«A la Dacia» – Ένα τολμηρό επιχειρηματικό μοντέλο από τη Dacia
Το επιχειρηματικό μοντέλο της Dacia έχει εξελιχθεί με βάση το συνδυασμό τριών βασικών πυλώνων: Toυ σχεδιασμού σε συνάρτηση με το κόστος κατασκευής, του βιομηχανικού αποτυπώματος και του τρόπου διανομής.
Το επιχειρηματικό μοντέλο της Dacia είναι μοναδικό, καθώς έχει εξελιχθεί με βάση το συνδυασμό τριών βασικών πυλώνων: Σχεδιασμός σε συνάρτηση με το κόστος κατασκευής (Design-to-cost), με στόχο ένα πλεονέκτημα στο κόστος της τάξεως περίπου στο -15% έναντι του ανταγωνισμού, χάρη την προτεραιότητα που έχει δοθεί σε αυτό που πραγματικά έχει σημασία για τους πελάτες, την πλήρη εκμετάλλευση τεχνολογίας από το Renault Group και την τεχνογνωσία 3.000 μηχανικών.
Ένα μοναδικό βιομηχανικό αποτύπωμα, με προμήθειες με υψηλή ανταγωνιστικότητα, που υποστηρίζονται από υψηλά ποσοστά εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεων και υψηλό ποσοστό ενσωμάτωσης των τοπικών προμηθευτών. Ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό μοντέλο διανομής, με κόστος διανομής περίπου 50% κάτω από το μέσο όρο της Δυτικής Ευρώπης, σχεδόν καθόλου εκπτώσεις και το 30% των πωλήσεων να προέρχεται από ψηφιακά κανάλια διάθεσης.
Σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από πληθωριστικές πιέσεις, τα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά. Η Dacia έχει μια ξεκάθαρη απάντηση για τους πελάτες που αναζητούν οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα, με αποτελεσματικό mix χαρακτηριστικών, μέσω μιας ολοκληρωμένης γκάμας εκδόσεων που συμπληρώνει η μία την άλλη (για παράδειγμα η «περιπετειώδης» έκδοση Extreme, σε σχέση με την πιο «πολυτελή» Journey, τοποθετούνται στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο, αλλά εξασφαλίζουν άλλο «χαρακτήρα» στο μοντέλο).
Χάρη στη νέα της εταιρική ταυτότητα που αντικατοπτρίζει τις αξίες της απλότητας, της αυθεντικότητας και της στιβαρότητας, πάντα όμως σε λογική τιμή, η Dacia έχει γίνει μια συναρπαστική ευρωπαϊκή μάρκα, που προσφέρει μία ελκυστική γκάμα μοντέλων. Η Dacia είναι ξεκάθαρα μια επιτυχημένη μάρκα μέσα στο Renault Group, με το 76% των πελατών της να προέρχονται από άλλες μάρκες. Η πίστη στη μάρκα βρίσκεται στο επίκεντρο του επιχειρηματικού μοντέλου της Dacia, καθώς το 68% των ιδιοκτητών που αλλάζουν το παλιό τους μοντέλο Dacia, αγοράζουν και πάλι ένα καινούργιο Dacia, ενώ το 81% επιλέγει αυτοκίνητο του Renault Group.
Χάρη στην απλότητα της γκάμας των μοντέλων, με το καλύτερο value for money σε κάθε κατηγορία, η Dacia χρησιμοποιεί ένα μείγμα καναλιών λιανικής 80-85% που έχει ως αποτέλεσμα μια προσέγγιση χωρίς, ή με πολύ χαμηλές εκπτώσεις, που οδηγεί σε υψηλές υπολειμματικές αξίες (+10 μονάδες πάνω από το μέσο όρο της αγοράς).
Στα μέσα του 2024, η Dacia βρίσκεται στο σωστό δρόμο ώστε να εδραιώσει για 4η συνεχή χρονιά τη θέση της στο βάθρο των λιανικών πωλήσεων στην Ευρώπη, καθώς προσελκύει όλο και περισσότερους πελάτες σε ένα παγκόσμιο πληθωριστικό περιβάλλον.
