Πως η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει την αυτοκινητοβιομηχανία

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον κόσμο. Αυτό περιλαμβάνει και την αυτοκινητοβιομηχανία. Ποιοι είναι όμως οι βασικοί τομείς της, που μετασχηματίζονται;

Η αυτονομία επιπέδου 5, που σημαίνει αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, απαιτεί τεχνητή νοημοσύνη. Ρoμποταξί με αυτή τη δυνατότητα περιφέρονται στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, του Πεκίνο και σε μερικές άλλες δοκιμαστικές τοποθεσίες αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Αν και παραμένουν ερωτηματικά για το αν το σύστημα είναι ασφαλές σε όλες τις πιθανές συνθήκες, το μέγεθος της αγοράς για τα αυτόνομα οχήματα αναμένεται να τριπλασιαστεί σχεδόν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, από 41,1 δισ. δολάρια φέτος σε 114,5 δισ. δολάρια μέχρι το 2029.

 autonomous car

Αυτονομία
Τα επίπεδα 1 και 2 (που μοιάζουν περισσότερο με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού) εξακολουθούν να είναι τα πιο διαδεδομένα, ενώ η «πραγματική» ελευθερία ξεκινά από το επίπεδο 3 (π.χ. ημι-αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους, σε μποτιλιαρίσματα και σε χώρους στάθμευσης), το οποίο εξακολουθεί να είναι σπάνιο. Η Honda έφερε στην αγορά ένα σύστημα επιπέδου 3 στην Ιαπωνία το 2021, η Mercedes στη Γερμανία, την Κίνα και ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ, ενώ η BMW θα το κάνει στη Γερμανία πριν από το τέλος του έτους.

ADAS

Ασφάλεια
Ακόμα και χωρίς αυτονομία επιπέδου 5, η συνδεσιμότητα με τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια επί του οχήματος, κυρίως χάρη στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), όπως η αυτόματη πέδηση, η ανίχνευση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, ακόμα και η ανίχνευση κόπωσης.

Διαχείριση στόλου
Η τεχνητή νοημοσύνη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην προληπτική συντήρηση. Με την ανάλυση δεδομένων του οχήματος, μπορεί να προβλέψει μηχανικές βλάβες και να προτείνει την αντικατάσταση ή την επισκευή ορισμένων εξαρτημάτων. Ως σημαντική πηγή δυνητικής εξοικονόμησης κόστους, η προγνωστική συντήρηση γίνεται ουσιαστικό μέρος της διαχείρισης στόλου. Η Arval, για παράδειγμα, διαθέτει ήδη 650.000 συνδεδεμένα οχήματα στο στόλο της, τα οποία στοχεύει να έχει συνδέσει σε ποσοστό 80% έως το 2025, γεγονός που θα αυξήσει το πεδίο εφαρμογής της εταιρείας χρηματοδοτικής μίσθωσης για την προγνωστική συντήρηση.

Εξατομίκευση
Τα υψηλά συνδεδεμένα οχήματα -γνωστά και ως οχήματα καθορισμένα από λογισμικό (SDV)- θα είναι πλούσια σε δεδομένα και θα προσφέρουν υψηλό βαθμό εξατομίκευσης. Σκεφτείτε ένα SDV ως το smartphone σας σε ρόδες, που σας επιτρέπει να παίζετε την αγαπημένη σας μουσική, να προσθέτετε στη λίστα με τα ψώνια σας και πολλά άλλα. Οι κατασκευαστές δαπανούν τεράστια ποσά σε αυτόν τον τομέα. Η VW έχει προϋπολογίσει 122 δισεκατομμύρια ευρώ για την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση μεταξύ 2023 και 2027. Το 2023 η Honda συνεργάστηκε με τη Sony για να λανσάρει την Afeela, μια μάρκα κινητικότητας με ένα εξαιρετικά συνδεδεμένο πρωτότυπο με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Και η Stellantis συνεργάζεται με την Amazon για να σχεδιάσει το λογισμικό για το έξυπνο πιλοτήριο της, το οποίο θα ενσωματωθεί σε όλες τις θυγατρικές της.

Ταξιδιωτική βοήθεια
Με την ενσωμάτωση του ChatGPT ή/και παρόμοιων διεπαφών συνομιλίας AI, οι κατασκευαστές (συμπεριλαμβανομένων των Stellantis και Mercedes-Benz) δημιουργούν έναν βοηθό ταξιδιού για τους οδηγούς και τους επιβάτες τους. Η συνομιλία με την τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λειτουργήσει ως τουριστικός οδηγός ή να βοηθήσει στην αυτοματοποίηση των ψηφιακών πληρωμών και πολλά άλλα.

Βιωσιμότητα
Με τα συνδεδεμένα οχήματα, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη βελτιστοποίηση των ταξιδιών, τη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής, την παροχή συμβουλών σχετικά με τη στάθμευση κ.λπ. Αυτό θα συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών CO2.

Η McLaren βάζει πλώρη για τον τίτλο | Speedzone Podcast EP55