Toyota Yaris Cross: αναμένεται στην Κύπρο το φθινόπωρο
Με την παρουσίαση του υβριδικού και τετρακίνητου Toyota Yaris Cross, η ιαπωνική μάρκα εισέρχεται με δυναμικό τρόπο στην κατηγορία των B-SUV.
Οι άνθρωποι της Toyota τονίζουν πως δεν πρόκειται για ένα Yaris με άλλο αμάξωμα και υπερυψωμένη οροφή, αλλά για ξεχωριστό μοντέλο στην κατηγορία B-SUV, που χαρακτηρίζεται από συμπαγή και δυναμικό σχεδιασμό. Οι προσδοκίες της Toyota από το Yaris Cross είναι υψηλές, καθώς στόχος της εταιρείας είναι να αποσπάσει περισσότερο από 8% των πωλήσεων της κατηγορίας και σε συνδυασμό με το Yaris hatchback, να αντιπροσωπεύουν έως το 2025, περίπου το 30% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη.
Το Toyota Yaris Cross θα κατασκευάζεται, όπως και το Yaris Hatchback, στη μονάδα της Toyota Motor Manufacturing France, που βρίσκεται κοντά στην Valenciennes της Γαλλίας, γεγονός που πιστοποιεί και τον ευρωπαϊκό του προσανατολισμό. Με το συγκεκριμένο μοντέλο, η Toyota αποκτά μια πλήρη γκάμα στα SUV, καθώς διαθέτει προτάσεις στα B (Yaris Cross), C (C-HR) και D (RAV4) segments της κατηγορίας.
Εξωτερική εμφάνιση
Το Toyota Yaris Cross είναι το δεύτερο μοντέλο της Toyota, μετά το Yaris hatchback, που βασίζεται στην πολυχρηστική πλατφόρμα GA-B. Έχοντας εκμεταλλευθεί τις δυνατότητες που παρέχει η συγκεκριμένη βάση, οι άνθρωποι της Toyota στόχευσαν στο βέλτιστο συνδυασμό εξωτερικών διαστάσεων, ευρυχωρίας και απόδοσης του αυτοκινήτου στο δρόμο.
Από τη στιγμή που αναφερόμαστε σε ένα crossover, ακόμη ένας σημαντικός στόχος είναι ο επιτυχής συνδυασμός των χαρακτηριστικών ενός SUV και ενός οχήματος πόλης. Το αμάξωμα του Toyota Yaris Cross έχει προφανώς ψηλώσει, με την απόσταση από το έδαφος να έχει αυξηθεί κατά 30 χιλιοστά. Αν και έχει το ίδιο μεταξόνιο με το Yaris hatchback (2.560 mm), το Yaris Cross είναι κατά 240 χιλιοστά μακρύτερο (4.180 mm), με τα 60 χιλιοστά να έχουν προστεθεί στο εμπρός και τα 180 στο πίσω μέρος, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη ευρυχωρία στο εσωτερικό. Όσον αφορά στο πλάτος (1.765 mm) είναι φαρδύτερο κατά 20 χιλιοστά, τη στιγμή που το ύψος (1.560 mm) έχει αυξηθεί κατά 90 χιλιοστά.
Από πλευράς σχεδιασμού, σκοπός ήταν ο συνδυασμός της ελκυστικής εμφάνισης, με υψηλά επίπεδα πρακτικότητας. Για να έχουν πλήρη άποψη όσων αναζητά το αγοραστικό κοινό, προτού “σχηματοποιήσουν” το Yaris Cross, οι άνθρωποι της Toyota πραγματοποίησαν σειρά συνεντεύξεων με υποψήφιους πελάτες. Για να μιλήσουμε σε γλώσσα internet, οι λέξεις “robust” και “minimalistic” αποτέλεσαν τα keywords των σχεδιαστών της ιαπωνικής μάρκας, ώστε το αυτοκίνητο να διαθέτει τη δυναμική ενός SUV και τις συμπαγείς διαστάσεις ή την ευκινησία ενός αυτοκινήτου πόλης.
Για να αποκτήσει αύρα πολυτέλειας, που επίσης αποτελεί ζητούμενο σε αυτή την κατηγορία, το σχήμα του Toyota Yaris Cross, παραπέμπει σε διαμάντι, ενώ τα φτερά έχουν φουσκώσει για να προσδώσουν σπορ χαρακτήρα. Εκτός από τα παραπάνω και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η αθλητική εικόνα του Yaris Cross συμπληρώνεται από τους μεγάλους τροχούς, οι οποίοι φτάνουν μέχρι τις 18 ίντσες. Ακόμη, ο συνδυασμός των οριζόντια τοποθετημένων πίσω φωτιστικών σωμάτων παραπέμπει ευθέως στο Yaris hatchback, ενώ η μεγαλύτερη και πιο τετράγωνη πίσω πόρτα, δείχνει τις αυξημένες δυνατότητες καθημερινής χρήσης.
