Οδηγούμε στη Μαδρίτη το νέο Renault Captur

Το Renault Captur αποκτά νέο παρουσιαστικό, ενδυναμώνεται σε τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης και κρατά… ψηλά την πολυσχιδή γκάμα των κινητήριων συνόλων ως ένα ακόμα όπλο στο φαρέτρα του στην πολυσυλλεκτική κατηγορία των B-SUV. Το οδηγούμε στη Μαδρίτη και ευπειθώς αναφέρουμε.

Έχοντας συμπληρώσει κάτι περισσότερο από μια δεκαετία αδιάλειπτου εμπορικού βίου κατά τη διάρκεια του οποίου έχει καταγράψει πάνω από 2.000.000 πωλήσεις παγκοσμίως, το Renault Captur είναι αναμφίβολα ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους στυλοβάτες του γαλλικού εργοστασίου που την τελευταία περίοδο, χάρη στη ρότα που έχει χαράξει με περισσή μαεστρία ο Luca de Meo, πραγματοποιεί μια μίνι επέλαση στην… πολυφορεμένη μεν αλλά πάντοτε δημοφιλή δε κατηγορία των SUV οχημάτων.

Για την περίσταση, μετά την πρόσφατη ανανέωση του Clio, το γαλλικό B-SUV περνά και αυτό με τη σειρά του από την κρησάρα της απαραίτητης, ελέω συναγωνισμού, ανανέωσης υποστηρίζοντας με σθένος όλα εκείνα τα στοιχεία που καθιέρωσαν τόσο το μοντέλο του 2013 όσο και εκείνο του 2020 που τώρα παραδίδει τη σκυτάλη σε ένα ακόμα καλύτερο Captur, με περισσότερες τεχνολογίες και ακόμα πιο «έντονη» εμφάνιση.

Renault Captur

Πατώντας στην γνώριμη πλατφόρμα CMF-B, και όχι στην εξειδικευμένη AmpR Small των νέων, αμιγώς ηλεκτρικών Renault 4, 5, Scenic και Megane, το ρετουσαρισμένο νέο Captur είναι άμεσα διακριτό από το διαφορετικό εμπρός μέρος που ακολουθεί πιστά και αυτό τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της γαλλικής φίρμας. Εδώ, το ανασχεδιασμένο σήμα της Renault στο κέντρο της, τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα και οι νέες, κατακόρυφες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα συνθέτουν ένα καλαίσθητο παρουσιαστικό με φρέσκια εμφάνιση που τραβά το μάτι με το καλημέρα, χωρίς να υιοθετεί σχεδιαστικές ακροβασίες.

Renault Captur

Πίσω σε αντίθεση οι αλλαγές είναι εμφανώς λιγότερες. Τα γνώριμα, σε σχήμα μπούμερανγκ, φωτιστικά σώματα έχουν διατηρήσει το σχήμα τους, έχοντας όμως νέα γραφικά και διάφανο πλέον κάλυμμα. Νέο είναι και το σήμα στο πίσω μέρος, καθώς και ο διαχύτης αέρα χαμηλά στον προφυλακτήρα, ενώ οι ψεύτικες απολήξεις των εξατμίσεων δεν υπάρχουν σε αυτή τη φάση της ανανέωσης, αφήνοντας «καθαρό» τον προφυλακτήρα. Η έκδοση Esprit Alpine αποτελεί μια ενδιαφέρουσα, και πάγια όπως εξελίσσονται τα πράγματα στη γκάμα Renault, προσθήκη προτάσσοντας μια πιο σικ και αθλητική «αμφίεση», με διαφορετικές ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών και διακοσμητικά στοιχεία εντός και εκτός με πιο premium χαρακτήρα.