Η επιτυχία της Dacia αντικατοπτρίζεται και στα μοντέλα της. Μέχρι και τον Απρίλιο του 2024 στην Ευρώπη:
Το Sandero ήταν το #1 στις πωλήσεις (και ηγέτης της αγοράς για τις λιανικές πωλήσεις οχημάτων από το 2017)
Το Duster κατείχε την 1η θέση των λιανικών πωλήσεων στην κατηγορία των SUV
Το Jogger ήταν μεταξύ των 3 πρώτων στις λιανικές πωλήσεις του segment C, και το best-seller στις λιανικές πωλήσεις όχημα στο segment C (εξαιρουμένων των SUV)
Το Spring κατελάμβανε την 4η θέση των πωλήσεων λιανικής στα ηλεκτρικά μοντέλα (EV), στα segments A+B.
Η προσέγγιση της Dacia οδηγείται από το κλασικό μοντέλο ανάπτυξης ενός προϊόντος, με βάση το οποίο το κόστος είναι το αποτέλεσμα, σε ένα νέο μοντέλο «design-to-cost», όπου το κόστος γίνεται παράμετρος εξέλιξης ενός αυτοκινήτου. Η τυπική αξιοποίηση της πλατφόρμας και του άνω μέρους του αμαξώματος είναι το κλειδί για την αύξηση της απόδοσης και της πλήρους αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού, την ώρα που μειώνεται το αρχικό και το μεταβλητό κόστος μέσω της οικονομίας κλίμακας. Ως εκ τούτου, η Dacia θα συνεχίσει να μειώνει το κόστος της για θα επωφεληθεί από τον διπλασιασμό της χρήσης της παγκόσμιας πλατφόρμας CMF-B σε όλες τις μάρκες, η οποία θα φτάσει τα 2 εκατομμύρια μονάδες, έως το 2030. Στο μεταξύ, η Dacia θα διατηρήσει τις δαπάνες για R;D (έρευνα και εξέλιξη των μοντέλων της) κάτω από τον μέσο όρο του Renault Group, χάρη στα υψηλά ποσοστά κοινής χρήσης των μερών μεταξύ των οχημάτων της, από τουλάχιστον 40% έως και μέχρι 80%.
Οι αποδόσεις και η αποτελεσματικότητα της Dacia καθορίζονται επίσης από το υψηλό ποσοστό εκμετάλλευσης του βιομηχανικού αποτυπώματος, με βάση το οποίο παράγεται ένα νέο αυτοκίνητο κάθε 30 δευτερόλεπτα, τα εξαιρετικά ανταγωνιστικά βιομηχανικά οικοσυστήματα στη Ρουμανία, το Μαρόκο και την Τουρκία, όπου εξασφαλίζεται η ισχυρή ενσωμάτωση των τοπικών προμηθευτών.
Η Dacia, πρωταθλήτρια σήμερα στο segment Β, στοχεύει στην είσοδό της στο segment C, χάρη σε μια στρατηγικά σχεδιασμένη γκάμα μοντέλων. Μετά το Jogger, βασικό εκφραστή αυτής της στρατηγικής, από το 2025, θα αποτελέσει το Dacia Bigster, ενώ θα ακολουθήσουν άλλα 2 μοντέλα, που θα επιτρέψουν στη Dacia να διπλασιάσει τα κέρδη της. Ως αποτέλεσμα, η μάρκα προσδοκά να φθάσει το 1 εκατομμύριο πωλήσεις περίπου το 2030, εκ των οποίων το 1/3 περίπου θα αφορά το mix στο segment C.
Από τις προσιτές εξηλεκτρισμένες λύσεις με θερμικό κινητήρα (HEV), η Dacia θα μεταβεί ομαλά στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, προσφέροντας προσιτές λύσεις EV. Και αυτό θα το κάνει «à la Dacia» για να παρέχει τα σωστά προϊόντα στους πελάτες της, αξιοποιώντας το τεχνολογικό υπόβαθρο του Renault Group και της Ampere. Αυτή η προσέγγιση θα βοηθήσει τη Dacia να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα κατά 50%, έως το 2035.
O Hamilton ξορκίζει τους δαίμονες του με νίκη γροθιά | Speedzone Podcast EP56