Ταξιδεύοντας με το νέο DS 3 Hybrid
Με DS 3 Hybrid στη Μάνη αναζητώντας την τέλεια διαδρομή, οπότε ο Σ.Χ. αξιολογεί το υβριδικό σύστημα της Stellantis που δίνει υπεραξία σε αυτοκίνητα με αισθητική…
Το μόνο σίγουρο ότι έπιασε το κόλπο της Stellantis, γραμμένο στα γαλλικά, τουλάχιστον σε σχέση με την κατανάλωση. Σε επίπεδα ντίζελ σε ότι αφορά τα λίτρα για τα 100 χλμ., ακόμα και για έναν καταστροφικό τύπου Σ.Χ., για τον μέσο όρο σε μικτές συνθήκες.
Αποδεικνύεται ευφυής επιλογή ο mild-hybrid των Γάλλων, που συνδυάζεται εξαιρετικά με το νέο αυτόματο εξάρι κιβώτιο και όλο αυτό εκφράζεται στο δρόμο, από τη στιγμή που θα καταλάβεις το πως θα αξιοποιήσεις τη λειτουργία του κινητήρα. Τοποθετημένος άλλωστε σε γαλλικό σασί με ό,τι αυτό σημαίνει για τον Πραγματικό Οδηγό, λάτρης της ροπής στις μεσαίες στροφές. Ο απαιτητικός, που ξέρει ότι ο σύγχρονος κινητήρας πρέπει να καταναλώνει λίγο, να μη ρυπαίνει ασύστολα και να κοστίζει λογικά, ώστε να ανταγωνίζεται το Full Hybrid θαύμα της Toyota. Το κυριότερο, να σε κρατάει προσηλωμένο στην οδήγηση και να σου δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιείς το σωστά ζυγισμένο πλαίσιο. Σημείο αναφοράς η ποιότητα κύλισης, μη διαπραγματεύσιμη σε βάθος χρόνου…
Moteur: Stellantis-Hybrid
Σύνολο που το γνωρίσαμε στο «208», στον αυτοκράτορα του μικρού-μεσαίου αυτοκινήτου που ξεπερνάει με στιλ την πόλη. Αναμένεται, ώστε να αλλάξει τα δεδομένα στο Opel Mokka, ενώ θα δώσει υπεραξία ως 100άρης στο Citroen C3.
Το σύστημα κίνησης του νέου DS 3 Hybrid αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα που αποδίδει 136 ίππους και ροπή 230 Nm σε συνδυασμό με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 21 kW (28 ίπποι) και ροπή 55 Nm. Μια συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 0,9 kWh τροφοδοτεί το αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα.
Ο βενζινοκινητήρας αποτελεί εξέλιξη του πολυβραβευμένου PureTech, με ειδική προσαρμογή για το σύστημα Hybrid. Είναι 3κύλινδρος, με χωρητικότητα 1.199 κ.εκ., ενώ λειτουργεί στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Επιπρόσθετα, διαθέτει καδένα χρονισμού και νέο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας για μεγιστοποίηση της αντοχής και της απόκρισης στις χαμηλές στροφές.
Πρόσφατα…
… επαναξιολογήσαμε τον Hybrid των 136 ίππων στο «2008», τη γαλλική B-SUV Mercedes, που ανάγκασε το Audi Q2 σε άτακτη υποχώρηση, ενώ έχει το ανάστημα να βλέπει το Toyota C-HR και το θράσος να αμφισβητεί ακόμα και το μεγαλύτερο Range Rover Evoque. Με πλεονέκτημα τις διαστάσεις του και την αξιοπιστία του.
Με το DS 3 Hybrid 136 e-DCS6
Ειδικότερα, σε σχέση και με τον εξοπλισμό του, το PERFORMANCE LINE σε συνδυασμό χρωμάτων Diva Red όπως το ρουμπίνι, με μαύρη οροφή. Κοντράστ που το κάνει και γοητευτικό θυμίζοντας το γκρι-μπορντό πρώτης γενιάς ένα αντί MINI Cooper S και κρίμα που η σύγχρονη εκδοχή μετά την «απόσυρση» του εξαιρετικού Αudi A1 σε υπερυψωμένη έκδοση. To DS 3, ένα luxury B-SUV, κλάσης Lexus LBX, χωρίς όμως αντίπαλο σε σχέση με τη συμπεριφορά του και παρά την τσουχτερή τιμή, αφού ξεπερνάει τις 30.000 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό.
Σχολιάζοντας αφαιρετικά, ίσως στον λάτρη DS που απολαμβάνει σχεδιαστικά την DS 4 και συνολικά το DS 7, λείπει η ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων. Πεντάθυρο αμάξωμα, με εσωτερικούς χώρους για 2+2, σε συνδυασμό με το λογικό ύψος από το έδαφος, τα στοιχεία που προσδιορίζουν το χαρακτήρα του και υπογράφουν το μοναδικό στιλ, το ατού-DS.
Το πλεονέκτημα σε σχέση με τον εσωτερικό συναγωνισμό και εδώ ο Carlos Tavares πέτυχε το τρίποντο και ο Πιπερίδης το έξτρα φάουλ με το διαχωρισμό από τη Citroen, ως ανεξάρτητος κατασκευαστής με σεβασμό στο DNA της αρχικής του 1960 και τον ξεκάθαρα διαφορετικό ρόλο από την Peugeot, με στρατηγική για σεμινάριο.