Renault Captur

Από πλευράς μεγέθους, οι διαφορές που εντοπίζονται είναι ελάσσονος σημασίας καθώς αντιστοιχούν σε ελάχιστα χιλιοστά του μέτρου. Έτσι και το ανανεωμένο Captur παραμένει εξαιρετικά σε συμπαγές σε μέγεθος, με το μήκος του να ορίζεται πλέον στα 4,24 μ. Η απόσταση δε των 169 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος επίσης παραμένει αναλλοίωτη, αποτελώντας ένα ακόμα σημαντικό ατού για ένα συμπαγές SUV της κατηγορίας Β που φιλοδοξεί να «προσηλυτίσει» ένα αγοραστικό κοινό που δεν περιορίζει τις μετακινήσεις του στο κλεινόν άστυ.

Renault Captur

Στα ενδότερα του νέου Renault Captur

Και εδώ, όπως και στις εξωτερικές επιφάνειες, οι αλλαγές στις οποίες προέβη το γαλλικό εργοστάσιο δεν είναι εκτενείς αλλά στοχευμένες. Συγκεκριμένα, έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά και επενδύσεις (σημ.: ξεχάστε τις δερμάτινες επενδύσεις και την παρουσία χρωμιωμένων διακοσμητικών), κάποιοι φυσικοί διακόπτες έχουν πάρει την άγουσα για τα αποδυτήρια, ενώ νέος είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των έως και 10,25 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση). Από εκεί και πέρα, η γνώριμη και χαρακτηριστική οθόνη των 10,4 ιντσών, σε κατακόρυφη ασφαλώς διάταξη, εξακολουθεί να έχει τον πρώτο λόγο. Ανάλογα την έκδοση, είναι πλέον διαθέσιμο το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένες υπηρεσίες της Google με έως και 50 διαφορετικές εφαρμογές από το Google Play, βασιζόμενο στο πιο ενημερωμένο λογισμικό τεχνολογίας Android Automotive 12, το οποίο αποτελεί μια παγκόσμια πρωτιά στην κατηγορία Β.

Renault Captur

Χωροταξικά, τα πράγματα στο πάντοτε ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας Β εσωτερικό του «μικρού» Captur παραμένουν ως είχαν, με το συρόμενο κατά τον διαμήκη άξονα και κατα 16 εκατ. πίσω κάθισμα να συνεχίζει να προσφέρει αρκετές δόσεις πρακτικότητας και ευελιξίας στην καθημερινή συμβίωση, εξασφαλίζοντας την ίδια στιγμή έναν χώρο αποσκευών με ελάχιστη χωρητικότητα 484 λίτρα και μέγιστη 616 λίτρα (348 και 480 λίτρα αντίστοιχα για την πλήρως υβριδική έκδοση).

Χάρη στις επιταγές του European General Safety Regulation που τίθενται σε ισχύ σε κάτι περισσότερα από 30 μέρες από σήμερα και την προσπάθεια όλων των κατασκευαστών να προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο ασφάλειας, τα σχετικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που υποβοηθούν την οδήγηση, κυριολεκτικά βρίθουν στο νέο Captur . Για την περίσταση, ο συνολικό τους αριθμός φτάνει αισίως τα 28. Όλα είναι ενεργοποιημένα by default, ωστόσο η Renault προσφέρει τη δυνατότητα στους οδηγούς να απενεργοποιήσουν πέντε από αυτά με το πάτημα ενός και μόνο μπουτόν -λέγε με My Safety Switch- που βρίσκεται αριστερά από το τιμόνι. Ανάμεσα στα σχετικά καλούδια που ξεχωρίζουν είναι σίγουρα τόσο το Predictive Hybrid Driving, το οποίο διατίθεται μόνο στην υβριδική έκδοση E-Tech, όσο και το Active Driver Assist, το οποίο προσφέρει ιδιότητες και χαρακτηριστικά για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2.

