Bugatti Tourbillon: Από άλλο πλανήτη
Διαβάστε πόσο θα κοστίζει και πόσους ίππους θα αποδίδει η νέα Bugatti Tourbillon.
Κοστίζει 3,6 εκατ. ευρώ, αποδίδει 1.800 ίππους και τροφοδοτείται από ένα υβριδικό σύστημα κίνησης με τρεις ηλεκτροκινητήρες και έναν ατμοσφαιρικό V16 κινητήρα. Ιδού η νέα Bugatti Tourbillon.
Αντί να κατασκευάσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό hypercar, όπως επιτάσσουν οι σύγχρονοι καιροί αλλά και οι στενές πλέον σχέσεις της με την Rimac, η Bugatti επέλεξε με την νέα Tourbillon τον… ενδιάμεσο δρόμο αποκαλύπτοντας και επίσημα την ολοκαίνουργια πρότασή της με ένα προηγμένο όσο και πανίσχυρο υβριδικό σύστημα κίνησης. Που, παρεμπιπτόντως, έχει στον πυρήνα του έναν 16κύλινδρο σε διάταξη V θερμικό κινητήρα – κάτι που είχαμε να δούμε από το μακρινό 1991 και την Cizeta V16T.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Mate Rimac, που από το καλοκαίρι του 2021 έχει αναλάβει να στρίβει το τιμόνι της ενοποιημένης πλέον Bugatti-Rimac, έχει δηλώσει ευθαρσώς τόσο με τον δημόσιο λόγο του όσο και κατ’ ιδίαν στα υψηλόβαθμα στελέχη της «μαμάς» VW ότι οι δυνητικοί αγοραστές των σύγχρονων hypercar δεν δείχνουν να… συμπαθούν και τόσο τα EVs εμμένοντας σε πιο παραδοσιακές λύσεις. Με λίγα λόγια, θέλουν να… μυρίζουν την βενζίνη και να ακούνε τον γνώριμο ήχο των πολυκύλινδρων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Και ενδεχομένως, όχι άδικα.
Τι εστί Bugatti Tourbillon
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Και εν προκειμένω, από την ονομασία του νέου hypercar της Bugatti που έρχεται στο φως 20 χρόνια μετά την πρεμιέρα της Veyron (και μόλις 8 μετά από εκείνη της Chiron) δανειζόμενο το όνομά του από τον μικροσκοπικό μηχανισμό στον οποίο οφείλεται η ακρίβεια των ρολογιών υψηλής τεχνολογίας. Σύμφωνα με την γαλλική εταιρεία, η παραγωγή της νέας Tourbillon δεν θα ξεπεράσει τις 250 μονάδες κοστίζοντας, ούτε λίγο ούτε πολύ, κοντά στα 3,6 εκατ. ευρώ ανά μονάδα.
Στέλνοντας οριστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τον W16 κινητήρα, η Bugatti Tourbillon τροφοδοτείται ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης με συνδυαστική ισχύ 1.800 ίππων – η καρδιά του οποίου ωστόσο είναι ένας ατμοσφαιρικός V16 κινητήρας 8,3 λίτρων με μήκος… 1 μέτρο και συνολικό βάρος 252 κιλών. Από μόνος του, αποδίδει 1.000 ονομαστικούς ίππους και 900 Nm ροπής, έχοντας την ικανότητα να περιστρέφεται αγόγγυστα έως και τις 9.000 σ.α.λ.
Αυτή η περίτεχνη και high-end σε απόλυτη απόδοση μονάδα συνεργάζεται αγαστά όχι με έναν, ούτε με δύο, αλλά με τρεις ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι έχουν εξελιχθεί από την Rimac. Οι δύο εξ αυτών βρίσκονται στον εμπρός άξονα, αποδίδοντας ισχύ 2×250 kW και ροπή στους τροχούς 3.000 Nm(!) και ο τρίτος των 250 kW στον πίσω άξονα. Όλοι… μαζί συνεισφέρουν στον V16 επιπλέον 800 ίππους.
