Πρεμιέρα για τη νέα Pagani Utopia Roadster
Δύο χρόνια μετά την έλευση της «κλειστής» παραλλαγής της Utopia, η Pagani αποκαλύπτει σήμερα την «ξεσκούφωτη» εκδοχή της.
Χρειάστηκαν κάτι περισσότερο από δύο χρόνια προκειμένου η Pagani Utopia Coupe να πλαισιωθεί από την ανοιχτή παραλλαγή της. Και όπως όλα δείχνουν, για μια ακόμα φορά η αναμονή για τους μόλις 130 τυχερούς που θα την αποκτήσουν έναντι τιμήματος 3,1 εκατ. ευρώ (προ φόρων, παρακαλώ) άξιζε τον κόπο.
Πέραν της προφανούς διαφοράς σε σχέση με την Utopia Coupe, ένας από τους σημαντικότερους πόλους έλξης στην ανοιχτή παραλλαγή είναι το βάρος. Το οποίο διατηρείται, παρά τις έξτρα προσθήκες που ενσωματώθηκαν για λόγους ακαμψίας, στα ίδια ακριβώς επίπεδα. Δηλαδή, στα μόλις 1.280 κιλά.
Κατά τα άλλα, την κίνηση εξακολουθεί να προσφέρει και στην Utopia Roadster ο γνωστός twin-turbo V12 κινητήρας της Mercedes-AMG, ο οποίος έχει χωρητικότητα 6,0 λίτρων αποδίδοντας 635 kW, δηλαδή 864 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., σε συνδυασμό με ροπή 1.100 Nm σταθερά από τις 2.800 έως και τις 5.900 σ.α.λ.
Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με δύο επιλογές όσον αφορά το εγκάρσια τοποθετημένο κιβώτιο. Η πρώτη αφορά ένα 7τάχυτο χειροκίνητο με ηλεκτρο-μηχανικό μπλοκέ διαφορικό ή εναλλακτικά ένα «ρομποτιζέ» αυτοματοποιημένο, με paddles πίσω από το τιμόνι, επίσης με 7 σχέσεις και την υπογραφή της Xtrac.
Το ανοιχτό hypercar της Pagani διαθέτει ό,τι πιο εξελιγμένο στα συστήματα πέδησης και ανάρτησης. Και ταυτόχρονα, ένα σοφιστικέ σύστημα με την ονομασία Pirelli Cyber Tyre, που επιτρέπει στα ελαστικά να «επικοινωνούν» με τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας.
Για την πέδηση του αυτοκινήτου φροντίζου κεραμικοί δίσκοι της Brembo με διάμετρο 410 και 390 χλστ., σε συνδυασμό με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες, που φιλοξενούνται πίσω από αλουμινένιες και σφυρήλατες ζάντες 21 και 22 ιντσών τις οποίες «ντύνουν» τα ελαστικά PZero Corsa της Pirell σε διάσταση 265/35 και 325/30. Όσο για την ανάρτηση, η Pagani επέλεξε και για την Utopia Roadster μια διάταξη με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς σε συνδυασμό με ελικοειδή ελατήρια και φυσικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Φωτιά στο πρωτάθλημα της Formula 1 | Speedzone Podcast EP58