ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Η διαδρομή
Με αλλαγές ο φετινός αγώνας, δεν ξεφεύγει από το ζητούμενο. Τον χαρακτήρα του. Ο Σ.Χ. «ταξίδεψε» στις ειδικές διαδρομές και σχολιάζει.
Πιστώνεται η προσπάθεια ώστε να παραμένει Ράλλυ Ακρόπολις το εγχείρημα της Motorsport Greece.
Έργο της Αλυτάρχη Αννίτας Πασαλή και της ομάδας της που αναμένεται να προσφέρουν τον τέλειο αγώνα ως μια ωραία συνήθεια Ελλήνων με ικανότητες Παγκοσμίου επιπέδου.
Με επίκεντρο τη Λαμία ο φετινός αγώνας, όπου εκτός από το εμβληματικό πλέον Service Park, θα γίνουν και η εκκίνηση και ο τερματισμός, ενώ δεν είναι η πρώτη φορά που «μετακινείται» η αφετηρία. Επιλογή που υποστηρίζει τη νέα σχεδίαση, ενώ συνδυάζεται και με το σύγχρονο lay out των αγώνων στο WRC.
Με το βαθμολογικό βάρος το Σάββατο, δεύτερη ήμερα του Ράλλυ, με εντυπωσιακό επίλογο-υπέρβαση, την ΕΚΟ-SS στο Σείριο. Επιλογή υψηλού ρίσκου που γοητεύει τον παλιό, ενθουσιάζει τον ειδικό, προβληματίζει τον ψύχραιμο, ενώ ίσως εκνευρίσει τον αδιάφορο που δεν αντιλαμβάνεται το μέγεθος της εκδήλωσης που επικοινωνεί την Ελλάδα, στον πλανήτη. Η επιλογή της SS στο Σείριο, με θαρραλέα παρέμβαση στην κυκλοφορία της Εθνικής Οδού, καθρέπτης και της δυναμικής της ΕΛ.ΑΣ, επιβεβαιώνει ότι το ενδιαφέρον της πολιτείας για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις παραμένει αναλλοίωτο. Ότι άλλωστε εξασφάλισε και την παραμονή του στο θεσμό, τουλάχιστον μέχρι και το 2026.
Mε τη συνδρομή της ΕΚΟ, που διδάσκει παρέμβαση σε εθνικό γεγονός, με διακριτικό τρόπο κτίζοντας την επικοινωνία χωρίς να επιβάλλει την παραπάνω προβολή, που προκύπτει μέσα απο το ίδιο το γεγονός.
Σε σχέση με τη σχεδίαση, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει ότι ήθελε αλλαγές η δομή του Ράλλυ, χωρίς να πλήττεται η προσωπικότητα του, που δεν αποτελεί διαπραγματεύσιμη διάσταση.
Στεναχωρεί η απουσία της ε.δ. Καρρούτες και γενικότερα της Φωκίδας, περιοχή που χρειάζεται το αγωνιστικό οξυγόνο, που αναμένεται να προκύψει στα Ράλλυ, Φθινοπωρινό από το ΑΣΜΑ και Ιστορικό Ακρόπολις από την ΟΜΑΕ, τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο, αντίστοιχα.
Δείτε εδώ το ωράριο του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις
Προεόρτια…
Την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, με shake down για τους ειδικούς που ήδη έχουν πάρει γεύση από τα pre event test, ευθύνη ΕΛΕΜ, Λάμπρου Αθανασούλα ίσως και άλλων.
Το βράδυ, ανατριχίλα με την αφετηρία στην είσοδο της Λαμίας ενώ όλη η χώρα, έχει συντονιστεί στο Ακρόπολις Ράδιο για την τέλεια ενημέρωση, από τους Νίκο Τσάδαρη και Γιάννη Σταυρόπουλο, για τέταρτη χρονιά στους 96.2 FM.
Στη ράμπα…
Έφτασαν τις 72 οι συμμετοχές. Στην πρωτοκαθεδρία, οι συνήθεις ύποπτοι με τα Rally1 Ηybrid, που διεκδικούν τους τίτλους. Τα πληρώματα της Toyota και της Hyundai χωρίς να υποτιμούμε τους συναδέλφους τους με τα Ford Puma. Η πίεση στο κόκκινο και εφ’ όσον πρόκειται για σοβαρή παρτίδα σκάκι, η Toyota με Evans και Katsuta, επιστρατεύει και τον Ogier των τίτλων και της ασυναγώνιστης ποιότητας. Στη Hyundai, ο πολύπειρος, ο σοφός Dani Sordo, σωματοφύλακας των Neuville και Tanak με τα ίδια ποσοστά στην πρόβλεψη για τη νίκη. Στη Ford, τους Fourmaux και Munster πλαισιώνει ο Σερδερίδης.
