Δοκιμάζουμε το νέο MINI Countryman C των 170 ίππων

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του νέου Mini Countryman, το τοποθετούν πλέον στην κατηγορία των C SUV, όπου η εμπορική αιχμή του δόρατος δεν είναι άλλη από την εισαγωγική έκδοση των 170 ίππων.

Οι ιθύνοντες της Mini δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους από τις εμπορικές επιδόσεις του μοντέλου της απερχόμενης γενιάς και τις υψηλές προσδοκίες που συνοδεύουν το επερχόμενο. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν σε αυτή την τρίτη γενιά του Mini Countryman, εκτός από τις μεγαλύτερες διαστάσεις, είναι η νέα εμφάνιση, το εντυπωσιακό εσωτερικό, η πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και, φυσικά, η γκάμα των εκδόσεων, όπου για πρώτη φορά υπάρχουν και αμιγώς ηλεκτρικές παραλλαγές.

Σε αυτές περιλαμβάνονται το δικίνητο «Ε» των 204 ίππων και το τετρακίνητο SE ALL4 των 313 ίππων, ενώ η γκάμα των θερμικών εκδόσεων απαρτίζεται από ένα ντίζελ 163 ίππων και τα βενζινοκίνητα «C» (1.5 με 170 ίππους), S ALL4 (2.0 με 218 ίππους) και JCW ALL4 (2.0 με 300 ίππους). Να σημειωθεί ότι, σε αντίθεση με τα αδελφά μοντέλα της BMW, τo νέο Mini Countryman δε θα διαθέτει πια plugin υβριδική έκδοση.

Τα διαπιστευτήρια του νέου Countryman

Εξωτερικά ξεχωρίζουν οι νέοι προβολείς, η μάσκα και οι κολόνες «C», που ολοκληρώνουν τη σιλουέτα ενός αεροδυναμικού αμαξώματος. Όσον αφορά τις διαστάσεις, το νέο Mini Countryman είναι 13 εκατοστά πιο μακρύ και 8 εκατοστά πιο ψηλό από τον προκάτοχό του.

Με μήκος 4.447 χλστ., πλάτος 1.843 χλστ. και ύψος 1.645 χλστ., το Mini Countryman έχει ξεφύγει από τα δεδομένα των Β-SUV προκατόχων του, αφού όταν πρωτοκυκλοφόρησε, το 2010, ήταν το πρώτο Μini που έσπασε το φράγμα των 4 μ.

Mini Countryman C 170ps

Στο εσωτερικό δεν υπάρχει πλέον ξεχωριστός πίνακας οργάνων για τον οδηγό (ο υποψήφιος αγοραστής, εάν το επιθυμεί, μπορεί να επιλέξει για την πληροφόρησή του το προαιρετικό head-up display), μιας και όλο το κέντρο ελέγχου βρίσκεται πλέον στην εντυπωσιακή στρογγυλή οθόνη OLED υψηλής ανάλυσης, διαμέτρου 240 χλστ., με μια λογική χειρισμού που παραπέμπει σε smartphone.

Κάτω από την οθόνη βρίσκεται μία μπάρα διακοπτών από την οποία μπορεί κανείς να ελέγξει όλες τις λειτουργίες οδήγησης και τα νέα Mini Experience Modes. Εκτός όμως από την αισθητική, η καμπίνα του νέου Mini Countryman επενδύει σε θέματα ευελιξίας και ευρυχωρίας, χάρη στην αύξηση του μεταξονίου στα 2.692 χλστ. και στα συρόμενα πίσω ανεξάρτητα καθίσματα, που εξασφαλίζουν ένα χώρο αποσκευών 450 λίτρων, αντάξιο του οικογενειακού χαρακτήρα ο οποίος συνοδεύει πλέον το μεγαλύτερο μοντέλο της Mini.

Με το «C» στον δρόμο

Σε αυτή την πρώτη δοκιμή με το νέο SUV της Mini, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την εισαγωγική (θερμική) έκδοση, που ονομάζεται πλέον «Countryman C» και θα έχει τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Classic, Essential, Favoured και John Cooper Works trim), με επιλογές επιπλέον πακέτων εξοπλισμού και αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης, όπως παραδοσιακά προσφέρουν τα μοντέλα της βρετανικής φίρμας.

Το Countryman C εφοδιάζεται με τον γνωστό 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, τεχνολογίας TwinPower Turbo, που συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (όπως άλλωστε και όλες οι υπόλοιπες θερμικές παραλλαγές) και mild hybrid 48V σύστημα (όπως και η δυνατότερη έκδοση βενζίνης S ALL4 των 218 ίππων και πετρελαίου D των 163 ίππων).

Αυτό το ήπια υβριδικό σύστημα έχει επικουρικό ρόλο, χωρίς δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, και χρησιμοποιείται για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ενισχύοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις επιταχύνσεις με ηλεκτρική ισχύ 19 ίππων.

Με (συνδυαστική) απόδοση 170 ίππων και 280 Nm ροπής, το νέο Mini Countryman C ολοκληρώνει την τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 212 χλμ./ώρα.

Όσον αφορά την κατανάλωση του νέου Countryman C, αυτή είναι, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, 5,9 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να είναι 133 γρ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Από την στιγμή λοιπόν που το mild hybrid σύστημα του Countryman δεν έχει ουσιαστική δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, η κατανάλωση δεν μπορεί να κατέβει στα επίπεδα των full hybrid ανταγωνιστών, όπως το Hyundai Kona Hybrid ή το Toyota C-HR. Σε αστική χρήση και με αρκετή προσπάθεια η κατανάλωση μπορεί να κατέβει γύρω στα 7 λτ./100 χλμ, ενώ κατά μέσο όρο διατηρείται γύρω στα 8 λτ./100 χλμ.

Ο κινητήρας καταφέρνει να τα βγάλει πέρα με το αρκετά μεγαλύτερο αμάξωμα του νέου Countryman, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση ζυγίζει 1.620 κιλά, ενώ πολύτιμος αρωγός σε κάθε περίπτωση είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων(στάνταρ πλέον σε όλες τις εκδόσεις). Η λειτουργία του δεν παραπέμπει στα συνήθως απότομα δεδομένα των διπλοσύμπλεκτων κιβωτίων του ανταγωνισμού. Εάν πάντως ο οδηγός θελήσει να δώσει μία πιο σπορτίφ νότα στην λειτουργία, θα πρέπει να επιλέξει το go cart πρόγραμμα, με τις αλλαγές να γίνονται πιο αργά σε υψηλότερες σ.α.λ.

Η ευχάριστη έκπληξη, όμως, έρχεται από τον τομέα της κύλισης, η οποία διατηρεί με επιτυχία πολύ καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς.

Σε αυτό συμβάλλει και το ωραίο σε αίσθηση τιμόνι, ενώ για paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι θα πρέπει κανείς να στραφεί στο επίπεδο εξοπλισμού John Cooper Works trim.

Σίγουρα βέβαια με τις 20αρες ζάντες (έξτρα) του συγκεκριμένου αυτοκινήτου δίνεται περισσότερη έμφαση στην αμεσότητα των αντιδράσεων στις στροφές και την πρόσφυση, την στιγμή που πρέπει να σημειώσουμε ότι η αρχική έκδοση essential φοράει 17ρηδες τροχούς. _ 4Τ.

MINI COYNTRYMAN C

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.499 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 156 ίπποι >ΡΟΠΗ (β/κ): 240 Nm >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 19 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 55 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 170 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 280Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον>ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.447×1.843×1.645 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.692 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 450 -1.460λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.620 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 212 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 133 γρ./χλμ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