Ξεκινά η επίθεση της Dongfeng στην Ευρώπη με το νέο EV των 23.000 ευρώ
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Dongfeng ξεκίνησε τις πωλήσεις της νέας της μάρκας Nammi σε δύο ευρωπαϊκές χώρες. Και έπεται συνέχεια.
Ο εισαγωγέας της Dongfeng στην Ελβετία -ο όμιλος αντιπροσώπων Noyo- εμπορεύεται στην τοπική αγορά το μικρό ηλεκτρικό crossover Nammi Box στη βασική τιμή των 21.990 ελβετικών φράγκων (23.000 ευρώ).
Τόσο το μέγεθος (μήκος: 4,03 μ.) όσο και η τιμή του Nammi Box σημαίνει ότι θα ανταγωνιστεί στην ίδια κατηγορία με άλλα ευρωπαϊκά «μίνι» EV όπως το Citroen e-C3 και το επερχόμενο Fiat Grande Panda.
Σε αντίθεση με το Nammi Box, τα δύο αυτά μοντέλα έχουν στη γκάμα τους θερμικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Το Nammi Box κυκλοφόρησε στην Κίνα τον Ιανουάριο με το όνομα Nammi 01 διαθέτοντας έναν ηλεκτρικό κινητήρα με απόδοση 70 kW στο εμπρός μέρος.
Την απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια παρέχουν δύο μπαταρίες με χημεία LFP. Η μία παραλλαγή έχει χωρητικότητα 31,5 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 330 χλμ. στο πλαίσιο του «αισιόδοξου» Κύκλου Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων της Κίνας (CLTC). Η δεύτερη έχει χωρητικότητα 42,3 kWh, προσφέροντας αυτονομία 430 χλμ.
Στον ελβετικό ιστότοπο της Noyo η αυτονομία που αναφέρεται βάσει του προτύπου WLTP για την μπαταρία 42,3 kWh είναι 330 χλμ.
Το Nammi Box πρόκειται επίσης να λανσαριστεί στη Νορβηγία, όπου το όχημα θα ονομάζεται Dongfeng Box με τιμές που ξεκινούν από 189.000 κορώνες (16.000 ευρώ), σύμφωνα με την ιστοσελίδα electrive.
Με την Ελβετία και τη Νορβηγία, η επωνυμία Nammi στοχεύει σε χώρες όπου η Dongfeng εκπροσωπείται ήδη από την premium επωνυμία της Voyah.
Σύμφωνα με την Dataforce, η Dongfeng πούλησε 234 μονάδες του μεγάλου ηλεκτρικού crossover Voyah Free στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Η Dongfeng φέρεται να βρίσκεται σε συνομιλίες με την ιταλική κυβέρνηση για την κατασκευή αυτοκινήτων στην Ιταλία. Η κινεζική εταιρεία αναμένεται έτσι να ενταχθεί στο «γκρουπ» των αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των BYD, MG Motor και Chery, που σχεδιάζουν να παράγουν τα δικά του EV στην Ευρώπη ώστε να αποφευχθούν οι υψηλοί εισαγωγικοί δασμοί που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στα κινεζικής κατασκευής EV.
Η Chery σχεδιάζει να ξεκινήσει τη συναρμολόγηση του ηλεκτρικού Omoda E5 σε ένα πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη το φθινόπωρο. Η BYD, από τη μεριά της, κατασκευάζει ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ουγγαρία, ενώ πιθανή είναι η δημιουργία ενός δεύτερου στην Τουρκία. Τέλος, η Leapmotor ξεκίνησε την παραγωγή του αυτοκινήτου πόλης T03 στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας – εκεί όπου κατασκευάζονται σήμερα αρκετά μοντέλα των Jeep, Fiat και Alfa Romeo.