Πρεμιέρα για το νέo Honda Civic Sedan
Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού παρουσιάστηκε η ενδέκατη γενιά του Honda Civic, στην έκδοση Sedan.
Κατά την πάγια τακτική της, η Honda παρουσίασε πρώτα στις ΗΠΑ ένα ακόμα νέο μοντέλο της. Ο λόγος για το νέο Honda Civic Sedan, το οποίο είχε αποκαλυφθεί ως πρωτότυπο τον περασμένο Νοέμβριο και πλέον γυρνά και επίσημα σήμερα μία ακόμα σελίδα στην πολυετή ιστορία του – και συγκριμένα την ενδέκατη κατά σειρά.
Η επιτυχία του μοντέλου παγκοσμίως, και ιδιαίτερα στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, είναι παροιμιώδης, καθώς από το 1973 μέχρι και σήμερα πάνω από 12 εκατομμύρια αντίτυπά του έχουν διατεθεί στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά.
Αισθητικά, η ενδέκατη γενιά του Honda Civic υιοθετεί στην 4θυρη για την περίσταση εκδοχή της τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Man-Maximum, Machine-Minimum» που στόχο έχει την εξυπηρέτηση των αναγκών των επιβατών, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στις σημερινές ανακοινώσεις του το ιαπωνικό εργοστάσιο.
Βασικό στοιχείο της σχεδιαστικής ταυτότητας του μοντέλου είναι η μετακίνηση του κάτω μέρους των κολώνων του παρμπρίζ προς τα πίσω κατά περίπου 5 εκατοστά. Από εκεί και πέρα, το νέο και 4θυρο για την περίσταση Honda Civic ξεχωρίζει για το χαμηλό καπό και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ενώ χαρακτηριστικοί είναι και οι ψηλοί «ώμοι» στις πλευρικές επιφάνειες.
Σύμφωνα με την Honda, το πλαίσιο του νέου Civic Sedan είναι πιο άκαμπτο κατά 13% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ διευρυμένο κατά 35 χλστ. είναι το μεταξόνιό του. Η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής έχουν βελτιώσει σημαντικά τις επιδόσεις του μοντέλου στους τομείς του βάρους και της ποιότητας κύλισης, η οποία είναι βελτιωμένη κατά 20%.
Στην εμπρός ανάρτηση η Honda αναφέρει αλλαγές στους συνδέσμους των γονάτων Μακφέρσον καθώς και επεμβάσεις στο υποπλαίσιο. Την ίδια στιγμή, νέες είναι οι ρυθμίσεις σε ελατήρια και αμορτισέρ. Από εκεί και πέρα, το πίσω μετατρόχιο εμφανίζεται αυξημένο κατά 13 περίπου χλστ., ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει στα φρένα και στο set-up του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού.
Νέο ασφαλώς είναι και το εσωτερικό. Η διαφορετική θέση των εμπρός κολωνών, το χαμηλότερο καπό, το επίπεδο ταμπλό και οι κρυμμένοι υαλοκαθαριστήρες επέτρεψαν τη δημιουργία ενός παρμπρίζ που προσφέρει τώρα βελτιωμένη ορατότητα. Σύμφωνα με την Honda, στην καμπίνα υιοθετούνται υλικά υψηλής ποιότητας ενώ ξεχωριστή έμφαση έχει δοθεί στη λειτουργία όλων των διακοπτών και χειριστηρίων.
Από εκεί και πέρα, ο πίνακας οργάνων των 7 ιντσών είναι ψηφιακός, όπως και στο Accord, ενώ οι πλουσιότερες εκδόσεις εφοδιάζονται με μια LCD οθόνη 10,2 ιντσών. Ψηλά στην κεντρική κονσόλα συναντά κανείς μια νέα οθόνη αφής, με διαγώνιο 7 ή 9 ιντσών (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού), ενώ το «παρών» δίνει και ένα νέο ηχοσύστημα της Bose.
Ιδιαίτερη ασφαλώς βαρύτητα έχει δοθεί στον τομέα της ασφάλειας και των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Εδώ, σημείο αναφοράς είναι η σουίτα Honda Sensing η οποία χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα κάμερας που παρέχει ευρύτερο οπτικό πεδίο από την προηγούμενη. Σε συνδυασμό με το νέο λογισμικό και τον αναβαθμισμένο επεξεργαστή του, το σύστημα είναι ικανό να «διαβάζει» πιο γρήγορα και με ακρίβεια πεζούς, ποδηλάτες και άλλα οχήματα, καθώς ασφαλώς τη διαγράμμιση του δρόμου και τα οδικά σήματα.
Στο Honda Sensing έχει τώρα προστεθεί το Traffic Jam Assist ενώ διακριτή είναι και η παρουσία του Adaptive Cruise Control (ACC). Αναβαθμισμένη είναι και η λειτουργία του Lane Keeping Assist System (LKAS), ενώ οι 8 στο σύνολο αισθητήρες και ραντάρ εξασφαλίζουν αναβαθμισμένη απόδοση για το σύστημα Low-Speed Braking Control.
Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, το νέο Honda Civic Sedan διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης – αμφότεροι σε συνδυασμό με κιβώτιο CVT. Ο πρώτος είναι ατμοσφαιρικός και 2λιτρος, με απόδοση 158 ίππων και ο δεύτερος, επίσης 4κύλινδρος, με τούρμπο όμως και χωρητικότητα 1,5 λίτρων αποδίδοντας με τη σειρά του 180 ίππους με χρήση βενζίνης 87 μόλις οκτανίων.
Προς το παρόν, άγνωστος παραμένει ο χρόνος για την παρουσίαση της ευρωπαϊκής έκδοσης του ιαπωνικού σεντάν.
Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια: