υπό συνθήκες να κατέβει και κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ.
Στο δια ταύτα…
Το VW Golf παραμένει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο, που προσφέρει τα πάντα σε μια ποιοτική συσκευασία, χωρίς σημαντικές εκπτώσεις σε βασικούς τομείς. Σταθερή αξία, που έχει το κοινό του και μάλιστα φανατικό, το οποίο του έχει χαρίσει τη διάκριση ενός από τα μακροβιότερα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης με 50 χρόνια ζωής.
Στην ανανεωμένη γενιά του είναι ακόμα πιο ελκυστικό, με υψηλή ποιότητα, μέγα ζητούμενο από το κοινό του, αλλά και πλειάδα τεχνολογικών καινοτομιών να είναι διαθέσιμες και να το βάζουν στα χωράφια των ανώτερων κατηγοριών. Στην έκδοση R-Line έχει και την εμφάνιση που ξεχωρίζει, με το πακέτο να έχει και μεγαλύτερο οδηγικό ενδιαφέρον.
VW GOLF 1.5 eTSI 150 PS DSG7 R-Line More
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ Άμεσος ψεκασμός με τούρμπο και 48V mhev >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.282 x 1.789 x 1.483 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.620 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 381 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.376 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 224 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 123 γρ./χλμ.