Θα κλείσουμε όποια μάρκα δεν φέρνει κέρδη
Ο τέταρτος μεγαλύτερος όμιλος στον κόσμο δηλώνει ευθαρσώς ότι δεν θα διστάσει να βάλει λουκέτο σε όποια μάρκα του δεν εμφανίζει θετικό πρόσημο στον ισολογισμό της.
Η Stellantis εμφανίζεται έτοιμη να βάλει λουκέτο στις ζημιογόνες μάρκες της, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Carlos Tavares κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου του ομίλου, τα οποία εμφανίζονται αισθητά μειωμένα σε σχέση με τα περσινά επίπεδα.
Για να διορθώσει τα ασθενή περιθώρια κέρδους, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis είπε ότι δεν θα διστάσει να «κόψει» όποια από τις 14 μάρκες του ομίλου αποτυγχάνει να παραμείνει κερδοφόρα.
«Εάν δεν βγάζουν χρήματα, θα τις κλείσουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε επωνυμίες που δεν βγάζουν χρήματα», είπε με έμφαση σε δημοσιογράφους ο Carlos Tavares.
Προσέθεσε μάλιστα ότι όλα τα εμπορικά σήματα του ομίλου είναι σημαντικά περιουσιακά στοιχεία και κερδοφόρα, αλλά δεν υπάρχει «απολύτως κανένα ταμπού» εάν η απόδοσή τους επιδεινωθεί. «Οι μάρκες είναι εδώ για να αξιοποιηθούν. Αν δεν είναι σε θέση να αποκομίσουν χρήματα από την αξία που αντιπροσωπεύουν, τότε θα έρθουν οι αποφάσεις».
Η προειδοποίηση για τις ζημιογόνες μάρκες, αν μη τι άλλο, σηματοδοτεί μια σημαντική στροφή για τον Carlos Tavares, ο οποίος, αμέσως μετά την συγχώνευση το 2021 των FCA και Groupe PSA, είχε δηλώσει ότι όλες οι μάρκες της Stellantis έχουν μέλλον.
Σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, η Maserati θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι μια εταιρεία που θα θελήσει να πουλήσει η Stellantis (σ.σ.: στο πρώτο 6μηνο εμφάνισε ζημίες, έστω και οριακές, της τάξης των 82 εκατ. ευρώ), ενώ άλλες μάρκες όπως η Lancia ή η DS ενδέχεται να κινδυνεύουν δεδομένης της μικρής τους συμβολής στη συνολική οικονομική απόδοση του ομίλου.
Όπως ανακοινώθηκε χθες, τα καθαρά έσοδα της Stellantis μειώθηκαν κατά 48% τους πρώτους έξι μήνες φτάνοντας στα 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Το λειτουργικό περιθώριο συρρικνώθηκε σε λίγο κάτω από το 10%, διολισθαίνοντας κάτω από το διψήφιο περιθώριο που στοχεύει να επιτύχει ο όμιλος για ολόκληρο το έτος.
Verstappen: Ταχύτητα Vs Υπομονή | Speedzone Podcast EP57