WRC: Η Toyota κέρδισε αλλά η Hyundai αύξησε τη διαφορά στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
Τα… περίεργα του νέου συστήματος βαθμολόγησης στο WRC αλλά και οι εγκαταλείψεις στο νήμα για δύο πληρώματα της Toyota έδωσαν στη Hyundai ένα σημαντικό προβάδισμα στο κυνήγι του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών μετά και την ολοκλήρωση του Ράλλυ Φινλναδίας. Ας δούμε πως ακριβώς συνέβη αυτό.
Με τις ομάδες να φτάνουν αισίως στον ένατο γύρο του WRC, το Ράλλυ Φινλανδίας, στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών η Hyundai διατηρούσε ένα πολύ μικρό προβάδισμα της τάξης του ενός μόλις βαθμού έναντι της Toyota. Ωστόσο, μετά το πέρας του συναρπαστικού, όπως απεδείχθη, αγώνα των «1000 Λιμνών» και παρά τη νίκη του Sebastien Ogier με το Toyota GR Yaris Rally1 και την δεύτερη θέση του Thierry Neuville με το Hyundai i20 N Rally1, η κορεάτικη εταιρεία κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά της από την ιαπωνική από τον 1 στους 20 βαθμούς. Πως συνέβη αυτό άραγε;
Η απάντηση, σε μεγάλο βαθμό, οφείλεται στο ιδιόρρυθμο (sic) σύστημα βαθμολόγησης που εισήχθη από φέτος στο WRC αλλά και στο πως εξελίχθηκε ο αγώνας την Κυριακή για τα πληρώματα της Toyota.
Πριν δούμε την… κατανομή των βαθμών στο Ράλλυ Φινανδίας, αξίζει να σημειώσουμε ότι και για τις δύο ομάδες (Toyota-Hyundai) οι οδηγοί που ήταν δηλωμένοι για να διεκδικήσουν βαθμούς για τα δύο εργοστάσια ήταν στη μία περίπτωση οι Neuville, Tanak και Lappi και στην άλλη οι Rovanpera, Ogier και Evans (σ.σ.: οι Katsuta και Pajari πήραν βαθμούς μόνο στο Πρωτάθλημα Οδηγών). Σημαντική επίσης λεπτομέρεια είναι ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς, στο τέλος κάθε αγώνα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών προσμετρούν μόνο τα δύο καλύτερα αποτελέσματα από κάθε ομάδα.
WRC: Επί του πρακτέου
Με δεδομένη την εγκατάλειψη την Κυριακή των Rovanpera και Evans, οι βαθμοί που μέχρι τότε είχαν συγκεντρώσει οι δύο οδηγοί της Toyota Gazoo Racing WRT πήγαν στον… κάλαθο των αχρήστων. Ομοίως, καθώς δεν είχε τη δυνατότητα να δώσει βαθμούς στην ομάδα όσον αφορά το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, την ίδια τύχη είχαν τόσο 5 βαθμοί του Katsuta για τον πρώτο χρόνο που σημείωσε στην Power Stage, όσο και οι 6 βαθμοί για την δεύτερη θέση στην Super Sunday που πήρε ο Ιάπωνας οδηγός της Toyota.
Και κάπως έτσι, η Toyota έμεινε μόνο με τους βαθμούς του Ogier… O Γάλλος έδωσε στην Toyota συνολικά 25 βαθμούς. Από αυτούς, οι 18 αφορούν την πρώτη θέση που πήρε μετά και την ολοκλήρωση των ειδικών διαδρομών του Σαββάτου με δεδομένο πάντα ότι ο… πραγματικός πρώτος μέχρι τότε (βλ. Kalle Rovanpera) εγκατέλειψε την επομένη και έτσι «παρέδωσε» τους 18 βαθμούς του στον αμέσως επόμενο στην τελική κατάταξη του Σαββάτου – που ήταν ο Sebastien Ogier.
