Οδηγούμε το νέο Cupra Leon στη Βαρκελώνη

Το απολαυστικό μικρομεσαίο ανανεώθηκε αισθητικά, αλλά και τεχνολογικά, αποκτώντας και νέες εκδόσεις Plug-in Hybrid και VZ.

Η Cupra ανανέωσε το Leon, τόσο αισθητικά, όσο και σε επίπεδο τεχνολογίας, με την νέα, αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων να δίνει επιπλέον ώθηση στο μοντέλο. Προτάσσει ως προεξέχων χαρακτηριστικό του, το σπορ DNA και το υποστηρίζει με μια εξτρίμ έκδοση, απόδοσης 333 ίππων, που συνοδεύεται από βελτιώσεις στο πλαίσιο και αφορά αποκλειστικά την έκδοση Sportstourer και όχι την περισσότερο γνωστή μας 5θυρη.

Αποτελεί μια από τις λίγες πλέον σπορ προτάσεις στην κατηγορία, καθώς ο ανταγωνισμός αποσύρει σιγά-σιγά τις αντίστοιχες εκδόσεις από τη γκάμα του, αφήνοντας χώρο στους λίγους ρομαντικούς, κατασκευαστές και αγοραστές, που συνεχίζουν να πιστεύουν στην οδηγική απόλαυση.

Εξωτερικά…

Το Cupra Leon πάντα είχε ενδιαφέρον οδηγικά, κάτι που συνεχίζει να κάνει και στην ανανεωμένη εκδοχή του, η οποία μάλιστα εισάγει και τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της ισπανικής φίρμας, με το χαρακτηριστικό «ρύγχος καρχαρία» όπως το αποκαλεί η ίδια η εταιρεία. Το εμπρός μέρος είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, με νέο προφυλακτήρα που διακρίνεται για τη μεγάλη εισαγωγή αέρα. Επίσης το σήμα της εταιρείας έχει σκαρφαλώσει στο άνω μέρος και στέκεται εμπρός από το μυώδες καπό.

Cupra Leon 2024

Τα φωτιστικά σώματα LED, με τα τριγωνικά μοτίβα αποτελούν τη νέα ταυτότητα του Leon. Πατάει σε νέας σχεδίασης τροχούς αλουμινίου, ενώ πίσω ξεχωρίζει η φωτεινή μπάρα, που διατρέχει όλο το πλάτος της πέμπτης πόρτας και ενσωματώνει το λογότυπο της εταιρείας, το οποίο με τη σειρά του είναι και αυτό φωτιζόμενο. Το diffuser μαζί με τις τραπεζοειδούς σχήματος εξατμίσεις ή τις διπλές, ανάλογα με τις έκδοση και τη διακριτική αεροτομή, ενισχύουν τη σπορ εικόνα του μοντέλου.

Εσωτερικά…

Στο εσωτερικό αναβαθμισμένη είναι τόσο η εικόνα, όσο και η ποιότητα. Μια μεγάλη οθόνη 12,9 ιντσών που είναι τοποθετημένα στο κέντρο του ταμπλό, δεν είναι δυνατόν να περάσει απαρατήρητη, συγκεντρώνοντας εκτός από βλέμματα και όλες τις πληροφορίες που αναζητάς για το αυτοκίνητο. Έχει νέο λογισμικό, που καθιστά τη λειτουργία πιο εύκολη, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Cupra Leon 2024

Ενσωματώνει χειριστήρια για το κλιματιστικό, αλλά και μια μπάρα αφής στο κάτω μέρος. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων συμπληρώνει την τεχνολογική εικόνα του νέου Leon, με το τιμόνι που διαθέτει πολλά χειριστήρια να ξεχωρίζει. Εκεί είναι τοποθετημένο και το μπουτόν εκκίνησης, όπως και ένα ακόμα για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης.

