Συγκρίνουμε: Hyundai Kona Hybrid – Toyota C-HR 1.8 Hybrid (τιμές)
Κατά μέτωπο αναμέτρηση για δύο SUV που έχουν κοινό παρονομαστή την υβριδική τεχνολογία και τη μοντέρνα σχεδίαση, αλλά με διαφορετική προσέγγιση και προσφέρουν περισσότερα από όσα η μοναδική τους εμφάνιση υπόσχεται.
Το νέο Toyota C-HR συνεχίζει να εντυπωσιάζει, όπως και ο προκάτοχός του, τόσο με την μοντέρνα αισθητική του, όσο και με την πλούσια τεχνολογία του. Στην εισαγωγική υβριδική του έκδοση δεν έχει άμεσο αντίπαλο με ανάλογη σχεδίαση, αλλά δυνητικά μπορεί να βρει απέναντί του το αντίστοιχης τεχνολογίας Hyundai Kona Hybrid που μεγάλωσε και βλέπει πλέον το ιαπωνικό μοντέλο στα «μάτια».
Κοινός παρονομαστής στα δύο αυτά μοντέλα είναι η υβριδική τεχνολογία τους. Αυτή που στην αναζήτηση ενός οικονομικού σε κατανάλωση καυσίμου μοντέλου, θα βγει στην πρώτη θέση της κατάταξης. Βλέπετε τα diesel, αν και πληρούν αυτή τη συνθήκη, δέχονται αφόρητη πίεση και τελούν υπό διωγμό, καθώς πολλές ευρωπαϊκές πόλεις τα έχουν εξορίσει από τα κέντρα τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον τους, καθορίζοντας παράλληλα και υπό μία έννοια τις αποφάσεις του αγοραστικού κοινού.
Εν γένει η υβριδική τεχνολογία αποτελεί τον μηχανισμό των αυτοκινητοβιομηχανιών για να αντιμετωπίσουν τις πιέσεις που δέχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Κέρδος φυσικά προκύπτει και όσον αφορά την κατανάλωση, με τα αρνητικά να αφορούν το επιπλέον βάρος και, σε κάποιες περιπτώσεις, τη μεγαλύτερη πολυπλοκότητα των συστημάτων κίνησης.
Μακριά από τα τετριμμένα
Το ενδιαφέρον για τα SUV χτυπάει κόκκινο, με τους δείκτες των πωλήσεων να μαρτυρούν του λόγου το αληθές. Πρώτα όλων και ακόμα περισσότερο τα μικρά SUV, που συγκεντρώνουν όλα εκείνα τα στοιχεία που τα καθιστούν ολοκληρωμένα, χωρίς να απαιτούν να ματώσει η τσέπη σας. Οι σύγχρονες τάσεις όμως τα θέλουν και μοντέρνα σε σχεδίαση, με τα φουτουριστικά στοιχεία που άλλοτε τα εξοβέλιζαν στο περιθώριο να αποτελούν αυτοσκοπό για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Τρανό παράδειγμα αποτελούν τόσο η Toyota, όσο και η Hyundai, με τα SUV που δείχνουν ένα νέο δρόμο, μακριά από το συντηρητισμό. Ξεκινώντας από το νεότερο της παρέας, το C-HR, δημιούργησε προσδοκίες μετά την πρώτη γενιά του και προσμονή για τη νέα του και όπως αποδείχθηκε, άξιζε κάθε λεπτό. Η Toyota επέδειξε τόλμη, χωρίς να κάνει πισωγυρίσματα, όπως κατά καιρούς έχουμε δει να κάνουν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες που επιλέγουν ρηξικέλευθα σχήματα για τα μοντέλα τους.
