WRC: Η γκρίνια του Thierry Neuville για τη σειρά εκκίνησης – τι λένε οι αντίπαλοί του
Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai εξέφρασε για μια ακόμα φορά την δυσαρέσκεια του για το σύστημα που ορίζει την σειρά εκκίνησης στο πρώτο σκέλος των αγώνων του WRC, με τους αντιπάλους του να εκφράζουν και αυτοί τις δικές τους απόψεις.
Ο Thierry Neuville έριξε ξανά νερό στον μύλο των συζητήσεων σχετικά με τον κανονισμό που ορίζει τη σειρά εκκίνησης των πληρωμάτων στο πρώτο σκέλος των αγώνων του WRC, λέγοντας μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει ανταμοιβή για την σπουδαία δουλειά» που έχει κάνει ο ίδιος που έχει ως αποτέλεσμα να ηγείται της κούρσας του πρωταθλήματος οδηγών.
Η απογοήτευση του οδηγού της Hyundai ήρθε στο φως στο τέλος της όγδοης και τελευταίας για την Παρασκευή ειδικής διαδρομής του Ράλλυ Λετονιάς, που είδε τον Βέλγο να εκκινεί πρώτος -όντας επικεφαλής του πρωταθλήματος- και να καθαρίζει τον δρόμο.
«Δεν ξέρω τι να πω. Προφανώς, η στρατηγική για την κατάκτηση του πρωταθλήματος δεν είναι πια η ίδια. Τώρα, το να συμμετέχεις part-time είναι πολύ πιο διασκεδαστικά και δίνει μεγαλύτερο όφελος», δήλωσε ο Βέλγος, προσθέτοντας:
«Αυτό που εννοώ είναι ότι κάναμε εξαιρετική δουλειά στην αρχή της χρονιάς και τώρα δεν υπάρχει καμία ανταμοιβή. Βασικά, βλέπεις να πέφτεις στο πρωτάθλημα. Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορείς να κάνεις και τίποτα για να πολεμήσεις εναντίον των άλλων. Θα μπορούσε ο Ott, ο Elfyn ή εγώ να είναι ο νικητής του πρωταθλήματος στο τέλος της χρονιάς έχοντας κερδίσει ίσως έναν αγώνα».
Ερωτηθείς από το motorsport.com ποια είναι η λύση που προτείνει, ο Βέλγος είπε:
«Είναι μια ατελείωτη συζήτηση, οπότε δεν ξέρω τι να προσθέσω. Έχει ειπωθεί πολλές, πολλές φορές. Όταν ο Ogier άνοιγε το δρόμο, υπήρχε κάποιο ασφάλτινο ράλλυ ενδιάμεσα στα χωμάτινα, και τώρα έχουμε οκτώ χωμάτινα ράλλυ στη σειρά. Τι μπορείς να κάνεις; Ακόμα και με προβάδισμα 40 βαθμών, δεν υπάρχει τρόπος να κρατήσεις αυτούς τους βαθμούς, οπότε πρέπει να παλέψουμε».
Το ERC, που επίσης «τρέχει» από τον promoter του WRC, προβλέπει μια κατατακτήρια ειδική διαδρομή που ορίζει για το πρώτο σκέλος κάθε αγώνα τη σειρά εκκίνησης των 15 ταχύτερων οδηγών – ένα παρόμοιο σύστημα ίσχυε στο WRC από το 2012-2013, το οποίο εν συνεχεία καταργήθηκε. Επ’ αυτού ο Thierry Neuville, είπε:
«Πόσα χρόνια το έχουμε πει; Κανείς δεν την θέλει [την qualifying stage]. Υποθέτω ότι η FIA και ο promoter είναι πολύ χαρούμενοι με έναν νεαρό οδηγό, που οδηγεί για δεύτερη φορά και ξεκινάει 10ος στο δρόμο και είναι ικανός να κάνει τους ταχύτερους χρόνους. Άρα, αυτό τους αρέσει. Αλλά δεν είναι αυτό που θέλουν οι κατασκευαστές».
Πως απαντούν οι αντίπαλοι του Thierry Neuville
Από τη μεριά του, ο Kalle Rovanpera, είπε: «Η κατάσταση είναι η ίδια εδώ και χρόνια. Δεν είναι τώρα πιο δύσκολα τα πράγματα από ό,τι ήταν τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα ο Thierry ξέρει τι σημαίνει να ανοίγεις τον δρόμο. Γι’ αυτό όλοι παραπονιούνται. Και εγώ έτσι νιώθω όταν το κάνω, ο Seb [Ogier] το έκανε χρόνια πριν. Έτσι είναι τα πράγματα, πρέπει απλά να το δεχτείς. Διαφορετικά, αν δεν θέλεις να το κάνεις [να ξεκινάς πρώτος], να μην είσαι πρώτος στο πρωτάθλημα».
Ο Sebastien Ogier, σχολίασε σχετικά: «Δυστυχώς, έτσι είναι τα πράγματα. Υπέφερα από αυτή την κατάσταση για πολλά χρόνια. Είναι αστείο που πριν από μερικά χρόνια ο Thierry έλεγε συχνά πυκνά ότι πρέπει να σταματήσω να γκρινιάζω γι’ αυτό, αλλά τώρα γκρινιάζει περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο γι’ αυτό. Νομίζω ότι το κρίμα είναι ότι χάνουμε ευκαιρίες στο WRC προκειμένου να έχουμε μάχες μεταξύ των καλύτερων, επειδή πολύ συχνά υπάρχουν μεγάλες διαφορές στη σειρά εκκίνησης».
Τέλος, ο Elfyn Evans είπε: «Το θέμα της qualifying stage έχει συζητηθεί, αλλά δεν φαίνεται να προκρίνεται, οπότε δεν υπάρχουν πολλά να πει κανείς. Αφού έτσι είναι τα πράγματα, είναι σίγουρα απογοητευτικό οι διεκδικητές του πρωταθλήματος να βρίσκονται σε αυτή τη θέση. Αλλά έτσι είναι τα πράγματα προς το παρόν».