Ανανέωση για το Audi RS 3
Πιο δυναμική εμφάνιση, επεμβάσεις αισθητικού περιεχομένου για περισσότερη σπορτίφ αύρα στο εσωτερικό αλλά και αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά για το ανανεωμένο Audi RS 3 που σήμερα πραγματοποιεί το επίσημο ντεμπούτο του.
Το Audi RS 3, ένα από τα τελευταία θερμικά σπορ «χατς» της εποχής μας, ανανεώνεται στα σημεία με στόχο να ενισχύσει τον σπορτίφ χαρακτήρα του. Τόσο σε επίπεδο εμφάνισης, όσο και σε συμπεριφορά στο δρόμο, διατηρώντας ταυτόχρονα αναλλοίωτη την καρδιά του – που δεν είναι άλλη από τον 5κύλινδρο TFSI κινητήρα των 2,5 λίτρων.
Οι αλλαγές αισθητικού περιεχομένου στο ρετουσαρισμένο RS 3 εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος. Διαθέσιμο σε αμάξωμα Sportback και Saloon, το ανανεωμένο RS 3 αποκτά ένα νέο splitter που συνδυάζεται με νέες εμπρός και πίσω φωτιστικές υπογραφές LED (με καρό σχέδιο στο εσωτερικό των φώτων), επανασχεδιασμένες πλευρικές εισαγωγές αέρα και λεπτομέρειες από carbon.
Διαφορετική είναι και η σχεδίαση των ζαντών ελαφρού κράματος που τώρα συνδυάζονται προαιρετικά με τα ημι-σλικ ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R. Στο πίσω ο διαχύτης ενσωματώνει τώρα ένα κόκκινο ανακλαστήρα στο κέντρο του και, στα πλάγια, τα δύο οβάλ διακοσμητικά του συστήματος εξάτμισης, τα οποία φαίνονται ακόμη μεγαλύτερα στο μαύρο πλαίσιο τους.
Στο εσωτερικό, έχουν τοποθετηθεί νέα μπάκετ καθίσματα RS ντυμένα με δέρμα Nappa και ένα τιμόνι με επίπεδη άνω και κάτω μέρος – το οποίο διαθέτει επίσης νέα απτικά κουμπιά που αντικαθιστούν τα φυσικά χειριστήρια. Από εκεί και πέρα, οι υπόλοιπες αλλαγές είναι ανεπαίσθητες και αντικατοπτρίζουν εκείνες στο πρόσφατα ανανεωμένου A3, όπως οι επανασχεδιασμένοι αεραγωγοί και ένας μικρότερος επιλογέας ταχυτήτων για το αυτόματο κιβώτιο.
Το Audi RS 3 συνεχίζει να τροφοδοτείται από τον θρυλικό πλέον κινητήρα 5κύλινδρο 2.5 TFSI της Audi Sport ο οποίος αποδίδει 400 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm. Αυτό σημαίνει ότι το RS 3 μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα και μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Στα μοντέλα με το προαιρετικό Carbon Vorsprung, η τελική ταχύτητα αυξάνεται στα 280 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, χάρη στο νέο σύστημα ελέγχου των πτερυγίων του συστήματος εξάτμισης βελτιστοποιήθηκε η ηχητική απόδοση του κινητήρα στο εύρος στροφών μεταξύ 2.200 και 3.500 σ.α.λ. Με αυτόν τον τρόπο, ο 5κύλινδρος παράγει έναν σταθερό και πιο γεμάτο ήχο ανεξάρτητα από το επιλεχθέν drive mode.
Τα καλά δεν περιορίζονται στα παραπάνω. Και αυτό γιατί οι μηχανικοί της Audi επενέβησαν σε καίριους τομείς του συστήματος που κατανέμει τη ροπή στους πίσω τροχούς – του γνωστού Torque Splitter, όπως χαρακτηριστικά το αποκαλεί το γερμανικό εργοστάσιο. Πλέον, χάρη στη δυνατότητα να φρενάρει με περισσότερη ακρίβεια τον πίσω εσωτερικό τροχό, το RS 3 έχει ακόμα πιο σταθερή συμπεριφορά στις στροφές, με μειωμένη μάλιστα υποστροφή χάρη και στο νέο αλγόριθμο που ελέγχει συνολικά το σύστημα τετρακίνησης.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Audi «τα φαινόμενη υπερστροφής μπορούν πλέον να αναπτυχθούν από τους περισσότερο έμπειρους οδηγούς ακόμα πιο εύκολα όχι μόνο ενισχύοντας την πίεση στο δεξί πεντάλ, αλλά και με την αύξηση της γωνίας διεύθυνσης του τιμονιού».