Οι γραμμές του νέου C-HR κάνουν το παλαιότερο να δείχνει σχεδόν συμβατικό. Το εμπρός μέρος είναι πιο σμιλεμένο, με τις κυψελοειδείς εισαγωγές αέρα να χαρίζουν άποψη στην αισθητική. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ είναι η νέα φωτεινή ταυτότητα του μοντέλου, με τους μικρούς προβολείς ομίχλης να είναι «χαμένοι» ανάμεσα στα σχεδιαστικά μοτίβα του προφυλακτήρα.
Το αυτοκίνητο πατάει στην πλατφόρμα GA-C της Toyota και το τοποθετείται ανάμεσα στο Yaris Cross και το Corolla Cross, με τη διαφορά όσον αφορά το δεύτερο να αφορά την αισθητική και την πρακτικότητα. Σε άλλες συνθήκες, αν υπήρχε διαθέσιμη για δοκιμή η μικρή έκδοση του Corolla Cross θα ήταν ο άμεσος αντίπαλος του Hyundai Kona. Επιφυλασσόμαστε, θα επανέρθουμε και με ένα τέτοιο συγκριτικό, αλλά μέχρι τότε συνεχίζουμε την αντιπαράθεση των δύο υβριδικών μοντέλων του θέματος με την ψαγμένη αισθητική. Το κορεατικό SUV μεγάλωσε, όχι επειδή ακολουθεί μια τάση ή τη μόδα. Ήταν μια κίνηση περισσότερο ανάγκης καθώς η Hyundai θα έπρεπε να δημιουργήσει τις απαραίτητες αποστάσεις από το νέο και μικρό Bayon, αλλά και το μεγαλύτερο Tucson.
Με επιπλέον 190 χλστ. στο μήκος του, το νέο Kona έφτασε στα 4.355 χλστ., διαθέτοντας μεταξόνιο 2.660 χλστ., τη στιγμή που το μήκος του Toyota C-HR, είναι 4.360 χλστ., ενώ το μεταξόνιο -ελαφρώς μικρότερο του Kona, διαμορφώνεται στα 2.640 χλστ.
Σχεδιαστικά το Kona έκανε με τη σειρά του και αυτό βήματα προς τα εμπρός, παρουσιάζοντας μια ακόμα πιο φουτουριστική εικόνα, όπως αυτή εκφράζεται από τα νέα φώτα με τη μπάρα που διατρέχει ψηλά τον προφυλακτήρα, στο κάτω μέρος του επίπεδου καπό. Είναι αδύνατον να το μπερδέψεις το βράδυ με κάποιο άλλο μοντέλο. Όχι ότι θα χαθεί μέσα στο πλήθος το πρωί, καθώς η Hyundai φρόντισε να τονώσει ακόμα περισσότερο τις αεροδυναμικές γραμμές του, με τα φουσκωμένα φτερά να αναδεικνύουν τη σπορ αισθητική του μοντέλου.
Ποιότητα και πρακτικότητα
Τόσο το C-HR όσο και το Kona, υιοθετούν τα οικογενειακά στοιχεία της μάρκας τους και παρουσιάζονται σημαντικά αναβαθμισμένα σε σχέση με τα μοντέλα που αντικαθιστούν. Τεχνολογικά φορτωμένα και τα δύο, με μεγάλες ψηφιακές οθόνες, για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Στο C-HR διαχωρίζονται, ακολουθώντας την πιο παραδοσιακή σχεδίαση, ενώ στο Kona είναι ενωμένες σε ένα ενιαίο πάνελ.
Η διαγώνιος του infotainment εκτείνεται στις 12,3 ίντσες για αμφότερα τα μοντέλα, εντούτοις η εισαγωγική έκδοση του C-HR συνδυάζεται με οθόνη 8 ιντσών. Το ιαπωνικό μοντέλο εφοδιάζεται με το σύστημα Toyota Smart Connect, προσφέροντας ευκολία στη χρήση και δυνατότητα φωνητικών εντολών, όπως και ασύρματης σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay. Επιπλέον, διαθέσιμο είναι και ψηφιακό κλειδί, που επιτρέπει στο χρήστη να πραγματοποιήσει απομακρυσμένες λειτουργίες, κλειδώματος, εκκίνησης του κινητήρα ή και του συστήματος κλιματισμού, μέσω του smartphone.
