Αυτή είναι η ηλεκτρική Lancia Ypsilon HF των 240 ίππων
Η Lancia αναβιώνει το όνομα HF, που πλέον συνοδεύει την κορυφαία έκδοση του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού Ypsilon.
Όπως μας είχε υποσχεθεί το ιταλικό εργοστάσιο πριν λίγες μόλις εβδομάδες, η νέα αμιγώς ηλεκτρική Lancia Ypsilon έρχεται να εμπλουτίσει την προϊοντική της φαρέτρα με την κορυφαία έκδοση HF, η οποία επιχειρεί να αναβιώσει ένα εμβληματικό, αν μη τι άλλο, όνομα στο σύγχρονο αυτοκινητικό γίγνεσθαι.
Για την περίσταση, αντί του γνώριμου ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων, η ισχυρότερη μονάδα αποδίδει 240 ίππους προσφέροντας στο ιταλικό μικρό που θα λανσαριστεί εμπορικά σε 12 μήνες από σήμερα επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,8 δλ.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ιταλικής εταιρείας, η νέα Ypsilon HF διαθέτει πιο «χαμηλή» και σφικτή ανάρτηση σε σχέση με την απλή έκδοση και διευρυμένα μετατρόχια. Ωστόσο, δεν ανακοινώνονται πιο ακριβή δεδομένα για τα στοιχεία που διαφοροποιούν την κορυφαία παραλλαγή της νέας οικογένειας Ypsilon.
Η ιστορία του λογοτύπου HF
Το λογότυπο HF παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1960, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όταν μια ομάδα ιδιοκτητών, παθιασμένων με τα μοντέλα της Lancia, ίδρυσε το κλαμπ «Lancia Hi-Fi» (Hi-Fi σημαίνει High-Fidelity), στο οποίο μπορούσαν να ενταχτούν όλοι όσοι είχαν αφγοράσει τουλάχιστον έξι ολοκαίνουργια αυτοκίνητα της Lancia. Τα αρχικά HF εμφανίστηκαν για πρώτη φορά σε ορισμένα σπορ μοντέλα της Lancia, όπως η Flaminia Pinin Farina Coupe, η Flaminia Sport Zagato και η Flavia Coupe.
Λίγα χρόνια αργότερα, και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 1963, μαζί με οδηγούς αγώνων και ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της Lancia, ο Cesare Fiorio ίδρυσε την HF Lancia Racing Team. Το λογότυπο που επιλέχθηκε για την αγωνιστική ομάδα αποτελούνταν από τα κεφαλαία άσπρα γράμματα HF, σε μαύρο για την περίσταση φόντο, με τέσσερις κόκκινους ελέφαντες να «τρέχουν» ως μασκότ και τις λευκού χρώματος λέξεις SQUADRA CORSE, σε κόκκινο φόντο, από κάτω.
Η θρυλική Fulvia Coupe HF του ’66 ήταν το πρώτο μοντέλο που έφερε τα αρχικά HF, ακολουθούμενη από την Stratos HF από το 1974 έως το 1978, την Delta Turbo το 1983 και τέλος τις Delta 4WD, Delta Integrale και Delta HF Integrale Evolution.
Η προέλευση του συμβόλου του μικρού ελέφαντα
Μεταξύ θρύλου και πραγματικότητας, λέγεται ότι ήδη από το 1953 το ελεφαντάκι επιλέχθηκε ως γούρι από τον Gianni Lancia, γιο του Vincenzo Lancia και διευθύνοντα συμβούλου της αυτοκινητοβιομηχανίας από το 1949 έως το 1955. Το σύμβολο του καλπάζοντος ελέφαντα, που αρχικά απεικονίζονταν σε μπλε και εν συνεχεία σε κόκκινο χρώμα, φαίνεται να προέρχεται από την μυθολογία της Ανατολής, ως σύμβολο καλής τύχης και νίκης, αρκεί να αναπαρίσταται με τον κορμό προτεταμένο προς τα εμπρός.