WRC – Ράλλυ Φινλανδίας: Χίλιες Λίμνες
O θρύλος ζει και ο κανόνας επιβεβαιώνεται με σπάνιες εξαιρέσεις. Οι τοπικοί, έχουν το προβάδισμα με πολλά ατού.
Με αλλαγές στη σχεδίαση του αγώνα, υπολογίστε ότι το 60% της διαδρομής είναι διαφορετικό σε σχέση με τον αγώνα του 2023, ενώ διαφορές από τα συνηθισμένα έχουμε και στις ημέρες διεξαγωγής του.
Τετάρτη βράδυ στις 19.00, σήμερα 31 Ιουλίου στη Jyväskylä, η πανηγυρική εκκίνηση, όπου την τιμητική τους έχουν οι τοπικοί οδηγοί, στην κυριολεξία ήρωες που δεν συμμετέχουν έτσι απλά, αλλά παραδοσιακά διεκδικούν τη νίκη στη γενική και στις κατηγορίες τους.
Από την Πέμπτη, το κλασικό μοτίβο, με shakedown σε διαδρομή όπου δοκιμάζονται αναρτήσεις και μετάδοση και το βράδυ η SS των 3.5 χλμ. Η πρώτη τυπικά ειδική διαδρομή του φημισμένου Ράλλυ, αγώνας με χαρακτήρα, ο ένας στους τέσσερις του θεσμού μαζί με το Μόντε Κάρλο, το Σαφάρι και το ΕΚΟ-Ράλλυ Ακρόπολις.
Αγώνας, ουσιαστικά από την Παρασκευή 2 Αυγούστου. Η μεγαλύτερη μέρα συνολικά, με 115 χιλιόμετρα ε.δ. Υπολογίστε, τέσσερις επαναλαμβανόμενες ε.δ. που τις χωρίσει κλασικό σέρβις των σαράντα λεπτών, ενώ το βράδυ όσοι πιστοί θα απολαύσουν την SS, την Harju ΙΙ σε μικρότερη διαδρομή από ότι την Πέμπτη.
Το Σάββατο, με το έντονο το βαθμολογικό ενδιαφέρον και τα περισσότερα χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών, περίπου 150(!) με τρεις επαναλαμβανόμενες και σέρβις ενδιάμεσα και στο τέλος. Σκέλος και ημέρα με επιδόρπιο-κυρίως πιάτο την ε.δ. Ouninpohja των 33 χλμ. Σε ανάποδη φορά από το 2016 και ειδικά στο δεύτερο πέρασμα το ενδιαφέρον αναμένεται να φτάσει στα κόκκινα. Με γεγονός πως εκεί το λάθος σπάνια αφήνει περιθώρια επιστροφής.
Την Κυριακή, ο επίλογος με κυρίαρχο στοιχείο την PSτων 8.5 χλμ. που επαναλαμβάνεται και συνδυάζεται με μια επαναλαμβανόμενη ε.δ. Στην PS η πρώτη διέλευση στις 14.15 δική μας ώρα.
Οι σαμπάνιες στον τερματισμό, στο λιμάνι της Jyväskylä στις 16.00 και να υπενθυμίσουμε ότι στη Φινλανδία η παρακολούθηση του Ράλλυ έχει κόστος σε κάθε διαδικασία του αγώνα, που προσφέρει εξαιρετικό θέαμα, πέρα από τα γνωστά άλματα. Το καλό χώμα που συχνά γλιστράει και δυσκολεύει παίζει σημαντικό ρόλο στο ρυθμό που απαιτείται για τη διάκριση.
Οι Φινλανδοί και οι άλλοι
Ξεχωρίζουν οι εγχώριες συμμετοχές, συνολικά ογδόντα, τόσο ανάμεσα στα φαβορί για τη νίκη, όσο και στις κατηγορίες.
Τα νέα της Toyota είναι γνωστά και με την προσθήκη του Pajari και τη συμμετοχή του Ogier ως Ντ’ Αρτανιάν με σωματοφύλακες του Kalle Rovanpera, Elfyn Evans και Takamoto Κατσούτα, είναι πέντε τα GR Yaris Rally1. Ικανός να τους χαλάσει τη γιορτή φαίνεται μόνο ο Ott Tanak, αλλά να θυμίσουμε ότι εκεί οδηγεί γρήγορα και ο επικεφαλής του Πρωταθλήματος οδηγών Thierry Neuville, που όμως ανοίγει το δρόμο, ενώ στο παρελθόν έχει κερδίσει ο Esapekka Lappi, με γεγονός ότι το Hyundai i20N Rally1δεν φαίνεται να υστερεί από τα Toyota. Χωρίς Sesks στα Ford Puma, ο Adrien Fourmaux υπολογίζει σε βαθμούς και ο Gregorie Munster στο να κερδίσει τα Rally2 σε πλήρη σύνθεση.
Κατηγορία-θεσμός όπου ο περσινός νικητής Solberg Jr με την Fabia σε πτήση, με κεκτημένη ταχύτητα από τη Λετονία, θα έχει πολύ δουλειά, κυρίως απέναντι στα Yaris, χωρίς να υποτιμούμε τα C3 και τα υπόλοιπα Fabia. Συνολικά, υπολογίσετε τριάντα Rally2 στην αφετηρία.
Περί συμμετοχών και εδώ στη Φινλανδία εκτοξεύεται το ενδιαφέρον για τα δεκαεπτά πληρώματα στη JWRC, όλοι οι νέοι με Ford Fiesta Rally3, αυτοκίνητο που υπερέχει σε αριθμό συμμετοχών ευρύτερα στην κατηγορία.
Με το Ράλλυ Φινλανδίας ολοκληρώνεται ένα σημαντικό μέρος του Πρωταθλήματος. Ενώ απομένουν τέσσερις αγώνες, θα έχουμε ελληνικό Restart με το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις (5-8 Σεπτεμβρίου). Έργο της Motorsport Greece,με αφετηρία στη Λαμία στις 5 Σεπτεμβρίου και σημείο αναφοράς την SS στο Σείριο, το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου. _ Σ.Χ.
Βαθμολογία οδηγών
Thierry Neuville: 147
Ott Tanak: 137
Elfyn Evans: 132
Sebastien Ogier: 117
Adrien Fourmaux: 101
Kalle Rovanpera: 86
Takamoto Katsuta: 65
Andreas Mikkelsen: 29
Daniel Sordo: 27
Esapekka Lappi: 23
Βαθμολογία κατασκευαστών
Hyundai Shell Mobis WRT: 351
Toyota Gazoo Racing WRT: 350
M-Sport Ford WRT: 177
Επίσημο site: www.wrc.com