Ναυάγησε η συνεργασία Renault με VW για το ηλεκτρικό των 20.000 ευρώ

Τέλος στα σενάρια συνεργασία Renault και VW για τη δημιουργία ενός προσιτού ηλεκτρικού μοντέλου με τιμή κοντά στα 20.000 ευρώ.

Τον Δεκέμβριο του 2023 είχε γίνει λόγος για μια συνεργασία μεταξύ Renault και VW για τη δημιουργία από κοινού ενός προσιτού ηλεκτρικού μοντέλο, με τιμή κοντά στα 20.000 ευρώ. Οι συνομιλίες αυτές, που δεν είχαν επιβεβαιωθεί, αλλά ούτε διαψευστεί από τις ίδιες τις εταιρείες, φαίνεται να ναυαγούν, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταφέρει το Reuters από το Insiders.

Ο λόγος της έντονης διαφωνίας και εν τέλει του ναυαγίου στη συνεργασία, φαίνεται να είναι το μέρος παραγωγής. Οι δυο εταιρείες δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν και έτσι όπως όλα δείχνουν θα πορευτούν μόνες τους για τον ίδιο στόχο.

Η Renault θα συνεχίσει την εξέλιξη μιας μελέτης που ήδη τρέχει από το Νοέμβριο, του Twingo, το οποίο θα είναι το εισαγωγικό μοντέλο στα ηλεκτρικά και αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2025.

Από την άλλη η VW θα εργαστεί πάνω σε ένα μικρό της οικογένειας ID. με την πιθανότερη ονομασία αυτού να είναι ID.1. Αυτό αναμένεται να κυκλοφορήσει αργότερα, μέσα στο 2027, καθώς χωρίς συνεργάτη θα πρέπει να εξελίξει πλέον μόνη της το συγκεκριμένο μικρό μοντέλο.

Κοινός παρονομαστής από την αποτυχία αυτής της συνεργασίας είναι η αύξηση του κόστους, κάτι που ενδεχομένως να επηρεάσει και την τελική τιμή του αυτοκινήτου και κατ’ επέκταση μπορεί να τους θέσει εκτός στόχου.

Βλέπετε η πίεση που δέχονται οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές από τους Κινέζους είναι μεγάλη, καθώς οι τελευταίοι έχουν καταφέρει να μειώσουν δραστικά το κόστος παραγωγής και κατά συνέπεια να προσφέρουν τα αυτοκίνητά τους σε πιο χαμηλή τιμή.

Τα πράγματα είναι συγκεχυμένα, χωρίς ακριβείς πληροφορίες, αλλά και άρνηση από τις δύο κατασκευάστριες εταιρείες για εξηγήσεις. Σίγουρα και για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία είναι σημαντικό να αξιοποιεί το δίκτυο παραγωγής, αφού έτσι διασφαλίζει και τις θέσεις των εργαζομένης της.

Έτσι, αν η παραγωγή του κοινού μοντέλου γίνονταν στο ένα ή στο άλλο εργοστάσιο, της VW ή της Renault αντίστοιχα, τότε η ζημιά θα ήταν μεγάλη για τον ένα από τους δύο. Ακόμα και η συμφωνία για έναν κοινό νέο τόπο, αφήνει στα εργοστάσια που ήδη λειτουργούν.

Από την άλλη, αν οι Ευρωπαίοι δεν καταφέρουν να συνεργαστούν προκειμένου να μειώσουν το κόστος εξέλιξης, παραγωγής και κατ’ επέκταση την τιμή των προϊόντων τους, θα έρθουν, χωρίς να μπορούν να το αποφύγουν, αντιμέτωποι ευθέως με τους Κινέζους χωρίς όμως όπλα, κάτι που ενδεχομένως να τους στοιχίσει ακόμα περισσότερο.