Η Koenigsegg βρήκε γιατί κάηκε η Jesko στην Ελλάδα
Άμεσα ήταν τα αντανακλαστικά της σουηδικής Koenigsegg, η οποία εντόπισε και ανακοίνωσε πριν λίγες ώρες την αιτία που προκάλεσε τη φωτιά που έκαψε ολοσχερώς την διαβοήτη πλέον Jesko στην Αττική Οδό.
Δεν έχει περάσει πάνω από μια εβδομάδα από τη ημέρα που μια Koenigsegg Jesko πήρε φωτιά κινούμενη στην Αττική Οδό. Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που ένα supercar με κινητήρα εσωτερικής καύσης τυλίγεται στη φλόγες με αποτέλεσμα την ολική καταστροφή του, η είδηση έκανε αμέσως τον γύρο του κόσμου.
Λίγες μέρες μετά, η Koenigsegg, μέσω σχετικής ειδοποίησης που απέστειλε, προέτρεψε όλους τους ιδιοκτήτες του μοντέλου να ακινητοποιήσουν τα αυτοκίνητα τους έως ότου διερευνηθούν από την ίδια τα αίτια που προκάλεσαν την φωτιά – και οδήγησαν στην καταστροφή του πανάκριβου σουηδικού υπερ-αυτοκινήτου.
‘Οπερ και εγένετο, καθώς χθες το βράδυ η Koenigsegg, μέσω μιας μακροσκελούς δήλωσής της που αναρτήθηκε στον λογαριασμό της σε γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, είπε ότι εντόπισε την αιτία και πως άμεσα θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση του ζητήματος στις υπάρχουσες Jesko αλλά και σε εκείνες που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή.
Η σχετική ανακοίνωση της Koenigsegg αναφέρει τα εξής:
«Μετά το συμβάν την περασμένη εβδομάδα στην Ελλάδα, όπου μια Jesko πήρε φωτιά, υπήρξε μια συνεχής έρευνα στην Koenigsegg προκειμένου να καταλάβουμε τι συνέβη.
«Το πιο σημαντικό είναι ότι κανείς δεν τραυματίστηκε. Είμαστε πραγματικά ευγνώμονες για αυτό.
«Ζητήσαμε από όλους τους ιδιοκτήτες Jesko να σταματήσουν να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους έως ότου κατανοήσουμε καλύτερα την κατάσταση όσο εμείς συγκεντρώναμε όλα τα αυτοκίνητα στα δικά μας service center.
«Το ρεζερβουάρ καυσίμου καθώς και τα συστήματα λαδιού του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων ήταν ακόμη άθικτα στο όχημα μετά την κατάσβεση της πυρκαγιάς, και δεν επηρεάστηκαν από τη φωτιά, ούτε ήταν η πηγή της πυρκαγιάς.
«Ωστόσο, υπήρχε υδραυλικό υγρό πίσω από το αυτοκίνητο στον δρόμο. Με το δεδομένο αυτό ερευνήσαμε το υδραυλικό σύστημα πίεσης, που είναι και το μόνο σύστημα που περιέχει το συγκεκριμένο υγρό.
«Όταν είδαμε από κοντά το αυτοκίνητο διαπιστώσαμε επίσης ότι ένας σωλήνας του υδραυλικού συστήματος έχει ζημιά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Αυτό σε συνδυασμό με το υδραυλικό υγρό στο δρόμο ξεκάθαρα υποδηλώνουν ότι αυτή ήταν η αιτία της πυρκαγιάς.
«Τώρα ελέγχουμε την εγκατάσταση κάθε σωλήνα του υδραυλικού συστήματος σε όλα τα Jesko που είναι στην παραγωγή, και σε όλα τα Jesko που είναι στο δρόμο για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την όλη εγκατάσταση.
«Επιπλέον προσθέτουμε ένα ακόμη επίπεδο ασφάλειας δοκιμάζοντας και εξελίσσοντας μια ενημέρωση λογισμικού που θα μπορεί να εντοπίζει μια πιθανή πτώση πίεσης ή διαρροή σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο, και θα κλείνει το υδραυλικό κύκλωμα αμέσως, ώστε να αποφευχθεί μια φωτιά, ακόμα και αν υπάρξει ποτέ ξανά μια διαρροή.
«Στοχεύουμε να είμαστε σε θέση να διαθέσουμε την πρώτη έκδοση του λογισμικού του πρόσθετου αυτού χαρακτηριστικού στο τέλος της επόμενης εβδομάδας, ενώ στη συνέχεια θα ελέγξουμε ξανά τα αυτοκίνητα.
«Εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου στην Ελλάδα για τη διαρκή του υποστήριξη. Θα του δώσουμε ένα νέο αυτοκίνητο ώστε να συνεχίσει το ταξίδι του με την Koenigsegg.
«Με εκτίμηση, Christian von Koenigsegg».