Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο Nissan Qashqai

Το νέο Nissan Qashqai που οδηγούμε για πρώτη φορά στην Πορτογαλία έχει όλα τα εχέγγυα για να διακριθεί εκ νέου στον ανηλεή, όπως εξελίσσεται, εμπορικό στίβο της κατηγορίας των C-SUV.

Τα SUV που έχουν καταφέρει με το σπαθί τους να αφήσουν ανεξίτηλο το στίγμα τους στο σύγχρονο αυτοκινητικό στερέωμα είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ένα από αυτά είναι σίγουρα και το Nissan Qashqai, ένα αυτοκίνητο που ήρθε σε… ανύποπτο χρόνο το μακρινό πλέον 2007 να δώσει σάρκα και οστά και να διαμορφώσει, εν γένει, με τα τεχνολογικό του ποιόν και την συνολική του φιλοσοφία μια ολόκληρη κατηγορία οχημάτων.

Έκτοτε, η μαγική συνταγή των Ιαπώνων, που ήρθε να «παντρέψει» με τον καλύτερο τρόπο γνωρίσματα που συναντούσε κανείς έως τότε τόσο στα γνώριμα μικρομεσαία «χάτς» της αγοράς όσο και στα παραδοσιακά για την εποχή εκείνη off-road μοντέλα, εμπλουτίστηκε και ενδυναμώθηκε με νέες τεχνολογίες και δυνατότητες κατακτώντας τόσο την καρδιά όσο και το νου των θιασωτών των Sport Utility Vehicles. Με το «αυθεντικό» Qashqai του 2007, αλλά και με τις επόμενες, ακόμα πιο προηγμένες δύο γενιές του, το 2014 και εν συνεχεία το 2020, το ιαπωνικό SUV κυριολεκτικά έσπασε τα ταμεία, έχοντας πλέον στο ενεργητικό του περισσότερες από 4,2 εκατπωλήσεις. Διόλου άδικα, έγινε έτσι το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Nissan στην Ευρώπη.

Nissan Qashqai

Σήμερα, ο Ιάπωνας σαμουράι επανέρχεται με την ίδια τόλμη που τον χαρακτήριζε και στο παρελθόν στην πρώτη γραμμή του πυρός στην κατηγορία των μεσαίων SUV, διαθέτοντας στο δυναμικό ουκ ολίγα ατού. Όπως η ανανεωμένη σχεδίαση και τα περισσότερα σε αριθμό high-end συστήματα ασφάλειας, άνεσης και υποβοήθησης οδήγησης. Και φυσικά, μια εγνωσμένης αξίας γκάμα κινητήριων συνόλων που δικαίως την εποχή του εξηλεκτρισμού που διανύουμε έχει στην κορυφή της σχετικής πυραμίδας την αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση e-Power. Με άλλα λόγια, αυτή που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πρώτη φορά στην Πορτογαλία κατά τη διάρκεια της επίσημης ευρωπαϊκής οδηγικής πρεμιέρας του νέου Nissan Qashqai.

Nissan Qashqai

Το θεαθήναι του νέου Nissan Qashqai

Άμεσα αναγνωρίσιμο ως «Qashqai», το βαρύ πυροβολικό της Nissan στην κατηγορία των SUV οχημάτων ξεχωρίζει με μιας στη νεότερη εκδοχή χάρη στο ριζικά διαφοροποιημένο -και εντυπωσιακό, θα προσθέταμε- προσωπείο του. Εδώ, η εμπνευσμένη από τα σχέδια των αρχαίων ιαπωνικών πανοπλιών(!) εμπρός γρίλια έχει τον πρώτο λόγο, αποτελούμενη από πάμπολλα γυαλιστερά τρισδιάστατα στοιχεία σε μαύρο χρώμα, τα οποία φαίνονται να αιωρούνται στον χώρο μεταξύ του χείλους του καπό και του κάτω πλαισίου.

