MotoGP: Μια BMW M5 το «δώρο» για τον φετινό νικητή του BMW M Award
Ο νικητής του BMW M Award στο MotoGP για το 2024 θα ανταμειφθεί στο τέλος της χρονιάς με μια BMW M5.
Το BMW M Award αποτελεί έναν καθιερωμένο θεσμό στο MotoGP εδώ και δύο δεκαετίες. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και το 2024, με τον νικητή του να παραλαμβάνει φέτος ως έπαθλο την μια ολοκαίμουργια BMW Μ5
Θυμίζουμε ότι στα πλαίσια του BMW M Award, το οποίο αναδεικνύει τον καλύτερο qualifier αναβάτη της σεζόν, ο Marc Marquez έχει αποσπάσει το σχετικό τρόπαιο επτά συνεχόμενες φορές – και συγκεκριμένα από το 2013 έως και το 2019. O Valentino Rossi έχει κερδίσει τον σχετικό τίτλο τρεις φορές, όσες και ο Casey Stoner. Από δύο διακρίσεις έχουν οι Fabio Quartararo, Jorge Lorenzo και Francesco Bagnaia, ενώ από μία ο Sete Gibernau και ο αδικοχαμένος Nicky Heyden.
H νέα BMW M5
Η νέα και έβδομη κατά σειρά γενιά της BMW M5 σηματοδοτεί μια σημαντική στροφή για το γερμανικό σεντάν που θα για πρώτη φορά στην ιστορία του υιοθετεί ένα επαναφορτιζόμενο σύστημα μετάδοσης κίνησης που συνδυάζει έναν V8 κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ηλεκτροκινητήρα.
Αυτή η μονάδα, γνωστή και από την plug-in υβριδική ΧΜ, έχει συνδυαστική απόδοση 727 ίππων και 1.000 Nm και έχει στον πυρήνα της στη νέα M5 έναν βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 4,4 λίτρων με τεχνολογία M TwinPower Turbo, cross-bank πολλαπλή εξαγωγής και βελτιστοποιημένο σύστημα διαχωρισμού λαδιού, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 585 ίππους και ροπή 750 Nm. Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic είναι 197 ίπποι – και έχει ονομαστική ροπή 280 Nm, αλλά ένα σύστημα pre-gearing επιτρέπει την αύξηση της πραγματικής ροπής στην είσοδο του κιβωτίου στα 450 Nm.
Για το «0-100» η νέα M5 χρειάζεται μόλις 3,5 δλ., ενώ η τελική της ταχύτητα είναι 250 χλμ./ώρα ή εναλλακτικά με το πακέτο M Driver’s Package 305 χλμ./ώρα (επίσης ηλεκτρονικά περιορισμένη). Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η νέα BMW M5 μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα. Η μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται χαμηλά στο κάτω μέρος του αμαξώματος του αυτοκινήτου έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 18,6 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία έως και 69 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP.