Alpine Alpenglow Hy4: Γιατί το υδρογόνο είναι το μέλλον
Το πρωτότυπο αγωνιστικό Alpine Alpenglow Hy4 πραγματοποιεί το δυναμικό ντεμπούτο του στην πίστα του Spa τροφοδοτούμενο από έναν 4κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνει υδρογόνο.
To Alpine Alpenglow έκανε για πρώτη φορά το δημόσιο ντεμπούτο του στην Έκθεση του Παρισιού το 2022 και σήμερα είναι έτοιμο να δείξει σε πραγματικές συνθήκες τις δυνατότητές του αποδεικνύοντας ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν κάλλιστα να «σωθούν» καταναλώνοντας υδρογόνο.
Στη νεότερη εκδοχή του, φέρει την ονομασία Hy4, «φωτογραφίζοντας» τη σχεδιαστική γλώσσα των μελλοντικών μοντέλων παραγωγής της Alpine. Έως τότε, δεν είναι παρά ένα αγωνιστικό πρωτότυπο για δύο επιβάτες, με μετατρόχιο 2,15 μ., ύψος αμαξώματος μόλις 1,1 μ. και συνολικό μήκος 5,2 μ.
Πέραν της σχεδίασης, το σημείο αναφοράς στο νέο Alpine Alpenglow Hy4 – το οποίο θα παρουσιαστεί αυτό το τριήμερο στην πίστα του Spa, στο περιθώριο του 6ωρου αγώνα αντοχής που πραγματοποιείται στην εμβληματική βελγική πίστα – είναι ο κινητήρας του, ο οποίος καταναλώνει υδρογόνο. Πρόκειται για μια 4κυλινδρη μονάδα της Alpine με χωρητικότητα 2,0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 250 kW, δηλαδή 340 ίππους.
Διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού σε πίεση 40 bar και έγχυση νερού για μείωση των εκπομπών NOx. Μπορεί να περιστραφεί έως και τις 7.000 σ.α.λ. και συνεργάζεται με ένα σειριακού τύπου αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων με φυγόκεντρο συμπλέκτη. Οι επιδόσεις είναι συγκρίσιμες με εκείνες ενός βενζινοκίνητου συνόλου εξασφαλίζοντας στο πρωτότυπο Alpine Alpenglow Hy4 τελική ταχύτητα περίπου 270 χλμ./ώρα.
«Η ανάπτυξη ενός κινητήρα υδρογόνου απαιτεί συγκεκριμένες εργασίες, επειδή το υδρογόνο εγχέεται σε μορφή αερίου, καθιστώντας πιο δύσκολη τη δημιουργία ενός ομοιογενούς μείγματος σε σχέση με τη βενζίνη. Το υδρογόνο μπορεί να καεί σε ένα εύρος συγκεντρώσεων από 4% έως 76%, τόσο με φτωχό όσο και με πλούσιο μίγμα. Σε όλες τις περιπτώσεις, πρέπει να αποφεύγεται η μη φυσιολογική καύση, που σημαίνει την προετοιμασία ενός ομοιογενούς μείγματος και τον έλεγχο της θερμοκρασίας στο θάλαμο καύσης», αναφέρει χαρακτηριστικά η Alpine στις επίσημες ανακοινώσεις της.
Οι τρεις δεξαμενές του Alpenglow Hy4 αποθηκεύουν υδρογόνο σε μορφή αερίου (2,1 κιλά η καθεμία) υπό πίεση 700 bar. Αυτές οι δεξαμενές βρίσκονται εγκατεστημένες στα side pods και στο πίσω μέρος του cockpit, σε αεριζόμενους χώρους και σφραγισμένους σε σχέση με το εσωτερικό. Ένας ρυθμιστής πίεσης «ρίχνει» την πίεση από τα 700 στα 200 bar, ενώ στη συνέχεια μειώνεται περεταίρω στα 40 bar με απευθείας έγχυση στον θάλαμο καύσης.