Ευρώπη: Τα υβριδικά βρίσκονται στο… φόρτε τους
Σημαντική ήταν η αύξηση των πωλήσεων των υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Ιούλιο, με τα βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να χάνουν έδαφος σε μια σταθερή στο σύνολο της αγορά.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες τον Ιούλιο, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αποδυναμώθηκε περαιτέρω στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της περιοχής.
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν μόλις κατά 0,4% στις αγορές της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου, φτάνοντας τις 1,03 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA που δημοσιεύθηκαν στις 29 Αυγούστου.
Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν σε χώρες όπως η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αυτά τα κέρδη δεν ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν την πτώση κατά 37% στη Γερμανία.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εμφανίζουν κάμψη εδώ και μήνες στην Ευρώπη, εν μέρει λόγω της κατάργησης των κινήτρων σε αρκετές επιμέρους αγορές. Συγκεκριμένα, η Γερμανία τερμάτισε ξαφνικά τις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στα μέσα Δεκεμβρίου.
Η μείωση της ζήτησης για EV οδηγεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ανακατατάξεις. Για παράδειγμα, το VW Group επιδιώκει βαθύτερες περικοπές κόστους, πέρα από το ενδεχόμενο κλείσιμο εργοστασίου της Audi κοντά στις Βρυξέλλες.
Οι προοπτικές για την ευρωπαϊκή αγορά EV περιπλέκονται περαιτέρω από τις εμπορικές εντάσεις της Ευρώπης με την Κίνα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατηγόρησε το Πεκίνο ότι επιδοτεί άδικα τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της και ανακοίνωσε πρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από τη χώρα. Αυτά οι δασμοί αναμένεται να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο.
Τα EV κατέλαβαν τον μήνα Ιούλιο μερίδιο 13,6% επί των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη, έναντι 14,5% που ήταν πέρυσι. Οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 8,4%, ενώ στο 11% κυμάνθηκε η κάμψη για τα πετρελαιοκίνητα.
Τα υβριδικά οχήματα ήταν ο μεγάλος κερδισμένος τον περασμένο μήνα, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 24%.