Το μικρό-μεσαίο της γκάμας, είναι το DS 3, ένα ευφυές, ιδιαίτερα κομψό crossover, με ευκολία στη χρήση και ενδιαφέρον στην οδήγηση, μακριά από τη fake περιπέτεια πολλών SUV.
Στη DS, κατασκευαστής με θηλυκό «μυαλό», Mademoiselle η DS4, το «μανεκέν» της βιομηχανίας αυτοκινήτου και σε αισθητική όπως ξεχείλωσε το Countryman, μόνο το Εvoque μπορεί να συγκριθεί μαζί της σε concourse d’ elegance, υπεράνω κατηγορίας.
Πάμε Μάνη…
Βγάζει αντιπάθεια συνολικά και ο 1,2 δυσαρέσκεια στην άτσαλη συμπεριφορά. Ο πραγματικός του χαρακτήρας σε δράση-ήρεμη δύναμη, όντας ένα εξαιρετικό GT των 4.1 μ., με αρχοντικό μεταξόνιο των 2.558 χλστ. Βαρύ αλλά σωστά ζυγισμένο, αποδεικνύεται ευέλικτο και αν ερμηνεύσεις σωστά τις προδιαγραφές του κινητήρα, με γάντι το κιβώτιο, κινείσαι ευχάριστα. Γρήγορα για να είμαστε ακριβείς και μάλιστα με χαρακτηριστικά περισσότερο «208» παρά «2008», με ό,τι σημαίνει αυτό και στο δρόμο δίπλα του, με σεβασμό στο Puma, θα τοποθετήσουμε μόνο το Nissan Juke Hybrid. Το GTi της κατηγορίας.
Σύμφωνοι, αναμένοντας την Alfa Romeo Junior και δεν είμαστε προκατειλημμένοι ρισκάροντας μάλιστα την παρεξήγηση, αφού δεν περιμένουμε τίποτα περισσότερο από το εξαιρετικό Jeep Avenger, με τον χαρακτήρα να μην προκύπτει προσθέτοντας το έμβλημα του θρύλου σε αμάξωμα που θα αρέσει.
Μέχρι τότε
Θα ξαναπάμε στη Μάνη και ειδικότερα στο Μαυροβούνι, όπου το Costello Antico, μια έντιμη εγκατάσταση τριών αστέρων στην τυπική μέτρηση, που διπλασιάζοντας σε έξi συνυπολογίζοντας την αισθητική του χώρου γενικώς, το μέγεθος των δωματίων και το service από εξαιρετικούς. Το value for money το ατού γενικώς και ειδικώς στη διατροφή, με προϋποθέσεις να κλειδώσεις το όχημα στην πέργκολα και να αγκυροβολήσεις στην οργανωμένη παραλία ή στις περιβόητες «μουριές». Αξιοποιώντας και τη φιλία σου με την οικογένεια Αρβανίτη, οι Πρωταθλητές που το σύστησαν σε 4T και με άλλους, απαιτητικούς μάλιστα φίλους της ιατρικής και όχι μόνο επιστήμης, που το επέλεξαν πριν χρόνια και δεν ρισκάρουν την αλλαγή.
Σε κρατάει αυτός ο τόπος, σου δίνουν το χέρι τους οι άνθρωποι χωρίς δεύτερες σκέψεις και αν πρέπει να πας στην Αρεόπολη και στο Γερολιμένα για να δουλέψει ο Κουσκούτης, μια χαρά είναι και αν μείνεις a casa. Αξιοποιώντας τη «Συνάντηση» στο Μαυροβούνι και την περατζάδα στο Γύθειο. Συνδυάζεται με εξαιρετικό επιδόρπιο στο FINO και μάλιστα στην κυριολεξία. Κρίνοντας από το προσεγμένο design, τη μελαχρινή, ιδιαίτερα γοητευτική κυρία με ντύσιμο επιπέδου Salumaio avia Monte Napoleonε στην υποδοχή και από τις γεύσεις, σε λογικές τιμές.
Ότι χαρακτηρίζει την περιοχή και μάλιστα, συνδυάζεται με εξαιρετικό σέρβις. Χαμογελούν και σε εξυπηρετούν και με προσοχή στη διασταύρωση με τον κεντρικό άξονα, να πάτε στη «Γλυφάδα» δίπλα στο ναυάγιο, ώστε να φάτε το ψάρι το σωστό.
Στη Μάνη. Θυμίζει Ρέθυμνο-Χανιά το περιβάλλον, όπως το διαμορφώνουν οι άνθρωποι.
Θα ξαναπάμε
Σε δέκα μήνες με το GTi. Ιούνιο μήνα ώστε να έχει λιγότερη κίνηση και να αξιοποιήσεις πατήματα, τροχιές χωρίς διορθώσεις και ακούσματα σε υψηλές στροφές, σε διαδρομές, κρυμμένοι θησαυροί, παρά το ενίοτε ύπουλο οδόστρωμα. Η ανεξερεύνητη Τέλεια Διαδρομή με τα έξτρα συστατικά της Ειδικής.
Ταξιδεύοντας στο Νότο, ενώ μένουν τρεις εβδομάδες για το τέλος του καλοκαιριού, αφετηρία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις._ Σ.Χ.
DS 3 Hybrid 136 e–DCS6
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ > ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.199 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ (β/κ): 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ (β/κ): 230 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΙΣΧΥΣ (η/κ): 28 ίπποι > ΡΟΠΗ (η/κ): 55 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.118×1.791×1.534 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.558 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 350-1.050 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.600 κιλά > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6.7 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 112 γρ./χλμ.
Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