Το νέο Audi Q6 e-tron από κοντά
Ταξιδεύουμε μέχρι την Βιέννη για να δούμε από κοντά και να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες γύρω από το νέο ηλεκτρικό SUV της Audi, το Q6 e-tron.
Η Audi έχει δηλώσει ότι από το 2027 κιόλας θέλει να έχει από ένα ηλεκτρικό μοντέλο σε κάθε βασική κατηγορία της αγοράς, αξιοποιώντας μάλιστα όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες του γερμανικού ομίλου.
Έτσι διαθέτει στα κόμπακτ SUV το Q4 e-tron που βασίζεται στην ΜΕΒ πλατφόρμα, το Q8 e-tron τοποθετείται στην μεγάλη κατηγορία και βασίζεται στην MLB EVO πλατφόρμα, ενώ το μεγάλο σπορ κουπέ RS e-tron βασίζεται στην J1 πλατφόρμα.
Το κενό λοιπόν που υπήρχε στα premium μεσαία SUV, έρχεται να καλύψει το νέο Q6 e-tron, το οποίο, μαζί με την αδελφή ηλεκτρική Porsche Macan, είναι τα πρώτα μοντέλα του γερμανικού ομίλου που βασίζονται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα PPE .
Αυτό σημαίνει ότι όλα τα παρελκόμενα όπως οι μπαταρίες, οι κινητήρες και οι αναρτήσεις δεν έχουν κάτι κοινό με τα υπάρχοντα Q4 και Q8, ενώ πλαισιώνονται και από μία νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική με την ονομασία Ε³ 1.2.
Μετά λοιπόν από την επίσημη αποκάλυψη του Audi Q6 e-tron στα μέσα Μαρτίου, βρεθήκαμε στην πρωτεύουσα της Αυστρίας για μία στατική παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού SUV της Audi.
Η έμφαση στα φώτα
Η σιλουέτα του νέου αυτού ηλεκτρικού SUV δεν διαφοροποιείται ριζικά από τα υπάρχοντα δεδομένα της Audi. Σχεδιαστικά, το Q6 διακρίνεται για τις μυώδεις γραμμές του, το σμιλεμένο εμπρός μέρος, με τη μονοκόμματη τρισδιάστατη μάσκα και τα μεγάλα ανοίγματα στο κατώτερο τμήμα του προφυλακτήρα, αποδεικνύοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο ότι το ρύγχος ενός ηλεκτρικού οχήματος δεν χρειάζεται να θυσιάζει την αισθητική για χάρη μιας άχρωμης αεροδυναμικής διαμόρφωσης.
Στην προκειμένη περίπτωση πάντως οι μεγάλες διαστάσεις και τα 2,73 τμ. της μετωπικής επιφάνειας συνθέτουν έναν αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,28 ο οποίος δείχνει σχετικά μεγαλύτερος από εκείνους ανταγωνιστικών νεότευκτων ηλεκτρικών SUV.
Εκεί λοιπόν όπου φαίνεται ότι έδωσε ιδιαίτερη έμφαση η Audi είναι στο θέμα των φωτιστικών σωμάτων. Πλέον τα φώτα στο εμπρός μέρος διαχωρίζονται, όπου αυτά που είναι τοποθετημένα ψηλά εκτελούν χρέη φωτών ημέρας με οκτώ διαφορετικές φωτιστικές υπογραφές (επιλέξιμες από τον οδηγό), ενώ οι προβολείς τεχνολογίας LED Matrix, έχουν μετακομίσει χαμηλότερα μέσα στις σκουρόχρωμες επιφάνειες, εκατέρωθεν της μάσκας.
Στο πίσω μέρος, τα OLED φώτα (έξι πάνελ με συνολικά 360 ανεξάρτητα τμήματα σχηματίζουν μια νέα εικόνα κάθε δέκα χιλιοστά του δευτερολέπτου χρησιμοποιώντας έναν ειδικά αναπτυγμένο αλγόριθμο ) αποκτούν ακόμα πιο ενεργητικό ρόλο καθώς, μπορούν να αλλάζουν την φωτιστική τους ένδειξη και να «επικοινωνούν» με άλλους χρήστες του δρόμου ενημερώνοντας για πιθανούς κινδύνους, όπως ακινητοποιημένα αυτοκίνητα από ατυχήματα ή βλάβες.
Ένα ακόμα νέο αισθητικό χαρακτηριστικό εντοπίζεται χαμηλά στα πλαϊνά τμήματα επάνω από τα μαρσπιέ, με αυτές τις ξεχωριστές σκουρόχρωμες επιφάνειες, που υποδηλώνουν ότι η καρδιά του οχήματος δεν είναι πλέον ο κινητήρας, αλλά η μπαταρία.
Αλλαγή εσωτερικής φιλοσοφίας
Από μία οδηγοκεντρική φιλοσοφία, η Audi περνάει πλέον σε μία περισσότερο ανθρωποκεντρική προσέγγιση στο εσωτερικό. Το νέο πανοραμικό Audi MMI ενσωματώνει σε ένα κυρτό πάνελ τεχνολογίας OLED, μία οθόνη για τα όργανα 11,9 ιντσών και μία για το infotainment, μεγέθους 14,4 ιντσών. Για πρώτη φορά το infotainment χρησιμοποιεί λειτουργικό Android Automotive OS, και φυσικά μπορεί να δέχεται ασύρματες ενημερώσεις over the air. Το A.I. δίνει το παρών, ενώ ο νέος προσωπικός βοηθός (Audi Assistant) μπορεί να καταλαβαίνει έως και 800 διαφορετικές εντολές.
Πλέον όμως ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει και μια έξτρα οθόνη με διαγώνιο 10,9 ιντσών, που επιτρέπει στον συνοδηγό να βλέπει ταινίες και βίντεο ή να παρακολουθεί τις πληροφορίες πλοήγησης, ενώ χάρις σε μία ειδική privacy διαμόρφωση, δεν αποσπάει την προσοχή του οδηγού.
O τελευταίος έτσι και αλλιώς μάλλον δεν θα έχει μάτια για κάτι άλλο, από το νέο Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο προβάλει μία μεγάλη γκάμα πληροφοριών στον οδηγό, μέσα στο πεδίο ορατότητας, αλλά σαν να βρίσκονται σε απόσταση περίπου 200 μέτρων, σχηματίζοντας μία νοητή οθόνη με μεγέθους 88 ιντσών.
Μία ακόμα αλλαγή αφορά στον χειρισμό των φώτων/καθρεπτών/καθισμάτων, κάτι που πλέον διεκπεραιώνεται από ένα νέο πολυλειτουργικό πάνελ αφής, που είναι τοποθετημένο στην πόρτα του οδηγού.
Η νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική Ε³ 1.2 που κάνει το ντεμπούτο της στο Audi Q6 e-tron και θα χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας, βασίζεται σε πέντε υπολογιστές υψηλής απόδοσης (ένα έργο που στο παρελθόν αναλάμβαναν περίπου 50 ! μικρότεροι υπολογιστές), οι οποίοι ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του οχήματος, από τα συστήματα δυναμικής συμπεριφοράς , ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέχρι την ημιαυτόνομη.
Το μεσαίο SUV της Audi, έχει μήκος 4.771 χλστ., πλάτος 1.939 χλστ. και ύψος 1.648 χλστ. Με μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.899 χλστ. υπόσχεται άπλετους χώρους στο εσωτερικό του και άνεση κορυφαίου επιπέδου για πέντε επιβαίνοντες και φυσικά τις αποσκευές τους, με χωρητικότητα που αγγίζει τα 526 λίτρα σε κανονικές συνθήκες, ενώ πλέον υπάρχει και ένας επιπλέον χώρος (frunk) 64 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό.
Το νέο τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Audi Q6 e-tron
Το νέο Audi Q6 e-tron είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας που κάνει χρήση της νέας πλατφόρμας PPE (Premium Platform Electric), που φέρνει πολλές τεχνολογίες και διαμορφώνει ένα νέο χάρτη στα premium ηλεκτρικά μοντέλα.
Ισχυροί, αλλά και με υψηλή αποδοτικότητα ηλεκτρικοί κινητήρες χάρις στην αρχιτεκτονική 800V, μαζί με νέας γενιάς μπαταρίες ιόντων λιθίου, προσφέρουν αυτονομία που αγγίζει τα 625 χιλιόμετρα.
Αρχικά θα παρουσιαστούν οι τετρακίνητες εκδόσεις, που περιλαμβάνουν ένα ασύγχρονο μοτέρ (ASM) 190 ίππων στον εμπρός άξονα και ένα μοτέρ σύγχρονου μαγνήτη (PSM) 380 ίππων στον πίσω άξονα.
Η απλή έκδοση θα έχει συνδυαστικά απόδοση 387 ίππων, ενώ η κορυφαία SQ6 θα φθάνει τους 519 ίππους, όπου αμφότερες θα τροφοδοτούνται από μία νέα μπαταρία βάρους 570 κιλών (κάτι οδηγεί το συνολικό βάρος της κατασκευής πάνω από τους 2,3 τόννους), χωρητικότητας 100 kWh ((94,9 kWh net), που εξασφαλίζει αυτονομία 625 και 598 χλμ. αντίστοιχα. Η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα είναι 5,9 δλ. και 210 χλμ./ώρα για την έκδοση των 387 ίππων, ενώ οι επιδόσεις της κορυφαίας SQ6 είναι 4,3 δλ. και 230 χλμ.
Αργότερα θα ακολουθήσουν οι πισωκίνητες εκδόσεις με έναν κινητήρα στον πίσω άξονα, όπου θα είναι διαθέσιμη και μία μικρότερη μπαταρία χωρητικότητας 83 kWh (gross). Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί η δυνατότητα ρυμούλκησης που φθάνει τους 2,4 τόννους, όταν το Q8 e-tron δεν ξεπερνάει τους 1,8 τόννους.
Xάρη στην τεχνολογία κυκλώματος 800 volt η μέγιστη ικανότητα φόρτισης ανέρχεται στα 270 kW , κάτι που σημαίνει ότι για αύξηση της αυτονομίας κατά 255 χλχ. Δεν απαιτούνται παραπάνω από δέκα λεπτά παραμονής σε έναν αντιστοίχων δυνατοτήτων ταχυφορτιστή DC, ενώ για την φόρτιση 10-80% χρειάζονται μόλις 21 λεπτά.
Μάλιστα σε μικρότερης ισχύος DC φορτιστές, στο Q6 e-tron υπάρχει η λειτουργία bank charging, όπου η μπαταρία «διαιρείται» στην μέση και τα δύο τμήματα 400 volt, φορτίζονται παράλληλα.
Επιπλέον, η Audi έχει εξελίξει ένα νέο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, με μέγιστη δυνατότητα ανάκτησης έως και 220 kW. To σύστημα εκτός από τις τρεις βαθμίδες, διαθέτει αυτόματο πρόγραμμα, καθώς και λειτουργία one pedal.
Μία ακόμα όμως έκπληξη μας περίμενε, μιας και στο οι άνθρωποι της εταιρείας είχαν προετοιμάσει μία πολύ εντυπωσιακή εικονική παρουσίαση του αυτοκινήτου, του εσωτερικού, του πλαισίου και της νέας μπαταρίας, αξιοποιώντας για πρώτη φορά το σύστημα Apple Vision pro. Το τελικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά εκπληκτικό, μιας και δεν μιλάμε για εικονική πραγματικότητα, αλλά για εικονικές απεικονίσεις στο πραγματικό περιβάλλον.