Alfa Romeo Milano: Το δις εξαμαρτείν…
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Alfa Romeo επιχειρεί -χωρίς επιτυχία- να εισάγει στην αγορά αυτοκινήτου το όνομα Milano.
Ο σάλος που ξέσπασε πρόσφατα μετά την απόφαση της Alfa Romeo να αποσύρει το όνομα Milano δεν λέει να καταλαγιάσει.
Θυμίζουμε ότι ύστερα από τις ασφυκτικές πιέσεις της ιταλικής κυβέρνησης, που ήρθαν το φως λίγα μόλις 24ωρα μετά την αποκάλυψη του νέου B-SUV της μιλανέζικης φίρμας, η τελευταία προχώρησε στην εθελοντική, όπως η ίδια την χαρακτήρισε, αντικατάσταση του ονόματος του νέου της αυτοκινήτου επιστρατεύοντας για την περίσταση και για μία ακόμα φορά στην ιστορία της το όνομα Junior.
«Αποφασίσαμε να αλλάξουμε το όνομα του μοντέλου παρότι γνωρίζουμε ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε. Με τον τρόπο αυτό θέλουμε να διατηρήσουμε τη θετική αύρα με την οποία είναι συνυφασμένα όλα τα μοντέλα της Alfa Romeo και να αποφύγαμε κάθε διαμάχη», δήλωσε ο CEO της Alfa Romeo, Jean Philippe Imparato.
Ωστόσο, η αναδίπλωση των Ιταλών της Stellantis όσον αφορά το όνομα Milano δεν είναι πρωτόγνωρη. Τον Νοέμβριο του 2009, η Alfa Romeo έπραξε ακριβώς το ίδιο στην προσπάθειά της να λανσάρει τον αντικατάστασή της «147», ο οποίος επρόκειτο να ονομαστεί «Milano». Η αιτία πίσω από την νέα ονοματοδοσία του αυτοκινήτου -από «Alfa Romeo Milano» σε «Alfa Romeo Giulietta»- οφείλονταν στην έντονη διαμάχη που είχε επέλθει μεταξύ της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και των νυν και πρώην εργαζομένων της στο… Μιλάνο.
Τότε, οι εργαζόμενοι της Alfa Romeo στην περιοχή γύρω από το Μιλάνο είχαν αντιδράσει έντονα όταν ο ιδιοκτήτης της εταιρείας (λέγε με Fiat S.p.A.) σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει το όνομα της πόλης σε ένα αυτοκίνητο που θα παρουσιαζόταν ενόσω η ιταλική εταιρεία έβαζε λουκέτο στις δραστηριότητές της στην περιοχή, στην οποία και ιδρύθηκε πριν από έναν και πλέον αιώνα.
Πράγματι, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους, οι τελευταίοι 232 εναπομείναντες σχεδιαστές και μηχανικοί της Alfa Romeo με έδρα το Μιλάνο άρχισαν να «μετακομίζουν» στο Τορίνο, 150 χιλιόμετρα δυτικά της πόλης του Μιλάνο, με την Fiat S.p.A. να δηλώνει τότε ότι η συγκεκριμένη κίνηση θα «αυξήσει την αποτελεσματικότητα και θα εξοικονομήσει κόστος».
Alfa Romeo: Το συνέβη τον Νοέμβριο του 2009
Η απόφαση της Fiat S.p.A. το 2009 να αποσύρει το όνομα Milano προέκυψε αίφνης λίγα μόλις 24ωρα πριν η Alfa Romeo αποκαλύψει το όνομα αλλά και τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες του διαδόχου του «147» τη Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου.
Με νεότερη ωστόσο ανακοίνωση την προηγούμενη Παρασκευή, η εταιρεία προέτρεψε (sic) τον Τύπο και τα μέσα ενημέρωσης να μην δημοσιοποιήσουν τίποτα εξαιτίας «οργανωτικών θεμάτων», μεταθέτοντας ταυτόχρονα τα αποκαλυπτήρια του νέου μοντέλου σε μεταγενέστερο χρόνο.
Τελικά, η νέα «147» από Milano μετονομάστηκε σε Giulietta. Ένα όνομα που είχε χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά το 1954, για τις κουπέ και σεντάν εκδόσεις του ιταλικού μοντέλου, και εν συνεχεία για τις αποκλειστικά 4θυρες της δεύτερης γενιάς, από το 1977 έως και το 1985.
Ακούστε στο πιο κάτω επεισόδιο πως ο Senna κέρδισε την πιο δραματική κούρσα | Speedzone Podcast EP49