H BMW θα παρουσιάσει το πρώτο μοντέλο κυψελών καυσίμου υδρογόνου το 2028
Ως μέρος της διευρυμένης πλέον τεχνολογικής «συμμαχίας» της με την Toyota, η BMW ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει το 2028 το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα μαζικής παραγωγής που θα τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Η BMW θα λανσάρει το πρώτο υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο της το οποίο θα τροφοδοτείται από κυψέλες καύσιμου υδρογόνου το 2028, με αρκετές ακόμα αντίστοιχες παραλλαγές υπαρχόντων μοντέλων να ακολουθούν.
Όπως όλα δείχνουν, το πρώτο αυτό μοντέλο θα είναι η X5, δεδομένου ότι η γερμανική μάρκα έχει ήδη ξεκινήσει τις δοκιμές του σε πραγματικές συνθήκες.
Τόσο αυτή όσο και τα FCEV που θα ακολουθήσουν θα χρησιμοποιούν κινητήρες που αναπτύχθηκαν από κοινού με την Toyota.
«Πρόκειται για ένα ορόσημο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο πρόεδρος της BMW Oliver Zipse. «Με την ισχύ του υδρογόνου και με γνώμονα το πνεύμα συνεργασίας, θα υπογραμμίσει πώς η τεχνολογική πρόοδος διαμορφώνει τη μελλοντική κινητικότητα».
Και πρόσθεσε: «Θα προαναγγείλει μια εποχή σημαντικής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου».
Με την κίνηση αυτή η γερμανική μάρκα θα καταστεί η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα προσφέρει ένα FCEV σε μαζική παραγωγή, με δεδομένο ότι τόσο το Mirai της Toyota όσο και το Nexo της Hyundai προσφέρονται μόνο σε περιορισμένο αριθμό.
«Η συλλογική προσπάθεια θα χρησιμοποιηθεί σε μεμονωμένα μοντέλα τόσο της BMW όσο και της Toyota και θα επεκτείνει τη γκάμα των επιλογών FCEV που είναι διαθέσιμες στους πελάτες», ανέφερε η BMW σε δήλωσή της.
Ανακοινώνοντας την κίνηση αυτή, η BMW και η Toyota κάλεσαν τις παγκόσμιες κυβερνήσεις να επενδύσουν σε υποδομές υδρογόνου. Ο Koji Sato, πρόεδρος της Toyota, δήλωσε: «Θα επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας μαζί με την BMW και συνεργάτες σε διάφορες βιομηχανίες για να πραγματοποιήσουμε ένα μέλλον όπου η ενέργεια υδρογόνου στηρίζει την κοινωνία».
Η ιαπωνική μάρκα υπήρξε εδώ και καιρό ο μεγαλύτερος υποστηρικτής των υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων, έχοντας λανσάρει το Mirai το 2015. Η ιαπωνική εταιρεία παραμένει σταθερή στη δέσμευσή της για το εν λόγω καύσιμο παρά τα πρόσφατα εμπόδια, όπως το εκτεταμένο κλείσιμο πρατηρίων ανεφοδιασμού υδρογόνου σε βασικές αγορές όπως η Καλιφόρνια και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Εκτός από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, γνωστό είναι ότι η Toyota αναπτύσσει επίσης κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο, με σκοπό να εισαγάγει ένα πρωτότυπο αγωνιστικό εξοπλισμένο με έναν τέτοιο κινητήρα στις 24 Ώρες του Λε Μαν το 2027.