Zeekr 7X: Ο αντίπαλος του Tesla Model Y έχει την υπογραφή της Geely
Υπό τη σκέπη της Geely, η κινεζική Zeekr βουτά στα βαθιά με το νέο 7Χ, ένα ηλεκτρικό SUV με εντυπωσιακές προδιαγραφές.
Η κινεζική Zeekr πραγματοποιεί το επόμενο βήμα της στην ηλεκτρική κινητικότητα παρουσιάζοντας ένα ακόμη EV, μετά το «001» που αποτελεί την ναυαρχίδα της γκάμας και το «X», που οδηγήσαμε στις αρχές της χρονιάς.
Η Zeekr ανήκει στον κινέζικο γίγαντα που ονομάζεται Geely, στην κατοχή της οποίας βρίσκονται ήδη μάρκες όπως η Lotus, η Volvo και η Polestar. H Zeekr από την μεριά της έχει ήδη εδραιώσει την παρουσία της στην Γηραιά Ήπειρο, με το παγκόσμιο κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης που βρίσκεται στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, όπου μία ομάδα από 1.500 μηχανικούς και σχεδιαστές έχουν ήδη δημιουργήσει μία σειρά μοντέλων για της εταιρείες του Κινεζικού ομίλου. Τα κεντρικά γραφεία της Zeekr έχουν την έδρα του στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας και στο τιμόνι βρίσκεται ένας Έλληνας, ο Σπύρος Φωτεινός που προέρχεται από μία μακρά θητεία στις Toyota και Lexus.
Το νέο 7Χ είναι ένα μεγάλο EV, με μήκος 4.825 χλστ. και πλάτος άνω των 1,9 μ., ενώ εντυπωσιακό, όχι όμως και κορυφαίο για τα δεδομένα του συνολικού… μεγέθους του είναι το μεταξόνιο των 2.925 χλστ.
Το Zeekr 7X βασίζεται στην πλατφόρμα PMA2+. Αυτή αποτελεί προϊόν της γνωστής Sustainable Experience Architecture (SEA), την οποία έχουμε δει σε πολλά EV της Geely, υποστηρίζοντας στο νέο πενταθέσιο SUV της εταιρείας ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 800V για ταχύτατη φόρτιση. Η στάνταρ μπαταρία υιοθετεί χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) ενώ εναλλακτικά διατίθεται ένας τριμερής συσσωρευτής λιθίου – με ένα θετικό ηλεκτρόδιο από πολυμερή όπως το νικέλιο, το κοβάλτιο, το μαγγάνιο ή το αλουμίνιο.
Η βασική έκδοση διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 310 kW. H δεύτερη παραλλαγή είναι τετρακίνητη, με δύο ηλεκτροκινητηρες και συνδυαστική ισχύ 475 kW και εντυπωσιακή επιτάχυνση από σταση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα που ανέρχεται σε μόλις 4 δλ.