Renault Captur

Renault Captur: Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις

Ένα από τα ισχυρότερα χαρτιά του Renault Captur στην πολυπληθή κατηγορία των B-SUV ήταν η πλούσια γκάμα των κινητήρων συνόλων με τα οποία διατίθετο. Αυτό παραμένει και στη νεότερη εκδοχή, παρά την κατάργηση της plug-in υβριδικής έκδοσης που όπως παραδέχονται και οι ίδιοι οι Γάλλοι της Renault δεν… πέτυχε στην αγορά.

Renault Captur

Ως εκ τούτου, το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη και στην Ελλάδα με πέντε κινητήρια σύνολα. Θα υπάρχει η βασική βενζινοκίνητη 3κύλινδρη έκδοση του 1,0 λίτρου με τούρμπο και απόδοση 90 ίππων και 160 Nm, αλλά και η διπλού καυσίμου ECO-G, με βενζίνη και LPG, απόδοσης 100 ίππων, αμφότερες με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Επίσης η γκάμα περιλαμβάνει τον ήδη γνωστό 1.3 TCe, ο οποίος συνεπικουρείται από 12βολτο σύστημα mild hybrid, με 140 ή 160 ίππους και χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αντίστοιχα, όπως επίσης και η κορυφαία πλέον full hybrid E-Tech με τους 145 ίππους.

Renault Captur

Έχοντας συγκεντρώσει ήδη το 35% των πωλήσεων στη γκάμα Captur, αυτή η έκδοση με την μπαταρία των 1,2 kWh, τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες των 36 kW και 18 kW και το σοφιστικέ multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων με τις δύο σχέσεις για το βασικό ηλεκτρικό σκέλος της μονάδας και τις τέσσερις για το θερμικό -το οποίο συνίσταται σε έναν ατμοσφαιρικό, 4κύλινδρο 1.600άρη βενζινοκινητήρα με απόδοση 94 ίππων- ήταν και η μόνη που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Μαδρίτη στα πλαίσια της επίσημης δημοσιογραφικής πρεμιέρας του μοντέλου. Διαθέτοντας ένα νέο σύστημα E-Save, που διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας στο 40%, αυτή η μονάδα παραμένει… επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε ξεχωρίζοντας, πριν από οτιδήποτε άλλο, για την οικονομία καυσίμου που προσφέρει. Πράγματι, κατά τη διάρκεια της σύντομης δοκιμής μας, η τελική ένδειξη κυμάνθηκε διαρκώς πέριξ της ένδειξης «4 λιτ./100 χλμ.», γεγονός που αποδεικνύει ότι ο πρωταρχικός στόχος των Γάλλων επετεύχθη (σ.σ.: διόλου τυχαία, η εταιρεία αναφέρει ότι η πλήρως υβριδική έκδοση δύναται να καλύψει έως και 1.000 χλμ. με ένα γέμισμα, ενώ η ECO-G, χάρη στο μεγαλύτερο πλέον ρεζερβουάρ LPG των 40 λίτρων, έως και 1.300 χλμ.).

Renault Captur

Οδηγικά, το «φουλ» υβριδικό Captur -το οποίο ξεκινά από στάση πάντοτε ηλεκτρικά  εκπέμποντας μάλιστα έναν νέο «εξωτερικό» ήχο έως τα 30 χλμ./ώρα που υπογράφει ο Jean-Michel Jarre!-  επωφελείται από τις αλλαγές που έχουν γίνει τόσο στα αμορτισέρ όσο και στο καλιμπράρισμα του συστήματος διεύθυνσης, όπως και στην έκδοση των 160 ίππων. Στην πράξη, το υβριδικό Captur ασφαλώς και δεν έχει μετατραπεί στο «GTi των B-SUV», αλλά σίγουρα δείχνει έτοιμο να προσφέρει και στα «δύστροπα» ασφάλτινα τερέν της χώρας μας ακόμα καλύτερα επίπεδα άνεσης σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Renault Captur 

Και τα μάτια του βουρκώναν και όλο κλαίγανε | Speedzone Podcast EP53