Νέο Audi RS4 Avant edition 25 με 470 ίππους
Μια ειδική έκδοση για τα 25 χρόνια του εμβληματικού RS4 Avant παρουσίασε η Audi, που έχει περισσότερη δύναμη.
Η Audi ήταν αυτή που κατάφερε να συνδέσει το πρακτικό αμάξωμα των station wagon, Avant κατά την ίδια, με τις επιδόσεις και να δώσει αίγλη στα ταπεινά στη θεωρία, οικογενειακά μοντέλα. Ξεκίνησε τη δεκαετία του 1990, με εκδόσεις που κατάφεραν να ξεχωρίσουν για τις επιδόσεις τους, αλλά και την αισθητική του, που έμοιαζε με καλογυμνασμένο αθλητή.
Το πρώτο μοντέλο RS που δημιούργησε η quattro GmbH, η οποία μετεξελίχθηκε σε Audi Sport, όπως είναι σήμερα γνωστή, ήταν το RS 4 Avant που λανσαρίστηκε το 1999. Είχε φαρδύ αμάξωμα, με 6κύλινδρο κινητήρα biturbo με απόδοση 380 ίππων. Λίγο αργότερα, δύο χρόνια μετά, παρουσιάστηκε η πιο σπορ έκδοση του RS 4, που είχε χαμηλότερο πλαίσιο, μπάκετ καθίσματα, σουέντ τιμόνι και σπορ εξάτμιση.
Και τα μάτια του βουρκώναν και όλο κλαίγανε | Speedzone Podcast EP53
Πιο ισχυρό
Η ειδική έκδοση RS 4 Avant Edition 25 διαθέτει βελτιώσεις σε κινητήρα, πλαίσιο και ελαστικά, που του εξασφαλίζουν καλύτερες επιδόσεις. Ο V6 με τα δύο turbo τώρα αποδίδει 470 ίππους και 600 Nm ροπής, που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης των 20 ίππων, σε σχέση με το απλό RS 4.
Έτσι, ολοκληρώνει την τυπική διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,4 δλ. πιο γρήγορα από το απλό RS 4. Η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 300χλμ./ώρα, ενώ τα κεραμικά φρένα φροντίζουν να επιβραδύνουν δυναμικά το αυτοκίνητο.
Οι εξατμίσεις που είναι βαμμένες σε μαύρο ματ χρώμα παράγουν έναν έντονα σπορ ήχο, ταιριαστό με τη φιλοσοφία του μοντέλου. Το νέο RS 4 Avant Edition 25 είναι εφοδιασμένο με την ανάρτηση της RS Sport, η οποία συνδυάζει την άνεση με τις επιδόσεις.
Πλαίσιο και τροχοί
Η ανάρτηση είναι χαμηλότερη κατά 10 χλστ., ενώ παρέχει τη δυνατότητα για επιπλέον 10 χλστ. χαμηλώματος, που συνολικά φέρνουν την ειδική αυτή έκδοση 20 χλστ. πιο κοντά στην άσφαλτο, σε σχέση με το «κανονικό» RS 4.
Το διαφορικό είναι επίσης ρυθμισμένο έτσι ώστε να περνάει περισσότερη δύναμη πίσω, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων πραγματοποιεί πιο γρήγορα τις αλλαγές. Επιπλέον, το αρνητικό camber των εμπρός τροχών έχει αυξηθεί κατά δύο μοίρες ενώ έχει ενισχυθεί η ακαμψία της ανάρτησης.
Στόχος είναι η αύξηση της πρόσφυσης στις στροφές και κατά συνέπεια η ταχύτητα με την οποία κινείται το αυτοκίνητο. Η Audi υπόσχεται ότι οι αλλαγές που έχουν γίνει στο υποπλαίσιο πίσω παρέχουν καλύτερη πληροφόρηση και κατά συνέπεια καλύτερες επιδόσεις στο δρόμο. Κάτι στο οποίο συμβάλει με τη σειρά του και το διαφορικό Torsen.
Το νέο RS 4 Avant Edition 25 εφοδιάζεται με ελαστικά Pirelli P Zero Corsa, ειδικά εξελιγμένα για απόδοση στο δρόμο και την πίστα. Συνδυάζονται με ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, βαμμένες σε ματ γκρι χρώμα.
Ξεχωριστές πινελιές
Το Audi RS 4 Avant Edition 25 θα είναι διαθέσιμο σε μόλις 250 μονάδες για τους πελάτες όλης της Ευρώπης. Οι λίγοι τυχεροί θα λάβουν επίσης ένα ζευγάρι γάντια από την Alpinestars για χρήση σε πίστα, μαζί με ημι-σλικ ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo RS.
Για να ξυπνήσουν αναμνήσεις οι άνθρωποι της Audi προσφέρουν αυτή την ειδική έκδοση του RS 4 σε κίτρινο χρώμα Imola, ενώ είναι παράλληλα διαθέσιμο σε Nardo Grey και Mythos Black. Επιπλέον, τα λογότυπα της έκδοσης στολίζουν το αμάξωμα, ενώ τα συναντάμε και στα πατάκια για πρώτη φορά.
Στο εσωτερικό κίτρινες ραφές δίνουν το δικό τους τόνο, όπως επίσης οι επενδύσεις σε μαύρο και κίτρινο. Τη δική τους θέση στο εσωτερικό έχουν και οι επενδύσεις από αλκαντάρα, ενώ η σχεδίαση σε σχήμα κυψελών στα μονοκόμματα καθίσματα ενισχύουν τη σπορ εικόνα.