Η διαρρύθμιση της καμπίνας του C-HR είναι βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, καθώς έχει εμπλουτιστεί με περισσότερες θήκες, αυτό όμως που σε κερδίζει με την πρώτη κιόλας επαφή έχει να κάνειμε τη βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι υψηλής ποιότητας, δίνοντας την αίσθηση μιας premium κατασκευής. Τα καθίσματα παρέχουν καλή στήριξη στο σώμα, με οδηγό και συνοδηγό να κάθονται ψηλά, ενώ η κατά τ’ άλλα καλή περιμετρική ορατότητα εμποδίζεται από μεγάλες πίσω κολόνες. Οι επιβάτες του πίσω καθίσματος έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια τους, ενώ ικανοποιητικός κρίνεται, παρά την κεκλιμένη οροφή, και ο αέρας για το κεφάλι τους, εντούτοις ο τομέας της ευρυχωρίας δεν αποτελεί το φόρτε για το C-HR, παραχωρώντας τη σκυτάλη στο Kona.
Το κορεατικό μοντέλο είναι ξεκάθαρο ότι έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση των επιβαινόντων του. Είτε αυτοί κάθονται στις εμπρός είτε στις πίσω θέσεις. Άπλετοι χώροι για όλους, με τον «αέρα» να είναι αρκετός προς όλες τις κατευθύνσεις, εμπρός πάνω και στο πλάι. Ανάλογα και με τη μετακόμιση του επιλογέα ταχυτήτων από την κεντρική κονσόλα στο τιμόνι, περισσότερες είναι οι θήκες, που θα βολέψουν τα μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα της καθημερινότητας. Όσον αφορά τα μεγαλύτερα, το πλεονέκτημα του Kona παραμένει παρά την επιλογή των πολλαπλών συνδέσμων για την πίσω ανάρτηση (ημιάκαμπτος στις 1.0T), προσφέροντας 466 λίτρα χώρου αποσκευών, όταν το C-HR περιορίζεται στα διόλου ευκαταφρόνητα 388 λίτρα.
Hybrid Power
Με κοινό παρονομαστή την οικονομία καυσίμου, τα δύο αυτά υβριδικά αυτοφορτιζόμενα σύνολα καταφέρνουν να πετύχουν καταναλώσεις κοντά στα 5 λτ./100 χλμ., αλλά με διαφορετικό, στα σημεία, τρόπο λειτουργίας.
Όσον αφορά το C-HR, εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς της Toyota, που διακρίνεται για την αποδοτικότητά του. Στη συγκεκριμένη εισαγωγική έκδοση αποδίδει συνδυαστικά 140 ίππους. Η ισχύς προκύπτει από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.798 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 98 ίππoυς στις 5.200 σ.α.λ. και 142 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ., αλλά και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 94 ίππων, με ροπή 185 Nm, που παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου.
Για τη μετάδοση που περνάει στους εμπρός τροχούς φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT, το οποίο ρυθμίζει τις στροφές του κινητήρα ανάλογα με την πίεση στο δεξί πεντάλ. Σε ήπια οδήγηση διατηρεί τις στροφές του κινητήρα χαμηλά, συνδυάζοντας την αγχολυτική οδήγηση με σχεδόν απόλυτη ησυχία, ειδικά μέσα στην πόλη, όπου έχει δυνατότητα να κινηθεί σε ευνοϊκές συνθήκες και αμιγώς ηλεκτρικά. Σε αυξημένες απαιτήσεις επιτάχυνσης αντιδρά άμεσα, ανεβάζοντας στροφές και διατηρώντας αυτές εκεί ψηλά, μέχρι ο οδηγός να αφήσει το γκάζι. Η χροιά του ήχου αλλάζει, με το θόρυβο που παράγεται υπό πίεση να είναι πιο ραφιναρισμένος από αυτόν της προηγούμενης γενιάς, ενώ σε καμία περίπτωση δεν περνάει αυτούσιος στην καμπίνα, που είναι καλά μονωμένη και προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης.