Σύμφωνα με την Bugatti, πρώτη προτεραιότητα των τριών ηλεκτρικών μονάδων είναι να ενισχύουν την απόκριση του γκαζιού και να παρέχουν ροπή κατά τις αλλαγές ταχυτήτων. Το όλο πακέτο του συστήματος κίνησης συνεπικουρείται από μια μπαταρία με χωρητικότητα 24,8 kWh παρέχοντας ηλεκτρική αυτονομία έως και 60 χλμ. Όντας κάτι ασυνήθιστο για ένα PHEV, η μπαταρία αυτή υποστηρίζεται από ηλεκτρικό κύκλωμα 800V εξασφαλίζοντας φόρτιση 0-80% σε μόλις 12 λεπτά.
Από πλευράς επιδόσεων η Bugatti κάνει λόγο για χρόνο της τάξης των 2 δλ. για το «0-100», κάτω από 5 δλ. για το «0-200» και λιγότερο από 10 δλ. για το «0-300». Αλλά και σχεδόν 25 δλ. για το «0-400». Η δε τελική ταχύτητα της νέας Tourbillon είναι κλειδωμένη από τους δημιουργούς της στα 380 χλμ./ώρα. Ωστόσο, χάρη στο έξτρα… Speed Key, το γαλλικό hypercar απελευθερώνεται, φτάνοντας αισίως στα 445 χλμ./ώρα.
Η Bugatti Tourbillon εντός και εκτός
Εξωτερικά, το σχήμα του αυτοκινήτου των 1.995 κιλών μιλά από μόνο του, ακολουθώντας τη φόρμα του γράμματος C – αλλά και τη γνώριμη εν γένει σιλουέτα των προκατόχων του. Το μονοκόκ της Tourbillon είναι κατασκευασμένο από carbon, τα δε εμπρός και πίσω υποπλαίσια από αλουμίνιο, υλικό (και μάλιστα τρισδιάστατα εκτυπωμένο) το οποίο απαντάται και σε πολλά από τα επιμέρους φανερά και απόκρυφα μέρη του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό τα πράγματα διαφοροποιούνται σε σχέση με ό,τι ξέραμε σε μια προσπάθεια της Bugatti να προσδώσει στην καμπίνα της Tourbillon μια αίσθηση αναλογικότητας. Εδώ, βασικός πόλος έλξης δεν είναι άλλος από το… σύμπλεγμα ενδείξεων που παραπέμπει σε μηχανισμό ρολογιού, το οποίο βρίσκεται εμπρός από τον οδηγό. Αποτελούμενο από περισσότερα από 600 μικροσκοπικά εξαρτήματα και χρησιμοποιώντας πολύτιμα υλικά όπως τιτάνιο, ζαφείρι και ρουμπίνι, οι μηχανισμοί των εν λόγω ενδείξειων ζυγίζουν μόλις 700 γραμμάρια και έχουν κατασκευαστεί με ανοχή όχι μεγαλύτερη από 50 microns (0,05 χλστ.).
Εξίσου ιδιαίτερο είναι και το τιμόνι, τα οποίο διαθέτει σταθερή πλήμνη και ακτίνες στερεωμένες στο πίσω μέρος του όλου συγκροτήματος, ώστε τα όργανα να είναι πάντα ορατά, ανεξάρτητα από τη θέση του πηδαλίου. Την ίδια στιγμή, τα… σωθικά των χειριστηρίων και ενδείξειων που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα είναι ορατά, όπως και εκείνα του πίνακα οργάνων. Μια μικρή οθόνη αφής είναι μεν παρούσα, αλλά κρυμμένη στο ταμπλό. Αυτή ενεργοποιείται ηλεκτρονικά και μόνο όταν το απαιτήσει ο οδηγός.