Στην κατάταξη της Κυριακής τώρα, ο Γάλλος ήρθε τρίτος, οπότε δικαιούταν 5 βαθμούς, πίσω από τους Katsuta (6 βαθμοί) και Lappi (7 βαθμοί). Ωστόσο, με δεδομένο ότι ο Ιάπωνας ομόσταβλός του στην Toyota δεν μπορούσε να δώσει βαθμούς στην Toyota στον συγκεκριμένο αγώνα, ο τρίτος Ogier «προήχθη» βαθμολογικά για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στη δεύτερη θέση δίνοντας έτσι στην ομάδα του 6 βαθμούς – αντί για 5 που πήρε ο ίδιος στο Πρωτάθλημα Οδηγών.
Τέλος, χάρη στην πέμπτη θέση του Γάλλου στην Power Stage, ακόμα 1 βαθμός πήγε στη συλλογή της Toyota. Ήτοι στο σύνολο, 18+6+1 = 25 βαθμοί.
Για την Hyundai, τα πράγματα ήταν πολύ πιο ευνοϊκά. Ο Neuville ήταν τρίτος μέχρι και το Σάββατο το βράδυ, αλλά τελικά πήρε τους 15 βαθμούς της δεύτερης θέσης μετά την εγκατάλειψη του Rovanpera την επόμενη μέρα. Ο Lappi, παρά το γεγονός ότι ήταν 52ος(!) στην γενική κατάταξη μέχρι εκείνο το βράδυ, πήρε τελικά 10 βαθμούς. Οι οποίοι αντιστοιχούν στην 4η θέση ανάμεσα στα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 – πρακτικά ωστόσο ο Φιλανδός ήταν το 8ο αυτοκίνητο στα Rally1 στην κατάταξη του Σαββάτου, ωστόσο η μετέπειτα εγκατάλειψη των Rovanpera και Evans, αλλά και η μη προσμέτρηση στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών των Katsuta και Pajari, προήγαγε τον Φινλανδό τέσσερις θέσεις!
Από εκεί και πέρα, ο… τοπικός οδηγός της Hyundai έδωσε στην ομάδα του 7 ακόμα βαθμούς την Κυριακή, όντας πρώτος στην Super Sunday, καθώς και ακόμα 3 βαθμούς για την τρίτη θέση που πήρε στην Power Stage. Από τη μεριά του, ο Neuville, εκτός από τους 15 βαθμούς του Σαββάτου, προσέφερε στην ομάδα του επιπλέον 5 για την τρίτη θέση που απέσπασε την Super Sunday (παρ’ ότι τέταρτος, αλλά με την «εξαίρεση» του Katsuta προήχθη και αυτός κατά μία θέση), συν 4 ακόμα για τον δεύτερο χρόνο στην Power Stage. Τελικά, η Hyundai συγκέντρωσε 15+10+7+5+4+3 = 44 βαθμούς.
WRC: Στο πρωτάθλημα οδηγών
Ο πρώτος στο τέλος του αγώνα Ogier πήρε 18 βαθμούς (μέγιστη βαθμολογία) για την πρώτη θέση το Σάββατο μετά και την εγκατάλειψη του Rovanpera, 5 βαθμούς για την τρίτη θέση στην Super Sunday και 1 βαθμό για την πέμπτη θέση στην Power Stage. Συνολικά δηλαδή 24 βαθμούς.
Ο Neuville απέσπασε 15 (δεύτερος το Σάββατο), 4 (τέταρτος την Κυριακή) και 4 βαθμούς (δεύτερος στην Power Stage). Συνολικά δηλαφή, 23 βαθμούς και μόλις 1 βαθμό λιγότερο από τον νικητή του αγώνα.
Ο τρίτος στην γενική κατάταξη Fourmaux απέσπασε 13+3+2 βαθμούς, δηλαδή 18 βαθμούς, ο Pajari 10+2+0, δηλαδή 12 βαθμούς, o Katsuta 0+6+5 βαθμούς, δηλαδή 11 βαθμούς, και ο Lappi συνολικά 10 βαθμούς (0+7+3).
Αυτοί ήταν και οι μόνοι οδηγοί στο Top10 με αυτοκίνητο Rally1 που πήραν βαθμούς στo Ράλλυ Φινλανδίας.