Δείτε εδώ τις συμμετοχές στο φετινό EKO Ράλλυ Ακρόπολις
Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024
Μια σφιχτή ήμερα, με τρεις επαναλαμβανόμενες ε.δ. Η διαφοροποιημένη Παύλιανη να επιβάλλει ρυθμό, η Δάφνη οδήγηση και ο Ταρζάν με ανακατασκευή σε επίπεδα Καρούτες, η διαδρομή που υπενθυμίζει τις ρίζες του αγώνα.
Mε υπογραφή ΕΛΕΜ, οι λεπτομέρειες για τις ε.δ.
SS 1-4 A.Pavliani: Εξαιρετικά τα πρώτα 6,70 χλμ., η παλιά ε.δ. Κουμαρίτσι, με φαρδύ και γρήγορο δρόμο. Στην συνέχεια, ένα πολύ στενό και κακό κομμάτι για 1,2 χλμ. και μετά ένα αδιάφορο κομμάτι μήκους 5,00 χλμ. Πριν τη «συνάντηση» με την περσινή Παύλιανη, στα Πυρρά Ηρακλέους, από όπου 9,50 χλμ. γρήγορο κατάπλασμα, σε αντίθετη φορά, μέχρι την περσινή αφετηρία.
SS 2-5 Dafni : Ξεκινάει με σχετικά κατηφορικό και ιδιαίτερα καλό κομμάτι μήκους 5,17 χλμ. μέχρι το ομώνυμο χωριό που το διασχίζει! Ακολουθεί ένα τεχνικό και στενό κομμάτι μέχρι το χωριό Ανατολή και μετά 8,00 χλμ. που προσφέρουν θέαμα, μέχρι τον τερματισμό, πριν τα Μάρμαρα.
SS 3-6 Tarzan: Ο γνωστός Ταρζάν, εξελίσσεται στα πρώτα 10.00 χλμ. μέσα στο δάσος και μετά βγαίνει στο ξέφωτο, για να τερματίσει λίγο πριν την είσοδο του χωριού Παλιά Γιαννιτσού. Κατηφορική σχεδόν σε ολόκληρο το μήκος της, η ε.δ. με γλιστερά τα πέντε τελευταία χιλιόμετρα, η ε.δ. «σημείο αναφοράς» του αγώνα.
Το Σάββατο…
Μπορείς και πάμε για τη μεγάλη ήμερα. Οι ρυθμοί θα έχουν ανεβεί και με το νέο σύστημα βαθμολογίας, απαιτείται τέρμα γκάζι και περιέχει όλη τη σοφία της πολύπειρης Αλυτάρχη η επιλογή να μην επαναλαμβάνονται οι ειδικές διαδρομές.
Οπότε και κοκκινίζει, η «απαγόρευση» στις μετακινήσεις..
Φίλε θεατή, μείνε «εγκλωβισμένος» στο σωστό σημείο…
Η Διαδρομή:
SS 7 Rengini : Η περσινή ε.δ. Ελάτεια με αντίθετη φορά. Σημείο αναφοράς το πέρασμα από τα νερά στο 4.74 χλμ. της ε.δ. καθώς και τα τελευταία 10,59 κατηφορικά χλμ. του ελληνικού Pikes Peaks που περιμένουν όλοι να συμβεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες. Ιδιαίτερη παράκληση στους θεατές για συνεργασία με την Οργάνωση…
SS 8 Thiva : Με νέα χάραξη, συνολικό μήκος 20,95 χλμ. και 54 διασταυρώσεις (!) χωρίς όμως πέρασμα από το πεδίο βολής. Σε γενικές γραμμές το μοτίβο της ε.δ. όποια χάραξη και αν επιλεγεί, παραμένει το ίδιο.
SS 9-11 Ag. Theodori : Με εκκίνηση όπως το 2021 (Κιάφα Μπέκα) φτάνει στο σπίτι του Δημάρχου όπου δεν συνεχίζει ευθεία στην άσφαλτο αλλά κάνει επί τόπου δεξιά, οπότε φτάνει μέχρι το δέντρο πριν την εκκλησία Πράθι. Από εκεί, με κατεύθυνση αριστερά σε ένα ιδιαίτερα στενό κομμάτι των 3,6 χλμ., συναντάει το ποτάμι και είτε το διασχίζει, είτε εξελίσσεται μέσα στην κοίτη του, για 6,00 χλμ. μέχρι τον τερματισμό.
SS 10 Loutraki: Κλασική ε.δ. της Κορινθίας που ξεκινάει με στενό και τεχνικό κομμάτι μήκους 3,30 χλμ από το κέντρο Πλάτανος στα Πίσια μέχρι την Παναγία Φανερωμένη. Ακολουθεί ένα πολύ γρήγορο κατηφορικό κομμάτι μήκους 4,30 χλμ. Μετά, προκύπτει ένα ιδιαίτερα κατηφορικό πολύ στενό τελευταίο μέρος της διαδρομής, μήκους 5,00 χλμ. μέχρι τον τερματισμό στο Χαρβάτι.
