Fiat 500 Ibrida: Από την Ιταλία με αγάπη
Με το θερμικό Fiat 500 να έχει ήδη πάρει την άγουσα για τα αποδυτήρια καθώς δεν πληροί πλέον τις απαιτούμενες προδιαγραφές κυβερνοασφάλειας, το νέο Fiat 500 Ibrida που θα κατασκευάζεται στην Ιταλία -και όχι στην Πολωνία- έρχεται στα τέλη του 2025 βασιζόμενο στην πλατφόρμα του ηλεκτρικού 500e.
Όσο ανορθόδοξο κι αν ακούγεται σε πρώτη ανάγνωση, η Fiat ανακοίνωσε και επίσημα πριν λίγες ώρες ότι θα «αθροίσει» μια έκδοση με υβριδικό βενζινοκινητήρα στη γκάμα του αμιγώς ηλεκτρικού 500e! Μπερδευτήκατε; Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Στις αρχές Μαρτίου η Fiat ζήτησε από τους προμηθευτές της προσφορές για την αύξηση της παραγωγής του ηλεκτρικού 500e στο εργοστάσιο Mirafiori σε 175.000 μονάδες ετησίως, έναντι των 77.260 που κατασκευάστηκαν εκεί το 2023. Από τα αυτοκίνητα αυτά, όπως ανέφερε σε σχετικό της δημοσίευμα για πρώτη φορά η Il Corriere della Sera και επιβεβαιώθηκε από προμηθευτές στην Automotive News Europe, περίπου τα 100.000 θα είναι βενζινοκίνητα.
Η κίνηση δημιουργίας μιας θερμικής έκδοσης ενός αυτοκινήτου που έχει σχεδιαστεί από την αρχή ως ηλεκτρικό καθοδηγείται στην περίπτωση της Fiat από έναν συνδυασμό παραγόντων.
Ο πρώτος είναι «εσωτερικός». Η Fiat, έχοντας ως στόχο να καταστεί μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη έως το 2030, αποφάσισε να μην αναβαθμίσει το τρέχον Fiat 500 προκειμένου να είναι «σύννομο» με τους νέους κανόνες ασφάλειας και κυβερνοασφάλειας της ΕΕ – γνωστούς ως GSR2 – που θα τεθούν σε ισχύ τον προσεχή κιόλας Ιούλιο. Αντίθετα, αυτό θα πραγματοποιηθεί με το Panda, το οποίο θα μείνει στην παραγωγή τουλάχιστον μέχρι το 2027.
Ο δεύτερος παράγοντας είναι εξωγενής. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη επιβραδύνονται εξαιτίας ενός συνδυασμού δυσμενών παραγόντων, όπως τα υψηλότερα επιτόκια, η έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος από τους πελάτες λόγω του υψηλού πληθωρισμού, αλλά και η περικοπές στα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία. Τα ιταλικά συνδικάτα ανησυχούν ότι το φρένο στη ζήτηση για το 500e στην Ευρώπη θα μπορούσε να οδηγήσει στη μείωση της παραγωγής του στο Mirafiori σε 40.000 με 50.000 μονάδες ετησίως, έναντι 100.000 που είχαν προγραμματιστεί για φέτος, παρόλο που το μοντέλο θα εξαχθεί και στις ΗΠΑ. Το 500e, που κυκλοφόρησε το 2000 ως «New 500», ξεκίνησε δυναμικά την καριέρα του, με την παραγωγή να φτάνει τις 77.500 μονάδες το 2022. Η Fiat ήλπιζε ότι η παραγωγή θα έφτανε τις 90.000 πέρυσι, αλλά μετά την πτώση της ζήτησης το δεύτερο εξάμηνο του έτους, η παραγωγή παρέμεινε σταθερή στις 77.260 μονάδες.
Η Fiat αντέδρασε στις υποτονικές πωλήσεις του 500e από την αρχή του τρέχοντος έτους, κόβοντας μία από τις δύο βάρδιες στο Mirafiori στα μέσα Φεβρουαρίου.
Έρχεται το νέο, υβριδικό «Made in Italy» Fiat 500 Ibrida… στα τέλη
Όπως ανακοίνωσε η ιταλική εταιρεία, το νέο Fiat 500 Ibrida – που θα κυκλοφορήσει στην αγορά στα τέλη του 2025 έως το πολύ στις αρχές του 2026 – θα παράγεται στο εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο της Ιταλίας. Το υβριδικό μοντέλο θα αποτελέσει έτσι το «αδελφάκι» του ηλεκτρικού Fiat 500e, το οποίο επίσης αναπτύχθηκε, κατασκευάστηκε και σχεδιάστηκε στο Mirafiori.
«Η κίνηση υπογραμμίζει την αφοσίωση της Fiat στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα, ενώ ενισχύει τη βαθιά σύνδεσή της με την ιταλική της κληρονομιά και τον ισχυρό στρατηγικό ρόλο του Mirafiori», αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία στις επίσημες ανακοινώσεις της.
Θέλοντας να υπερθεματίσει στον… ιταλικό χαρακτήρα του νέου 500 Ibrida η εταιρεία αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «ο κινητήρας θα προέρχεται από το εργοστάσιο της Stellantis στο Termoli, το σύστημα εξαγωγής θα παράγεται στη Νάπολη και το κιβώτιο ταχυτήτων επίσης στο Mirafiori»!
Νέα έκδοση Mirafiori για το ηλεκτρικό Fiat 500e
Η Fiat παρουσίασε πριν λίγες ώρες το νέο Fiat 500e Mirafiori, ένα μοντέλο «αφιερωμένου στο εργατικό δυναμικό της μονάδας, πενήντα χρόνια μετά το ντεμπούτο του 131 Mirafiori το 1974».
Πρόκειται για ένα «ξεσκούφωτο» ηλεκτρικό όχημα το οποίο θα είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες – 42 kWh ή 23,8 kWh – και βαμμένο στο νέο χρώμα Celestial Blue.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του εξοπλισμού του περιλαμβάνουν σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης επιπέδου 2 για απρόσκοπτη πλοήγηση, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με θέα drone 360°, premium soft-touch καθίσματα, ραδιόφωνο με οθόνη αφής 10,25”, premium ηχοσύστημα 320 watt της JBL, ενσωματωμένη πλοήγηση, προβολείς full-LED και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Αυτή η έκδοση θα είναι διαθέσιμη, προφανώς, αποκλειστικά στην αγορά της Ιταλίας.