Bosch: H Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εμμονή με την ηλεκτροκίνηση
Η γερμανική Bosch ψέγει την Ευρωπαϊκή Ένωση για την εμμονή της στην ηλεκτροκίνηση δηλώνοντας ότι εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υδρογόνο και τα e-fuels, αποτελούν καλύτερες επιλογές όσον αφορά το στόχο μείωσης των εκπομπών ρύπων.
Ο Volkmar Denner, CEO της Bosch, στρέφει τα πυρά του στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατηγορώντας την ότι έχει «εμμονή» με τα ηλεκτρικά οχήματα παραβλέποντας άλλες τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών, όπως το υδρογόνο και e-fuels.
Σε σχετικές δηλώσεις του που δημοσιοποίθηκαν στο επίσημο site της εταιρείας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Bosch, αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Η δράση για το κλίμα δεν αφορά το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για το τέλος των ορυκτών καυσίμων. Και ενώ η ηλεκτροκινητικότητα και η πράσινη ενέργεια ως προς τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων καθιστούν τις οδικές μεταφορές ουδέτερες σε εκπομπές άνθρακα, το ίδιο κάνουν και τα ανανεώσιμα καύσιμα».
Ο CEO της Bosch, που σήμερα αποτελεί τον μεγαλύτερο προμηθευτή εξαρτημάτων στον τομέα της αυτοκίνησης στην Ευρώπη, κατηγόρησε ανοιχτά την ΕΕ ότι επικεντρώνεται στον «βραχυπρόθεσμο στόχο» της εξάλειψης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ «αποφεύγει να μιλά για τις συνέπειες που θα έχει στην απασχόληση».
Και προσέθεσε:
«Όταν ο Κένεντι ανακοίνωσε τον φιλόδοξο στόχο να στείλει τον άνθρωπο στο φεγγάρι, άφησε στους μηχανικούς να αποφασίσουν πώς θα το πετύχουν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διατρέχει τον κίνδυνο να κάνει το αντίστροφο. Με την πολιτική που ακολουθείται, η οποία στην πραγματικότητα ισοδυναμεί με μονοπώλιο στον τομέα της τεχνολογίας, η προσεδάφιση στη Σελήνης δεν θα είχε επιτευχθεί».
«Τελικά η Ευρώπη δεν θα είναι σε θέση να επιτύχει την κλιματική ουδετερότητα χωρίς το υδρογόνο. Αν η κοινωνία μας θέλει πραγματικές δράσεις για το κλίμα, είναι σημαντικό να συνδυάσουμε τις τεχνολογίες», προσέθεσε ο Volkmar Denner.
Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η Bosch, η οποία έχει ήδη επενδύσει 5 δις ευρώ τόσο στις τεχνολογίες ηλεκτρικών οχημάτων όσο και στο υδρογόνο, ισχυρίζεται ότι οι κινητήρες ντίζελ και βενζίνης έχουν προχωρήσει σε τέτοιο σημείο που πλέον «δεν έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα».
Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας Stefan Hartung δήλωσε μάλιστα μιλώντας σε δημοσιογράφους ότι η Bosch «θα συνεχίσει να επενδύει στην τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης για τουλάχιστον άλλα 20-30 χρόνια».