Nissan Qashqai

Νέοι είναι ασφαλώς και οι προβολείς, ενώ κάτω από κύριο σώμα τους απαντώνται πλέον τα φώτα ημέρας, τα οποία αποτελούνται από πέντε μικρά στοιχεία. Σε αντίθεση, το πίσω μέρος παραμένει αναλλοίωτο. Ή σχεδόν αναλλοίωτο, μιας και ο προφυλακτήρας είναι ελαφρώς διαφοροποιημένος σε σχεδίαση, ενώ τα γνώριμης αισθητικής φωτιστικά σώματα διαθέτουν τώρα νέο χρωματισμό που ενισχύει την ικανότητα θέασης των εσωτερικών τους στοιχείων. Το πακέτο των αλλαγών, πέρα από την προσθήκη τριών «φρέσκων» εξωτερικών χρωματισμών, συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες που «φτάνουν» σε διάμετρο έως και τις 20 ίντσες.

Nissan Qashqai

Δομικά πάντως το νέο Qashqai δεν διαφοροποιείται. Έτσι, με δεδομένο ότι ομάδα που συνεχίζει να κερδίζει δεν την αλλάζεις, εξακολουθεί να έχει τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με το παρελθόν, βασιζόμενο ταυτόχρονα στο ίδιο πάτωμα – το γνωστό CMF-C της συμμαχίας των Renault-Nissan-Mitsubishi.

Nissan Qashqai

Στα ενδότερα του νέου Nissan Qashqai

Παρά τις επεμβάσεις σε καίρια σημεία στο εσωτερικό του νέου Qashqai -κυρίως σε υλικά και επενδύσεις στις πιο πλούσιες εκδόσεις- το βάρος εδώ έχει πέσει στο εξοπλισμό και στα νέα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης οδήγησης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που κυριολεκτικά βρίθουν στην καμπίνα του αυτοκινήτου που δεν αποκλίνει σχεδιαστικά σε σχέση με το παρελθόν.

Nissan Qashqai

Έτσι, το infotainment «έρχεται» πλέον στάνταρ με ενσωματωμένη τη σουίτα της Google, συμπεριλαμβανομένου του Google Assistant. Από εκεί και πέρα, το Autonomous Emergency Braking έχει αναβαθμιστεί, μαζί με την «αντίδραση» και απόδοση των επιμέρους καλουδιών του, ενώ το Around View Monitor διαθέτει λειτουργία 3D για να βλέπει ο οδηγός το αυτοκίνητο από ψηλά όταν παρκάρει.

Nissan Qashqai

Συνολικά, η εικόνα της καμπίνας (σ.σ.: πολύ περισσότερο στην πλούσια έκδοση N-Design που οδηγήσαμε στην Πορτογαλία) ενισχύει το αίσθημα ευεξίας, με την απτή ποιότητα και την εργονομία, χάρη στη διατήρηση βασικών φυσικών διακοπτών, να ικανοποιούν απόλυτα. Το ίδιο μπορεί να πει κανείς και για τους διαθέσιμους χώρους στο πίσω κάθισμα, που συνάδουν με το συνολικό μέγεθος του αμαξώματος.

Nissan Qashqai

Με έμφαση στην υβριδική έκδοση ePower

Έχοντας προ καιρού στείλει στο πυρ το εξώτερον τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, η γκάμα και του νέου Qashqai απαρτίζεται από δύο βενζινοκίνητες και μια υβριδική παραλλαγή. Κάτω από το καπό του, λοιπόν, εξακολουθούμε να συναντάμε δύο διαφορετικές εκδοχές του γνωστού DIG-T κινητήρα των 1,3 λίτρων που αμφότερες συνεπικουρούνται από 12βολτο mild-hybrid σύστημα, αποδίδοντας στην πρώτη εκδοχή μέγιστη ισχύ 140 ίππων και στη δεύτερη 158 ίππους. Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται ασφαλώς η αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση e-Power, που εντέχνως μένει… μακριά από την πρίζα.