Cupra Leon 2024

Έμφαση στη βιωσιμότητα έχει δοθεί από την Cupra, καθώς τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, εκτός από πιο ποιοτικά είναι και ανακυκλωμένα κατά 73%, όσον αφορά αυτά τα καθίσματα. Τα τελευταία είναι ανασχεδιασμένα, με όμορφη εμφάνιση, καλή στήριξη και άνεση και σε βάζουν στο… σπορ παιχνίδι. Για τους λάτρεις του ήχου, υπάρχει προαιρετικά ένα σύστημα Sennheiser Mobility, με 12 ηχεία και ισχύ 390 Watt.

Κινητήρες…

Το νέο Cupra Leon έρχεται με εμπλουτισμένη γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει τέσσερις τεχνολογίες. Πιο συγκεκριμένα, δίπλα στην απλή έκδοση βενζίνης TSI, τοποθετείται τώρα μια ήπια υβριδική έκδοση (eTSI), αλλά και μια νέα γενιά Plug-in Hybrid εκδόσεων (eHybrid), με την έκδοση diesel (TDI) να ολοκληρώνει τη γκάμα. Η απόδοση του νέου 5θυρου και Sportstourer Leon ξεκινάει από τους 150 ίππους και φτάνει στους 333 ίππους με την προσθήκη ενός νέου κινητήρα, που θα εφοδιάζει αποκλειστικά τη station wagon εκδοχή του μοντέλου.

Όλοι οι κινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι, με την εισαγωγική έκδοση να εφοδιάζεται με ένα 4κύλινδρο κινητήρα 1.5 TSI, 150 ίππων. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, που στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς, τόσο όσον αφορά την 5θυρη, όσο και τη Sportstourer εκδοχή.

Cupra Leon 2024

Στην αντίπερα όχθη, υπάρχει η 2λιτρη έκδοση με απόδοση 300 ίππων, που συναντάμε στο 5θυρο Leon και συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, που στέλνει την ισχύ στους εμπρός τροχούς. Για την καλύτερη μεταφορά της δύναμης στο δρόμο, φροντίζει ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Όσον αφορά την πιο πρακτική έκδοση Sportstourer, δεν στέκεται μόνο εκεί, καθώς είναι και η ισχυρότερη στη γκάμα του Leon, αλλά και η πιο δυνατή που είχε μέχρι τώρα. Αναφερόμαστε στη νέα 2.0 TSI, με βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 333 ίππους στην έκδοση VZ. Ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη DSG, στέλνει τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς, ενώ διαθέτει και τεχνολογία κατανομής ροπής (torque splitter).

Cupra Leon Sportstourer 2024

Η Cupra έχει εξελίξει ειδικά προγράμματα οδήγησης για αυτή την πανίσχυρη έκδοση, ενώ έχει εξελίξει το πλαίσιο με πιο δυναμικά χαρακτηριστικά. Το σύστημα torque splitter ελέγχεται ηλεκτροϋδραυλικά με δύο ανεξάρτητους συμπλέκτες, στέλνοντας την απαραίτητη ροπή σε κάθε πίσω τροχό. Επιπλέον, διαθέτει Drift Mode, το οποίο συνδυάζει το torque splitter, με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, για προσφέρει τη συγκεκριμένη λειτουργία.

Οι κορυφαίες εκδόσεις του Leon, η hatchback με τους 300 ίππους και η Sportstourer με τους 333 ίππους εφοδιάζονται με φρένα 18 ιντσών, ενώ, προαιρετικά διαθέσιμο είναι ένα κιτ της Akebono με 6πίστονες δαγκάνες, που αναβαθμίζει σημαντικά το σύστημα πέδησης.

Cupra Leon 2024

Πιο κάτω στην εισαγωγική έκδοση με τον 4κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα, συναντάμε πλέον μια ήπια υβριδική έκδοση eTSI, που αφορά και τους δύο τύπους αμαξώματος. Αυτή συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων και δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα. Αποδίδει 150 ίππους, όπως και η απλή βενζίνης, αλλά διαθέτει και ένα σύστημα που χρησιμοποιεί μια μίζα – γεννήτρια 48V και μπαταρία ιόντων λιθίου.

