Ρωσία: Η Ευρώπη έφυγε, η Κίνα ήρθε
Άνθιση γνωρίζουν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Ρωσία, στην οποία οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν πλέον τον πρώτο λόγο. Και μάλιστα με συντριπτικά μερίδια αγοράς.
Η Κίνα έχει «καταλάβει» πλήρως τη ρωσική αγορά αυτοκινήτου παίρνοντας τη θέση των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες, η μια μετά την άλλη, αποχώρησαν από την αγορά της χώρας μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.
Κινεζικές εταιρείες όπως η Great Wall Motor, η Geely και η Chery εισάγουν τώρα μοντέλα στη ρωσική αγορά και συνεργάζονται στενά με την κυβέρνηση της χώρας για την επανεκκίνηση της κάποτε ακμάζουσας κατασκευαστικής βιομηχανίας της χώρας στον τομέα των αυτοκινήτων.
Ως αποτέλεσμα της «κινεζικής επέλασης» στη χώρα, οι πωλήσεις καταγράφουν αύξηση 75% μέχρι στιγμής φέτος. Σύμφωνα την Ένωση Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων στη Ρωσία, σε απόλυτο αριθμό ξεπερνούν στο πρώτο εξάμηνο του έτους τις 700.000 μονάδες.
Από τα 130.715 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τον Ιούνιο, τα 69.400 εισήχθησαν από την Κίνα. Έτσι, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Κίνας όσον αφορά τις εξαγωγές είναι η ρωσική.
Κορυφαία αυτή τη στιγμή κινεζικά μοντέλα είναι το Chery Tiggo 7 Pro Max, το Changan CS55 Plus και το Omoda C5 – όλα είναι SUV μοντέλα. Ωστόσο, η Lada εξακολουθεί να είναι ο ηγέτης της αγοράς, με μερίδιο 28% τον Ιούνιο και πωλήσεις 34.200 οχημάτων.
Στην Κίνα πήγαν τα εργοστάσια των Ευρωπαίων κατασκευαστών
Αυτή τη στιγμή πολλά εργοστάσια δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν αποσυρθεί από την αγορά της Ρωσίας παίρνουν ξανά ζωή συναρμολογώντας «τοπικά» κινεζικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, το παλιό εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα, στο οποίο μέχρι πρότινος κατασκευάζονταν μοντέλα όπως το Arkana και το Duster της ομογάλακτης Dacia, ξεκίνησε τώρα να κατασκευάζει οχήματα της JAC τα οποία «φορούν» το σήματα Moskvitch – της εμβληματικής ρωσικής μάρκας που κατασκεύασε αυτοκίνητα για τελευταία φορά στο εργοστάσιο το 2002.
«Αναβίωση» προβλέπεται και για τα μοντέλα της Volga, που από… κάτω θα φέρουν τα μηχανικά και όχι μόνο μέρη μοντέλων της κινεζικής Changan. Αυτά τα μοντέλα θα «γεννιούνται» στις εγκαταστάσεις του Gaz στο Nizhny Novgorod- στις οποίες κατασκευάζονταν αρχικά τα μοντέλα της Volga αλλά και μοντέλα της VW μέχρι την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.
Η Avtotor, από την μεριά της, που μέχρι πριν λίγα χρόνια κατασκεύαζε μοντέλα των BMW, Hyundai και Kia στο Kaliningrad, συναρμολογεί τώρα μια σειρά από αυτοκίνητα κινεζικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των BAIC, DFSK, Foton, Jetour, JMC και SWM.
Επίσης, το παλιό εργοστάσιο της VW στην Kaluga πρόκειται να ξεκινήσει ξανά τις εργασίες του την 1η Αυγούστου, ανέφερε η Avtostat, χωρίς ωστόσο να αναφέρει τους συνεργάτες της.
Διαβάστε ακόμη εδώ: Τσιγάρο, καφές, γκάζια και σχισμένα φεγγάρια