Nissan Qashqai

Θυμίζουμε ότι εδώ την κίνηση παρέχει ένα «μικτό» σύστημα, το οποίο αποτελείται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 140 kW (190 ίπποι), ο οποίος κινεί «απευθείας» τους τροχούς, καθώς και από έναν προηγμένο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης με χωρητικότητα 1,5 λίτρων, μεταβλητή συμπίεση (από 8:1 έως 14:1) και ονομαστική ισχύ 156 ίππων, ο οποίος δεν είναι «συνδεδεμένος» με τους τροχούς. Στα παραπάνω το σύστημα e-Power έρχεται να προσθέσει έναν μετατροπέα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,8 kWh.  Εν ολίγοις, το χαρακτηριστικό του εν λόγω υβριδικού συστήματος είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους κινητήριους τροχούς, με αποτέλεσμα η απόκριση να είναι πάντα γραμμική. Ένα από τα πολλά πλεονεκτήματα του e-Power είναι ότι ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί εντός του βέλτιστου εύρους λειτουργίας του, αλλά και με την ιδανική σχέση συμπίεσης, με αποτέλεσμα να εκπέμπει τις μικρότερες δυνατές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Nissan Qashqai

Πίσω από το τιμόνι του νέου Nissan Qashqai

Το Nissan Qashqai δεν διεκδίκησε ποτέ σπορτίφ δάφνες όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά προτάσσοντας ήδη από την πρώτη του γενιά ένα «στρογγυλεμένο» προφίλ χωρίς γωνίες και αιχμές, το οποίο δίνει περισσή έμφαση στην ευελιξία, στην ασφάλεια και στην άνεση. Αυτό το προφίλ εμφανίζεται ακόμα πιο ενισχυμένο στη νεότερη γενιά του.

Nissan Qashqai

Η ηχομόνωση για παράδειγμα, όπως διαπιστώσαμε στην Πορτογαλία, είναι όντας αναβαθμισμένη, χάρη στα παχύτερα κρύσταλλα των παραθύρων, ενώ την ίδια ώρα η άνεση βρίσκεται στα… καλύτερα της ακόμα και με τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών της έκδοσης N-Design της «δοκιμής» μας. Στις πιο υψηλές ταχύτητες, η ανάρτηση ελέγχει με αποτελεσματικό τρόπο το αμάξωμα της έκδοσης e-Power, χωρίς αδυναμίες στις απότομες αλλαγές πορείας και περιττές κλίσεις στα «σφιχτά». Το τιμόνι είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες και τεχνητά βαρύτερο στις υψηλές, γεγονός που μαρτυρά τις… οικογενειακές καταβολές και στοχεύσεις των δημιουργών του.

Nissan Qashqai

Όσον αφορά το υβριδικό σύστημα, η πολύ καλή δουλειά των Ιαπώνων επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά. Μία ακόμα επιβεβαίωση -εξίσου πειστική για την αποτελεσματικότητα του συστήματος- έρχεται και από τα περισσότερα από 140.000 Qashqai e-Power που έχουν διατεθεί από τον Σεπτέμβριο του 2022 όταν και λανσαρίστηκε το εν λόγω σύστημα κίνησης στο μεσαίο SUV της Nissan.

Nissan Qashqai

Πέραν όλων αυτών, το σύστημα προσφέρει και στη νεότερη γενιά του μοντέλου μια από τις πιο… ηλεκτρικές αισθήσεις που μπορεί να βρει κανείς σήμερα σε SUV του συγκεκριμένου μεγέθους με αυτοφορτιζόμενο σύστημα κίνησης, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται σε απόκριση και πολιτισμένη λειτουργία. Η τελευταία διαταράσσεται μόνο όταν ενεργοποιείται η γεννήτρια, δηλαδή ο θερμικός κινητήρας, ευτυχώς για μικρά διαστήματα, και μόνο σε καταστάσεις αυξημένων απαιτήσεων με τέρμα γκάζι. Η ανάκτηση ενέργειας εξακολουθεί να πραγματοποιείται αυτόματα και να ενισχύεται στη θέση «B» του επιλογέα ή με την επιλογή της λειτουργίας «ενός πεντάλ», η οποία αποδεικνύεται βολική, χωρίς ωστόσο να «φέρνει» το ιαπωνικό σε πλήρη ακινητοποίηση, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα EVs.

 

Nissan Qashqai