Emira, η τελευταία Lotus με θερμικό κινητήρα
Η νέα Lotus Emira θα είναι ο διάδοχος των Exige και Elise – και συνάμα το τελευταίο μοντέλο της εταιρείας με θερμικό κινητήρα.
Η βασική είδηση δεν είναι η ονομασία (λέγε με Emira) του νέου σπορ μοντέλου της Lotus, αλλά το γεγονός ότι πρόκειται για το τελευταίο όχημα της διάσημης βρετανικής εταιρείας με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η νέα Lotus Emira, που σε πολλές γλώσσες σημαίνει «ηγέτης», θα αποκαλυφθεί πλήρως στις 6 Ιουλίου, όπως επίσημα δήλωσε σήμερα η βρετανική μάρκα.
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, η νέα Lotus Emira θα αποτελέσει το όχημα με το οποίο η εταιρεία θα «αναβιώσει τον θρύλο της Esprit».
Η Lotus επιβεβαίωσε επίσης ότι, σε αντίθεση με τις εικασίες των μέσων ενημέρωσης, η Emira δεν θα είναι υβριδική, καθώς θα τροφοδοτείται από μια «επιλογή κινητήρων εσωτερικής καύσης μέσα από μια νέα συναρπαστική νέα συνεργασία». Η δεύτερη επιλογή μονάδας θα είναι νέα για την Lotus, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής.
Σύμφωνα με μη επιβεβαιωμένες πληροφορίες, η μία από αυτές θα είναι 2λιτρη και 4κύλινδρη με υπερσυμπιεστή καυσαερίων, με τη δεύτερη να διαθέτει μηχανικό για την περίσταση υπερτροφοδοτότη, χωρητικότητα 3,5 λίτρων και 6 κυλίνδρους σε διάταξη V φέροντας την υπογραφή της Toyota.
Σε κάθε περίπτωση, η Lotus Emira θα βασίζεται σε ένα νέο, πλήρως αλουμινένιο δάπεδο, το οποίο θα όμως αρκετά κοινά στοιχεία με εκείνο της Evora.
Σχεδιαστικά, ωστόσο, η Lotus ήδη «διαρρέει» ότι η νέα Emira θα φέρει αρκετές ομοιότητες με την ηλεκτρική Evija.
Τέσσερις νέες πλατφόρμες
Η νέα Lotus Emira θα βασίζεται σε μία από τις τέσσερις πλατφόρμες της βρετανικής εταιρείας που έχουν εξελιχθεί σε Ευρώπη και Κίνα (σ.σ.: θυμίζουμε ότι η Lotus αποτελεί μέλος του Geely Group).
Η πρώτη από αυτές φέρει την ονομασία Sport – σε αυτή θα βασιστεί η Emira. Η δεύτερη αποκαλείται Hypercar και αποτελεί τη βάση της ηλεκτρικής Evija, με την τρίτη (Premium) να αποτελεί το σημείο αναφοράς για μια ολοκαίνουργια γκάμα lifestyle οχημάτων.
Σύμφωνα με την Lotus, τα αυτοκίνητα αυτά θα φέρουν την εταιρεία σε μια νέα εποχή στην οποία ο πρώτος λόγος θα ανήκει στους μεγαλύτερους όγκους πωλήσεων. Η νέα αυτή αρχιτεκτονική δαπέδου έχει σχεδιαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο, υποστηριζόμενη από ομάδες εργασίας σε Κίνα, Σουηδία και Γερμανία.
Τέλος, η τέταρτη πλατφόρμα προορίζεται για ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα (E-sport) και θα αποτελέσει τη βάση, όπως ήδη έχει ανακοινωθεί, για ένα νέο μοντέλο της γαλλικής Alpine.