Auto Union Type 52: Στο δρόμο με καθυστέρηση 100 ετών
Το Auto Union Type 52 της δεκαετίας του 1930 έμεινε μόνο μια ιδέα, με τη μορφή πρωτότυπου που δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Τουλάχιστον μέχρι τώρα, που θα κάνει τα πρώτα του χιλιόμετρα στο Goodwood.
Το Auto Union Type 52 ήταν μια ιδέα για ένα γρήγορο αυτοκίνητο της εποχής. Αναφερόμαστε στη δεκαετία του 1930, τότε που η εταιρεία σχεδίαζε να φτιάξει ένα 16κύλινδρο αυτοκίνητο απόδοσης 200 ίππων που θα είχε μέγιστα ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.
Υψηλή για την εποχή, γεγονός που θα το καθιστούσε ένα από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα εκείνων των ημερών. Δυστυχώς όμως, δεν πήρε έγκριση για να περάσει στη φάση του σχεδιασμού, παραμένοντας ιδέα, η οποία λίγο πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1935, μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, χωρίς να υλοποιηθεί ποτέ.
Όχι ακριβώς, καθώς η Audi ξεσκονίζοντας τα βιβλία της ιστορίας της βρήκε αυτό το εκπληκτικό όχημα, στο οποίο αποφάσισε να δώσει ζωή και να το βγάλει μάλιστα να κινηθεί στο Goodwood Festival of Speed 2024.
Έτσι, η Audi ανέθεσε στην Crosthwaite ; Gardner, μια εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες όσον αφορά το μηχανολογικό και κατασκευαστικό κομμάτι ιστορικών αυτοκινήτων, να δώσει πνοή στο Auto Union Type 52. Στην πράξη να το φτιάξει από τις… στάχτες του, αξιοποιώντας τα υλικά που υπάρχουν στα αρχεία και αφορούν πρωτότυπα σκίτσα και σχεδιαγράμματα.
Όλα, από το πλαίσιο, το αμάξωμα, μέχρι και τον κινητήρα κατασκευάστηκαν κατά παραγγελία, για αυτό το μοναδικό πρωτότυπο. Μάλιστα για την ολοκλήρωσή του απαιτήθηκε πάνω από ένα έτος, καθώς το αυτοκίνητο άρχισε να κατασκευάζεται στις αρχές του 2023.
Κάτω από το πίσω καπό, τοποθετημένος προς το κέντρο του αυτοκινήτου, βρίσκεται ένας 16κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας. Όπως αυτός που θα είχε το πρωτότυπο όχημα. Η διαφορά είναι όμως ότι έχει χωρητικότητα 6,0 λίτρων, αντί για 4,4 λίτρα, του αρχικού μοντέλο. Η απόδοση έχει ανέβει σημαντικά, από τους 200 ίππους που αρχικά είχε στο 520 ίππους ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Αλλαγές έχουν γίνει και στο αμάξωμα, με το μεταξόνιο να έχει μεγαλώσει κατά 30 εκατοστά σχεδόν, σε σχέση με το αρχικό μοντέλο, φτάνοντας τώρα τα 3.315 χλστ. Επιπλέον, το βάρος είναι επηρεαστεί, με το δείκτη της ζυγαριάς να σταματάει στα 1.450 κιλά, όταν το πρωτότυπο μοντέλο ζύγιζε 1.300 κιλά.
Οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πίσω, αποκαλύπτουν ένα εντυπωσιακό και προχωρημένο για την εποχή του εσωτερικό, με διάταξη τριών θέσεων, με τον οδηγό να κάθεται πιο μπροστά. Ίδια ακριβώς με αυτή που είχε η McLaren F1, η οποία όμως βγήκε 60 χρόνια μετά το Auto Union. Η ρετρό σχεδίαση διατηρήθηκε από την Audi, με τα υφασμάτινα καθίσματα και τα λουστραρισμένα ξύλα να παραπέμπουν ευθέως σε μοντέλο εκείνης της εποχής.
Αυτή τη φορά η Audi είναι αποφασισμένη να βγάλει στο δρόμο το Type 52, για την ακρίβεια στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood 2024, με τους Tom Kristensen και Hans-Joachim «Strietzel» Stuck πίσω από το τιμόνι αυτού του εντυπωσιακού αυτοκινήτου.