Τη γκάμα του Leon, τόσο στην 5θυρη, όσο και στη Sportstourer εκδοχή του, εμπλουτίζουν οι δύο εκδόσεις Plug-in Hybrid (eHybrid), με απόδοση 204 και 272 ίππων. Αμφότερες έχουν βάση τον turbo κινητήρα βενζίνης 1.5 TSI, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με μεγαλύτερη μπαταρία και ωφέλιμη χωρητικότητα 19,7 kWh. Έτσι, τώρα έχει σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, που αγγίζει τα 100 χιλιόμετρα. Η μπαταρία μπορεί πλέον να φορτιστεί γρήγορα με έως και 50 kW (DC) ή στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα Wallbox 11 kW (προηγουμένως 3,6kW).

Στο δρόμο…

Το νέο Cupra Leon συνεχίζει στα χνάρια του προκατόχου του, κρατώντας ψηλά τη… σπορ σημεία. Είναι άμεσο σε κάθε περίπτωση, ακόμα και στην εισαγωγική του έκδοση, ενώ μοιάζει, οι μηχανικοί της ισπανικής φίρμας να έχουν βρει τον ιδανικό συνδυασμό «σκληρότητας» της ανάρτησης, που δεν ζημιώνει την άνεση, ενώ παράλληλα ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος.

Cupra Leon 2024

Η κορυφαία έκδοση Sportstourer VZ των 333 ίππων, διακρίνεται ακόμα περισσότερο στο δρόμο, καθώς έχει διαφορετικές ρυθμίσεις πλαισίου, που το κάνουν ακόμα πιο σφιχτό, άμεσο στις εντολές του οδηγού και άκρως αποτελεσματικό, χάρη και στην εξελιγμένη τετρακίνηση 4Drive. Σε μια κλειστή από την οργάνωση με την αρωγή της τοπικής αστυνομίας, ορεινή διαδρομή, που είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε, το πανίσχυρο Sportstourer VZ έδειξε τις αρετές του.

Cupra Leon Sportstourer 2024

Πρόσφυση που, μαζί με την εξαιρετική ισπανική άσφαλτο, μοιάζει ανεξάντλητη, άμεση απόδοση από τον κινητήρα, αλλά και το σύστημα, που δεν… χαζεύει, ψάχνοντας τρόπο να τη βγάλει στο δρόμο. Τιμόνι… κοφτερό, γρήγορο με το σωστό βάρος, που επιτρέπει στον οδηγό να γνωρίζει με ακρίβεια τη θέση των εμπρός τροχών. Τα φρένα της Akebono (έξτρα) εξίσου αποτελεσματικά, χωρίς να δείξουν σημάδια κούρασης ή δυσαρέσκεια στην κακομεταχείριση που δέχτηκαν από τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου, αλλά και τον Marc Gene, τον γνωστό και καταξιωμένο οδηγό αγώνων, που έδινε το ρυθμό εμπρός.

Συμπερασματικά

Το ανανεωμένο Cupra Leon διατηρεί στο ακέραιο τον σπορ χαρακτήρα του, ο οποίος μάλιστα παρουσιάζεται και ενισχυμένος στα σημεία. Η αισθητική αλλαγή προκύπτει από τη νέα εταιρική ταυτότητα της ισπανικής φίρμας, έχοντας με τη σειρά της το δικό της ενδιαφέρον, σε ένα τομέα που εξάλλου είναι εντελώς υποκειμενικός. Οι αναβαθμίσεις στο εσωτερικό κρίνονται απόλυτα επιτυχημένες, με την εικόνα, αλλά και την ευχρηστία να έχουν πάρει πόντους.

Cupra Leon 2024