Ταξιδεύει ξεκούραστα και άνετα, με τη σφιχτή ανάρτηση, που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, να προσφέρει ακρίβεια στις κινήσεις, χωρίς ωστόσο να κουράζει. Αντίθετα, αν και το χώμα δεν είναι το βασικό πεδίο δράσης, δεν θα αρνηθεί να περάσει αποτελεσματικά και σε ένα πατημένο κομμάτι, με τα φρένα να ικανοποιούν σε αποτελεσματικότητα και αίσθηση, σε κάθε περίπτωση. Όσον αφορά τις επιδόσεις, ενδεικτικά, για την τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 9,9 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα, με τη μέση κατανάλωση δοκιμής να είναι 5,6 λτ./100 χλμ.
Από την άλλη, το Hyundai Kona Hybrid εφοδιάζεται με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.580 κ.εκ. ισχύος 105 ίππων και συνεπικουρούμενο από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 43 ίππων, το σύστημα αποδίδει 141 ίππους και 265 Nm ροπής. Εδώ το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,2 δλ. με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα. Σε πρωταγωνιστικό ρόλο όμως είναι η κατανάλωση, η οποία στη μέση τιμή της ήταν 5,5 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Το κιβώτιο είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, με τη λειτουργία του να είναι ομαλή στο ανέβασμα, δείχνοντας όμως κάποιο δισταγμό στα κατέβασμα. Σε κανονικές συνθήκες και με ήπια οδήγηση, προάγει την ηλεκτρική λειτουργία σε συνθήκες πόλης τουλάχιστον περιορίζοντας την κατανάλωση πιο χαμηλά και από τη μέση τιμή της. Η ανάρτηση στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης του Kona αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με ήπια ρύθμιση που προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική απόσβεση, αντιδρώντας μόνο σε έντονες κακοτεχνίες. Σύμμαχος σε όλες τις συνθήκες είναι τα φρένα, με το μεσαίο πεντάλ να παρέχει καλή αίσθηση.
Στο δρόμο η πιο σφιχτή ανάρτηση του CH-R ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος, ακόμα και υπό πίεση, χωρίς όμως να κουράζει, δείχνοντας μάλιστα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Το τιμόνι περνάει καλή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, κάτι που θα εκτιμήσεις και σε δρόμο με στροφές. Από την άλλη το Hyundai Kona είναι πιο εστιασμένο στην άνεση, με πιο ήπια ρύθμιση της ανάρτησης, που συνοδεύεται από καλή ποιότητα κύλισης, που κρατά ξεκούραστους οδηγό και επιβάτες. Ταξιδεύει ξεκούραστα και αποζημιώνει αυτόν που θα το επιλέξει για αυτά τα χαρακτηριστικά του, χωρίς ωστόσο να στερείται αίσθησης από τα επιμέρους χειριστήρια.
HYUNDAI KONA HYBRID
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.580 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 105 ίπποι/5.700 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 144 Nm/4.000 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 43 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 170 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 141 ίπποι/5.700 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 265 Nm/4.000 σ.α.λ. >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 1,32 kWh >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.355×1.825×1.570 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.660 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 466-1.300 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.485 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 165 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 106 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 31.500 ευρώ (Premium Plus: 33.500 ευρώ)
TOYOTA C-HR 1.8 HYBRID
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.798 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 98 ίπποι/ 5.200 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ 142/3.600 (β/κ): 142 Nm/3.600 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 95 ίπποι/σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (η/κ): 185 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο e-CVT >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.360 x 1.830 x 1.570 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 388 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 103-111 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 31.900 ευρώ