Εσωτερικό
Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης, η πρακτικότητα και η ευρυχωρία, είναι 3 στοιχεία που καταδεικνύουν τον χαρακτήρα του Toyota Yaris Cross. Όπως ανακοίνωσε η Toyota, η χωρητικότητα αποσκευών φτάνει στα 390 λίτρα.
Φυσικά, αρκετές είναι και οι δυνατότητες διαμόρφωσης. Στο πίσω μέρος, η πόρτα έχει δυνατότητα ενεργοποίησης με πέρασμα του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα, στην περίπτωση που τα χέρια του οδηγού είναι γεμάτα με αποσκευές. Παράλληλα, στο πορτ παγκάζ υπάρχει δυνατότητα προσαρμογής του ύψους ή διαμόρφωσης του χώρου ανάλογα με τις ανάγκες φόρτωσης, με τον οποίο μπορεί να προκύψει και μια επιπλέον περιοχή αποθήκευσης. Ταυτόχρονα, στο χώρο αποσκευών υπάρχει ένα νέο σύστημα ζωνών, με τις οποίες μπορούν να ασφαλιστούν τα αντικείμενα που έχουν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος, ώστε να μη μετακινούνται κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Υβριδικό
Το Toyota Yaris Cross, επωφελείται από την τεχνογνωσία της Toyota στα υβριδικά οχήματα. Άλλωστε, το Yaris ήταν το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποίησε υβριδικό σύστημα στο B-Segment το 2012 και μέχρι σήμερα, έχει σημειώσει περισσότερες από 500.000 πωλήσεις στην Ευρώπη.
Επιστρέφοντας στο Toyota Yaris Cross, το μικρότερο πια SUV της ιαπωνικής εταιρείας, θα εφοδιάζεται με το 3κύλινδρο υβριδικό κινητήριο σύστημα 1,5 λίτρων, που έχει ως βάση τους μεγαλύτερους κινητήρες 2 ή 2,5 λίτρων που εφοδιάζουν τα Corolla, C-HR, RAV4 και Camry. Ο κινητήρας βενζίνης συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου, αποδίδοντας συνολικά 116 ίππους.
Σύμφωνα με την Toyota, η θερμική απόδοση του κινητήρα είναι 40%, που την καθιστά καλύτερη σε σύγκριση με κινητήρες πετρελαίου και βοηθά στην επίτευξη καλύτερης κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Οι οποίες, με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις, υπολογίζονται κάτω από 90 γρ./χλμ. για την προσθιοκίνητη έκδοση και κάτω από 100 γρ./χλμ. για την τετρακίνητη εκδοχή, σε κύκλο NEDC. Οι αντίστοιχες μετρήσεις σε κύκλο WLTP, είναι κάτω από 120 και 135 γρ./χλμ.
Τετρακίνητο
Ένα χαρακτηριστικό που κάνει το Toyota Yaris Cross να ξεχωρίζει είναι η τετρακίνηση, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε υβριδικό μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. μεταφέρει ροπή στον πίσω άξονα κατά την επιτάχυνση ή το άφημα του γκαζιού.
Το προηγμένο τεχνολογικά σύστημα AWD-i, μέσω του οποίου το Yaris Cross αποκτά δυνατότητα πιο άνετης κίνησης σε περιβάλλον μειωμένης πρόσφυσης, είναι ηλεκτρικό, πιο συμπαγές και ελαφρύ από αντίστοιχες μηχανικές μονάδες τετρακίνησης. Η ροπή στον πίσω άξονα μεταφέρεται μέσω πατήματος ή αφήματος στο γκάζι. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ ενεργοποιεί την τετρακίνηση αν ανιχνευθούν συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, όπως βρεγμένο πλακόστρωτο οδόστρωμα, χιόνι, άμμος κλπ.. Τα δύο παραπάνω στοιχεία, βοηθούν στην επίτευξη μικρότερης κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα τετρακίνητα οχήματα της B-SUV κατηγορίας.
Το νέο crossover της Toyota διαθέτει τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας τελευταίας εξέλιξης, τα οποία εντάσσονται στο Toyota Safety Sense και περιλαμβάνουν ειδοποιήσεις του οδηγού για επικείμενο κίνδυνο ή ακόμη και παρέμβαση στο σύστημα πέδησης ή στο σύστημα διεύθυνσης, εφόσον κριθεί αναγκαίο.