Bentley: Τέλος εποχής για τον W12 κινητήρα, έρχεται ο νέος υβριδικός V8

Ο εμβληματικός W12 κινητήρας της Bentley μπαίνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, με έναν υβριδικό V8 να παραλαμβάνει πλέον τη σκυτάλη.

Ο W12 κινητήρας αποτελεί ένα από τα πολλά στοιχεία ταυτότητας για την Bentley. Ωστόσο, το πλήρωμα του χρόνου, ελέω υψηλότερων απαιτήσεων σε περιβαλλοντικό επίπεδο, για την οριστική απόσυρσή του ήρθε, με τη σκυτάλη να περνά τώρα στα «χέρια» ενός νέου υβριδικού V8 από το προσεχές κιόλας καλοκαίρι.

Έτσι, από την τεχνολογία «supercharging» της δεκαετίας του 1920 και την νεότερη «turbocharging» σχεδόν 60 χρόνια αργότερα, η Bentley περνά τώρα στην εποχή του «electrocharging» εισάγοντας μια ολοκαίνουργια μονάδα, η οποία θα συνδυάζει έναν θερμικό κινητήρα με έναν ηλεκτρικό αποδίδοντας πάνω από 750 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ. – ήτοι 91 ίππους επιπλέον από τον W12 που γνωρίσαμε στις Flying Spur και GT W12 Speed.

Bentley V8 Hybrid

Έτσι, καθώς ο εμβληματικός 6λιτρος twin-turbo W12 κινητήρας της Bentley παίρνει οριστικά την άγουσα για τα αποδυτήρια αυτό το καλοκαίρι, έχοντας μάλιστα ατασκευαστεί σε πάνω από 105.000 μονάδες τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ο νέος Ultra Performance Hybrid είναι αυτός που θα παραλάβει τα σκήπτρα ως η κορυφαία πλέον επιλογή στη γκάμα Bentley. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι Βρετανοί, «αν και αναπτύσσει περισσότερη ισχύ από τον W12 και τετραψήφια ροπή, ο Ultra Performance Hybrid θα προσφέρει επίσης εκπομπές CO2 στο πρωτόκολλο WLTP κάτω από 50 g/km».

Περισσότερες λεπτομέρειες για τον κινητήρα της Bentley θα ανακοινωθούν τις επόμενες εβδομάδες.

Bentley V8 Hybrid

W12: Ο κινητήρας σύμβολο της Bentley

Η εξέλιξη του 6λιτρου W12 με τους δυο υπερσυμπιεστές δεν σταμάτησε από την πρώτη παρουσίασή του το 2003 τόσο σε θέματα απόδοσης όσο και εκπομπών ρύπων και ποιότητας λειτουργίας. Στο πέρασμα αυτών των 20 και πλεον ετών η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 37%, η ροπή κατά 54% με παράλληλη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 25%. Αρχικά η βελτίωση επιτεύχθηκε με την βελτιστοποίηση των συστημάτων διαχείρισης και την αναβάθμιση των υπερσυμπιεστών όπως και των κυκλωμάτων ψύξης και λίπανσης.

Το 2015, όμως, για την παρουσίαση της Bentayga ο W12. ανασχεδιάστηκε πλήρως, εξοπλίστηκε με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό, συμπεριέλαβε την δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων, απέκτησε twin-scroll τουρμπίνες και είναι αυτή η έκδοσή του που παραμένει στην παραγωγή μέχρι σήμερα.

Bentley

Η αντοχή αυξήθηκε με ισχυρότερο κατά 30% στροφαλοφόρο, ενώ ειδικές επιστρώσεις στα κινούμενα μέρη διασφαλίζουν μειωμένες τριβές και φθορές κατά την χρήση. Σε συνθήκες μειωμένου φορτίου, κάτω από τις 3.000 σ.α.λ. και με ταχύτητα από 3η έως 8η, η διαχείριση απενεργοποιεί την εισαγωγή-εξαγωγή, τον ψεκασμό και την ανάφλεξη στους μισούς κυλίνδρους αυξάνοντας την αποδοτικότητα και την οικονομία.

Κάθε κινητήρας συναρμολογείται σήμερα στο χέρι και απαιτούνται 6,5 ώρες εργασίας πριν περάσει στο επόμενο στάδιο, της δοκιμής, όπου για μία ώρα 3 μηχανές πραγματοποιούν κύκλους λειτουργίας και ελέγχουν κάθε παράμετρο. Κάθε εβδομάδα ένας κινητήρας περνάει μία σειρά ακόμη πιο έντονων δοκιμών και στην συνέχεια λύνεται και εξετάζεται εξονυχιστικά για ενδεχόμενες ατέλειες ή αστοχίες.

Bentley

Tags: