WRC: Πως θα είχε διαμορφωθεί η βαθμολογία οδηγών με το περσινό σύστημα
Το νέο σύστημα απονομής βαθμών στο WRC έχει φέρει στο προσκήνιο αρκετές συζητήσεις – και όχι μόνο. Ας δούμε τους κερδισμένους και χαμένους του νέου συστήματος, αλλά και πως θα είχε διαμορφωθεί η βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών με βάση το παλιό σύστημα με δεδομένα τα φετινά αποτελέσματα έως και το Ράλλυ Κροατίας.
Με το πρωτάθλημα στο WRC να πλησιάζει αισίως στον πέμπτο κατά σειρά αγώνα για το 2024, το βασικό θέμα συζήτησης ανάμεσα στους άμεσα εμπλεκόμενους αλλά και τους απανταχού φίλους του σπορ παραμένει ένα: το νέο σύστημα βαθμολογίας.
Θυμίζουμε ότι με βάση το νέο «καθεστώς» στο WRC τα δέκα πρώτα πληρώματα βαθμολογούνται με 18, 15, 13, 10, 8, 6, 4, 3, 2 και 1 βαθμούς με βάση την τελική κατάταξη έως και το πέρας του Σαββάτου, αλλά μόνο στην περίπτωση που τερματίσουν στο τέλος του αγώνα, την Κυριακή. Εν συνεχεία, παλεύουν για το πολύ 7 βαθμούς την τελευταία ημέρα κάθε αγώνα – οι οποίοι απονέμονται στα 7 πρώτα πληρώματα της ημέρας ως εξής: 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Οι δε βαθμοί στην Power Stage μοιράζονται όπως και πριν, με τον πρώτο να αποσπά με 5 βαθμούς, τον δεύτερο 4 βαθμούς, τον τρίτο 3 βαθμούς, τον τέταρτο 2 βαθμούς και τον πέμπτο με 1 βαθμό.
Και το ερώτημα που τίθεται, προκειμένου να δοθεί μία όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρη και αντικειμενική απάντηση για την ορθότητα του νέου «points system», είναι ένα: πως θα είχε διαμορφωθεί η βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών φέτος με βάση το παλιό σύστημα με δεδομένα τα φετινά αποτελέσματα έως και το Ράλλυ Κροατίας;
Αυτή τη στιγμή ο Thierry Neuville προηγείται με 86 βαθμούς έναντι 80 που έχει συγκεντρώσει έως τώρα ο Elfyn Evans. Με το παλιό σύστημα, ο Βέλγος θα είχε διασφαλίσει 75 βαθμούς (-11 βαθμούς), ενώ η συγκομιδή για τον οδηγό της Toyota θα ήταν 71 βαθμοί (-9 βαθμοί). Με άλλα λόγια, δεν θα υπήρχε καμία ανατροπή στην κατάταξη, παρά μόνο ένα συγκριτικό πλεονέκτημα 2 βαθμών για τον Ουαλό.
Ωστόσο, η μεγάλη διαφορά εντοπίζεται στην τρίτη θέση. Τώρα, με το νέο σύστημα, το άτυπο τρίτο σκαλί του βάθρου καταλαμβάνει ο Adrien Fourmaux, με τον Γάλλο να έχει στο τσεπάκι του 59 βαθμούς. Με το προηγούμενο ωστόσο σύστημα, ο οδηγός της M-Sport Ford θα είχε περιοριστεί στους 45 βαθμούς (-14 βαθμοί) και στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης. Γιατί, απλά, η τρίτη θα πήγαινε στον Sebastien Ogier, ο οποίος τώρα έχει 45 βαθμούς, ενώ με το παλιό σύστημα θα είχε 50 βαθμούς.
Σε αντίθεση με τον Γάλλο οκτώ φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, κερδισμένος με το νέο σύστημα είναι και ο Ott Tanak. Σήμερα, είναι τέταρτος στην κατάταξη, με 53 βαθμούς, ενώ με τα περσινά δεδομένα ο Εσθονός θα είχε συγκεντρώσει 38 βαθμούς (-15 βαθμοί). Έτσι, ο οδηγός της Hyundai, από τέταρτος που είναι σήμερα, θα «έπεφτε» έκτος, πίσω και από τον Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας είναι σήμερα έκτος, με 45 βαθμούς (όσους και ο Sebastien Ogier), αλλά με το παλιό σύστημα θα είχε 40 βαθμούς, «προσπερνώντας» ακόμα και έτσι στην κατάταξη τον Ott Tanak.
Για τον δεύτερο οδηγό… ημιαπασχόλησης της Toyota, τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Kalle Rovanpera, η διαφορά όσον αφορά την συγκομιδή βαθμών θα ήταν μόλις 1 βαθμός – ο Φινλανδός έχει τώρα 31 και με το παλιό σύστημα θα είχε 32 βαθμούς. Η απόκλιση στην γενική κατάταξη θα ήταν μηδενική.
Τέλος, όσον αφορά τον Esapekka Lappi, στην κατάταξη ο Φινλανδός της Hyundai δεν θα έβλεπε επίσης καμία διαφορά, αν και κερδισμένος βαθμολογικά κατά 5 βαθμούς.
Συμπερασματικά, έως τώρα, ο μεγάλος κερδισμένος του νέου συστήματος είναι ο Ott Tanak (+2 θέσεις), μαζί ασφαλώς με τον Adrien Fourmaux (+1 θέση), ενώ στο γκρουπ των χαμένων είναι σίγουρα ο Sebastien Ogier (-2 θέσεις) και ο Takamoto Katsuta (-1 θέση).
Βαθμολογία 2024: 1. Thierry Neuville (86) 2. Elfyn Evans (80) 3. Adrien Forumaux (59) 4. Ott Tanak (53) 5. Sebastien Ogier (45) 6. Takamoto Katsuta (45) 7. Kalle Rovanpera (31) 8. Esapekka Lappi (23)
Βαθμολογία «2023»: 1. Thierry Neuville (75) 2. Elfyn Evans (71) 3. Sebastien Ogier (50) 4. Adrien Fourmaux (45) 5. Takamoto Katsuta (40) 6. Ott Tanak (38) 7. Kalle Rovanpera (31) 8. Esapekka Lappi (28)