Παρά την πτώση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων τον Μάιο στην Ευρώπη, η πορεία της αγοράς για το σύνολο του πρώτου πενταμήνου του έτους καταγράφει θετικό πρόσημο (+4,6%, 4,6 εκατ. μονάδες) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ, σημειώνοντας μείωση σε σχέση με το μερίδιό τους (βλ. 13,8%) το προηγούμενο έτος. Εν τω μεταξύ, τα υβριδικά-ηλεκτρικά συνέχισαν να επεκτείνουν την παρουσία τους, αυξάνοντας το μερτικό τους από 25% που ήταν το 2023 σε σχεδόν 30%. Το συνδυασμένο μερίδιο των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 48,5%, από 52,1%, αντιπροσωπεύοντας πλέον λιγότερο από το ήμισυ της αγοράς.
Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 12% φτάνοντας τις 114.308 μονάδες, με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να πέφτει στο 12,5%. Το Βέλγιο –τώρα η τρίτη μεγαλύτερη αγορά σε όγκο για τα BEV– και η Γαλλία ήταν οι μόνες βασικές αγορές που κατέγραψαν ανάπτυξη, με 44,8% και 5,4%, αντίστοιχα. Αντίθετα, η Γερμανία (-30,6%) και η Ολλανδία (-11,7%) παρουσίασαν σημαντική πτώση τον περασμένο μήνα. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, ταξινομήθηκαν συνολικά 556.276 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν επίσης πτώση 14,7% τον περασμένο μήνα, με σημαντικές μειώσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές: το Βέλγιο (-36,6%) και τη Γαλλία (-19,4%). Η Γερμανία σημείωσε μέτρια αύξηση 1,7%, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη συνολική αρνητική τάση. Τον Μάιο, τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 6,5% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, με 59.333 πωλήσεις.
Παρά τη συνολική πτώση της αγοράς, τα υβριδικά-ηλεκτρικά (HEV) ήταν το μόνο τμήμα της αγοράς που παρουσίασε ανάπτυξη, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 16,2% τον Μάιο σε πάνω από 272.568 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτήν την κατηγορία – η Γαλλία (+38,3%), η Ισπανία (+25,4%) και η Ιταλία (+7,4%) – κατέγραψαν σταθερά κέρδη, ενώ η Γερμανία σημείωσε ελαφρά πτώση της τάξης του 0,7%. Αυτή η ανάπτυξη ώθησε το μερίδιο αγοράς του HEV σε σχεδόν 30%, από 25% τον Μάιο του 2023.
Οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5,6% αγγίζοντας τις 323.551 μονάδες, με αξιοσημείωτη πτώση σε βασικές αγορές όπως η Γαλλία (-20,3%) και η Ισπανία (-1,8%). Από την άλλη πλευρά, η Ιταλία και η Γερμανία σημείωσαν μέτριους ρυθμούς ανάπτυξης 4,1% και 2,1% αντίστοιχα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των εν λόγω οχημάτων μειώθηκε από 36,5% σε 35,5% σε σύγκριση με τον Μάιο του προηγούμενου έτους.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ οχημάτων σημείωσε ακόμη πιο απότομη πτώση της τάξης του 11,4% (118.733 μονάδες), αντιπροσωπεύοντας το 13% της αγοράς. Σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-30,5%), η Γαλλία (-24,8%) και η Ισπανία (-15,4%).