SS 12 ΕΚΟ Super Special Stage
Στην Εθνική οδό, στη Μαλακάσα, στο Σείριο, υπέρβαση στο WRC, χρυσή ευκαιρία για την επικοινωνία της χώρας.
Επίλογος, την Κυριακή
Για να αξιοποιήσεις τα αποτελέσματα του Σαββάτου, πρέπει να ολοκληρώσεις την Κυριακή, όπου θα διεκδικήσεις και το πολύτιμο bonus βαθμών και κύρους στην PS στο Ελευθεροχώρι, γνωρίζοντας τη δυσάρεστη εξέλιξη του δρόμου από το πρώτο πέρασμα, αφού τα θηρία θα σκάψουν το δρόμο και τα χωματουργικά δεν προκάνουν να παρέμβουν. Το Ελευθεροχώρι, αγαπημένη ε.δ. του τηλεοπτικού παραγωγού, αλλά για να έχει πλάνα πρέπει να διαχειριστούμε τον ενθουσιασμό μας και να ακολουθήσουμε πίστα τις οδηγίες των κριτών που δικαιούνται το σεβασμό μας.
Το τριήμερο του αγώνα σε εκδήλωση και της ψυχής, με το πάθος στα κόκκινα, στελέχη, κριτές, ενδιάμεσοι και εθελοντές οι πραγματικοί Πρωταγωνιστές.
Η πειθαρχία μας, εκφράζει ευγνωμοσύνη σε αυτόν τον σεμνό Έλληνα και την Ελληνίδα δίπλα του, σε ρόλους ευθύνης.
SS 13 Inochori : Τα πρώτα 3,41 χλμ. είναι ανηφορικά με πολύ καλό οδόστρωμα. Τα επόμενα 2,83 χλμ. είναι η χαρά του θεατή! Προσωπικά, εάν ήμουν θεατής, θα επέλεγα ένα κομμάτι εκεί να κατασκηνώσω όλο το βράδυ ώστε να δω τουλάχιστον ένα χιλιόμετρο ιδιαίτερα γρήγορης και θεαματικής διαδρομής. Μετά ακολουθούν 3,70 χλμ. στενού, κακού δρόμου στο δάσος, που καταλήγει στο δημόσιο δρόμο Σκλήθρο–Οινοχώρι. Στην άσφαλτο για 220 μέτρα και ξανά στο στενό δασικό δρόμο που πρέπει να επισκευαστεί, μέχρι τον τερματισμό.
SS 14-15 Eleftherohori : Από τις κλασσικές ε.δ. με το πέρασμα από τις δύο λίμνες. Η μόνη διαφοροποίηση σε σχέση με τις εκδόσεις των προηγούμενων ετών είναι ότι στο 17,35 χλμ. της ε.δ. όπου δεξιά μας είναι το μοναστήρι, δεν πάμε πλέον αριστερά αλλά συνεχίζουμε ευθεία για άλλα 650 μέτρα όπου τερματίζει η ε.δ. Στις παρυφές του χωριού Μενδενίτσα, η απονομή της Power Stage.
Δείτε εδώ όλες τις προσβάσεις στις ε.δ. του φετινού EKO Ράλλυ Ακρόπολις
Τερματισμός…
Η τελευταία συνάντηση, στη ράμπα στη Λαμία. Διαδικασία εθιμοτυπίας και ευθύνης, όπου ο οικοδεσπότης Αναπληρωτής Υπουργός Γιάννης Βρούτσης, θα ευχαριστήσει και θα δώσει «εκκίνηση» για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, τον Ιούνιο.
Όλοι οι παρόντες, θα χαιρετίσουμε τον «ΧΣ του ΡΑ», τον Φθιωτό Υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σταικούρα.
Δεν προβλέπεται, ότι θα συναντήσουμε τον βουλευτή Ηρακλείου Λευτέρη Αυγενάκη, αποκλειστικά υπεύθυνος για το ακατόρθωτο, την επιστροφή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC.
Υφυπουργός Αθλητισμού τότε και με τον συνεργάτη του Νικόλα Κερερέ, είναι οι υπεύθυνοι της έντιμης δημιουργίας και της άψογης λειτουργίας της Motorsport Greece. Οργανισμός κόσμημα, δείγμα γραφής της συνεργασίας του ιδιώτη ειδικού με την πολιτεία.
Σεβασμός, σε αυτή την ομάδα βαρύτατης ευθύνης, σύνολο που παραδεχόμαστε και υποστηρίζουμε, χωρίς εκπτώσεις και συμψηφισμούς.
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς._Στρατισίνο
Φωτογραφίες: Αρχείο 4Τ, Θάνος Ηλιόπουλος