Προ των πυλών η νέα Aston Martin V12 Speedster
Η συλλεκτική Aston Martin V12 Speedster θα κατασκευαστεί σε 88 μόλις αντίτυπα.
Χωρίς οροφή και παρπρίζ και με θέσεις αυστηρά για δύο επιβάτες, η εντυπωσιακή Aston Martin V12 Speedster αποτελεί μία ακόμα συλλεκτική δημιουργία των Βρετανών από τη Gaydon αξίας €900.000.
Η εντυπωσιακή πρόταση της Aston Martin, την οποία υπογράφει, όπως συμβαίνει σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις το τμήμα «Q by Aston Martin», βασίζεται σε ένα αλουμινένιο δάπεδο, το οποίο έχει «γεννηθεί» αξιοποιώντας στοιχεία και λύσεις από εκείνα των DBS Superleggera και Vantage.
Ο σχεδιασμός των εξωτερικών μερών τυο αμαξώματος (η πλειοψηφία τους είναι κατασκευασμένη από carbon) είναι εμπνευσμένος, όπως αναφέρει η ίδια η Aston Martin, από το παρελθόν της μάρκας, αλλά και από τα μαχητικά αεροσκάφη – εξ ου και το livery του αυτοκινήτου, το οποίο παραπέμπει ευθέως στο F/A-18 Hornet.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το εσωτερικό, το οποίο επιχειρεί να παντρέψει το άλλοτε με το τώρα. Τόσο σε επίπεδο αισθητικής, όσο και υλικών, με το δέρμα, το carbon, το άφθονο χρώμιο και το αλουμίνιο να έχουν τον πρώτο λόγο. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως πολλά από τα επιμέρους τμήματα της καμπίνας είναι κατασκευασμένα μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης, ενώ χαρακτηριστικός είναι ο έξτρα αποθηκευτικός χώρος πίσω από τις πλάτες των δύο καθισμάτων.
Η νέα Aston Martin V12 Speedster παίρνει κίνηση από τον γνωστό twin-turbo V12 κινητήρα της βρετανικής εταιρείας, ο οποίος έχει χωρητικότητα 5,2 λίτρα και μέγιστη ισχύ που φτάνει τους 700 ίππους. Η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 3,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα «οριοθετείται» στα 300 χλμ./ώρα. Το 2θεσιο σπορ μοντέλο διαθέτει διπλά ψαλίδα εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, ενεργά αμορτισέρ, κεραμικά φρένα και τροχούς με μονό μπουλόνι και διάμετρο 21 ίντσες.
Συνολικά, η Aston Martin V12 Speedster αντλεί την έμπνευσή της από την αγωνιστική DBR1, η οποία αποτελεί την πιο επιτυχημένη καθαρόαιμη κατασκευή της εταιρείας με «παραγωγή» μόλις 5 αντιτύπων. Μετά το ντεμπούτο της το 1956, η DBR1 κατέκτησε μια σειρά από σημαντικές διακρίσεις και νίκες, όπως εκείνες στο Spa Sportscar Race (1957, Tony Brooks), στο Goodwood Tourist Trophy (το 1958 με τους Sir Stirling Moss και Tony Brookes και το 1959 με τους Sir Stirling Moss, Carrol Shelby, Jack Fisher) και στα 1.000 χιλιόμετρα του Nurburgring, με τους Sir Stirling Moss και Jack Fairs το 1959.
Από το 1958 και μετά η DBR1 φιλοξενούσε έναν 3λιτρο εν σειρά 6κύλινδρο κινητήρα σε συνδυασμό με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων της David Brown. Με βάρος μόλις 800 κιλών, η DBR1 ξεπερνούσε σε τελική ταχύτητα τα 240 χλμ./ώρα.